כיצד מחדשים אנרגיה והתלהבות אצל העובדים

כיצד מחדשים אנרגיה והתלהבות אצל העובדים

חברות נתקלות לעיתים במצבים בהם העובדים שלהם מותשים, חסרי אנרגיה והתלהבות ונראה כי אבדו את התשוקה למקצוע. כיצד אתם כמנהלים יכולים לטפל בכך

שיתוף

 חשיבות האנרגיה וההתלהבות של העובדים לעשייה ולתרומה לחברה, אינה מוטלת בספק. לכן חשוב ביותר להחזיר את התשוקה לעובדים ומהר ככל האפשר. להלן 5 דרכים לעורר את האנרגיה וההתלהבות של העובדים בחברה:

ניהול נכון של האנרגיה במקום העבודה

כאשר העובדים שרויים במצב של אנרגיה נמוכה הם מאבדים את יכולתם להתמקד, לווסת את רגשותיהם, לקבל החלטות נכונות ולנקוט בפעולות של עשייה. על ידי ניהול נכון של האנרגיה במקום העבודה, המנהלים יכולים למקסם את חדוות הביצוע של העובדים ולהחזיר להם את התשוקה לעבודה. ניהול נכון של האנרגיה צריך להתבצע בהדרגה, ע"י שיחות מוטיבציה, פיתוח שיטת תגמולים, טיולי גיבוש, ואפילו סדנאות וקואצ'ינג במידת הצורך.

תגמולים במקום הבטחות
 
תכנית תגמולים שתתבצע בפועל, יעילה בהרבה מאשר הבטחות והתניות של 'אם וכאשר'. עובדים הנמצאים במצב של אנרגיה נמוכה וחוסר מוטיבציה, יתקשו להתעודד מהבטחות לתגמולים והטבות שכר במידה ותפוקתם תגדל. אם לעומת זאת הם יזכו לתגמול מיידי כאשר יעמדו ביעדים ותפוקתם תגדל, זה יהיה אפקטיבי בהרבה להעלאת המורל שלהם בהמשך. תגמול מיידי יכול להתקבל בצורת הזמנה זוגית למסעדה או להצגה, זה יכול להיות בונוס כספי כלשהו, וזו יכולה אפילו להיות שיחת משוב חיובית  שלכם עם העובד, בה תעבירו לו כי הבחנתם בעשייה החיובית שלו ואתם מעריכים אותו על כך.

בירור מעמיק

במידה ועובדים רבים בחברה מבטאים חוסר מוטיבציה, יש לחקור את העניין לעומק. ייתכן והדבר נובע ממשהו ספציפי שמעיב על העובדים בחברה ומדכא את התלהבותם. יכול להיות שמדובר במנהל חדש שמדכא את המוטיבציה של העובדים, או אולי בשמועות על פיטורין וסגירת מחלקה. בכל מקרה הדבר מצריך בירור מעמיק. את הבירור ניתן לעשות באמצעות שיחות עם עובדים וניסיון להבין מה גורם לירידת המורל שלהם וכמובן לטפל בכך. ניתן לעשות ישיבות בנושא עם מנהלים נוספים ולהבין יחד איתם האם גם העובדים שלהם מציגים חוסר שביעות רצון ואנרגיות נמוכות ולהעלות בישיבות הללו דרכים משותפות לפתור את הבעיה.
 
הפכו את העובדים לשותפים לעשייה 

דרך מצוינת לעידוד המוטיבציה של העובדים ולייצר אצלם דחף לעשייה, נעשית באמצעות הפיכתם של העובדים לשותפים שלכם לעשייה. אתם כמנהלים, יודעים את הכיוון אליו החברה הולכת, את צרכי השוק ואת תחומי הפיתוח העתידיים בחברה. אם תשתפו את העובדים בכל אלו, למעשה תאפשרו להם להרגיש שייכים ולחוש באחווה המשותפת של חזון החברה והפיתוח העתידי, זה עשוי לשפר מאוד את הרגשתם ולגרום להם לחוש אחריות גדולה יותר על החלק שלהם בביצוע.

הדביקו את העובדים בהתלהבות שלכם

אם כמנהלים אתם חשים בהתלהבות שלכם לתפקידכם ובלויאליות שלכם לחברה, תוכלו לנסות להעביר תחושות אלו לעובדים שלכם ובכך 'להדביק' אותם בהתלהבות שלכם. תוכלו לעבוד יחד איתם על פרויקטים מסוימים או ללוות אותם בצורה מעמיקה בפרויקט עליו הם עובדים. בזמן העבודה המשותפת והליווי שלכם, תוכלו לנסות ולייצר רוח עשייה אנרגטית ומתלהבת, בצורה אותנטית ואמיתית ככל האפשר. העבירו להם את חדוות הביצוע כפי שאתם חשים בה, הדגישו להם את חשיבות הפרויקט ואת ההתרגשות שלכם נוכח עשייתו – כפרויקט שיוכל לקחת את החברה קדימה במידה ויצליח. והחשוב ביותר, הסבירו להם  בגובה העיניים כמה הם חשובים וחיוניים להצלחה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה