כיצד ליצור תרבות של תחרות בריאה

כיצד ליצור תרבות של תחרות בריאה

יצירת תחרות בריאה בין העובדים מבססת תרבות מנצחת. אנשים מצליחים ותחרותיים פועלים טוב ביותר כשמוצב בפניהם אתגר, ומגייסים את מיטב כוחותיהם על מנת לעמוד בתחרות

שיתוף

עם זאת, תחרות יתר עשויה לעכב את הצלחת העובדים והחברה כשהיא אינה מיושמת בצורה נכונה, ואף ליצור אינטריגות ותככים שיפגעו בכולם. לכן צריך לדעת כיצד ליישם את התחרות בצורה יעילה.

השלם גדול מסך חלקיו

בביסוס תרבות של תחרות בחברה, יש לזכור את המשפט האמור. גם כאשר מייצרים תחרות בין העובדים בחברה, אל לנו לשכוח כי גם בתחרות, עדיין נדרשת סינרגיה ושיתוף פעולה של כולם לשם הצלחה. תחרות אינה אומרת התנתקות, היא צריכה להיעשות תוך שיתוף פעולה.

על הצוותים המתחרים לדעת את המטרות של הפרויקטים והמשימות המונחים לפניהם. עליהם לראות את התמונה המלאה של ההצלחה הגלובלית של כולם יחד.

עם הגדרת המטרות והיעדים, יש להגדיר את הדד-ליין לסיום הפרויקט ואת התגמול (הפרסים) לזוכים בתחרות. העובדים צריכים מוטיבציה, התגמול וההוקרה משמשים כלי הנעה מצוינים.

במהלך התחרות יש לרשום ולחשוף לכולם את ההתקדמות של כל עובד או צוות מתחרה, אם מדובר בשיטת ניקוד, את הנקודות שצברו עד כה.

מטרות אישיות וקבוצתיות

התחרות בחברה אמורה להתאים למטרות האישיות והקבוצתיות של העובדים והחברה. חשוב שגם בזמן התחרות בפרויקטים, העובדים ידעו כיצד הפרויקטים הללו יסייעו להם לצמיחה האישית וכיצד הם יקדמו את החברה, ולא רק בהקשר לתחרות. על העובדים לראות את ההשפעה הישירה של המשימות על הצלחתם האישית ועל ההצלחה הכוללת של הארגון. הפרויקטים המנותבים לעובדים ולצוותים המתחרים צריכים להתאים להם, למטרות האישיות שלהם ולקידום בחברה.

לא לשכוח ליהנות

למרות הרצון העז של כולנו לנצח, אל לעובדים לשכוח כי תחרות מבוססת על הנאה וכיף. המנהלים צריכים להעביר לאורך כל התחרות את תחושת ה- FUN לעובדים, לשמור על האנרגיות החיוביות ועל העניין והסיפוק. זה יכול להתבצע באמצעות מפגש חברה דו שבועי, בו יוכרזו המתחרים שצברו את מירב הנקודות עד כה ויתר המתחרים יזכו לזריקת עידוד. במהלך המפגש ידונו המנהלים והעובדים בהישגים שהושגו, יוזכרו שוב מטרות החברה בתחרות, היעדים והדד-ליין. האווירה צריכה להיות חיובית ובונה כל הזמן, ולא תחרותית עוינת.

כלים לשיפור

המתחרים שמתקשים לעמוד בתחרות ראויים לכלים לשיפור. חשוב לדחוף אותם קדימה ולא לוותר עליהם בעת שהם מדשדשים מאחור. מנהלי הצוותים יכולים וצריכים לספק להם כלים וטיפים על מנת לחזק אותם כך שימצאו את מקומם בתחרות ולא ישמטו ממנה. ניתן לקיים עם העובדים שיחות עידוד ובירור לגביי הסיוע לו הם זקוקים. ייתכן והעובדים זקוקים להסברים מעמיקים יותר באשר לפרויקט, לכלים טכנולוגיים נוספים, לרעיונות להשגת המטרות וכד'. חשוב לזכור שהמטרה היא שכולם יצליחו.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה