שיתוף

במרבית הפעמים, מנהלים מבלים הרבה זמן שלא לצורך, בניהול בעיות של אנשים או בהשגת פתרונות לדינמיקה האנושית. אם יכולת להביא לכך שחברי הצוות שלך יתמקדו במשימה שבהישג ידם מבלי להיות מוסחים על ידי הדינמיקה בין חברי הצוות, היכולת של הקבוצה לקחת על עצמה יותר אחריות, תגדל באופן משמעותי.

להלן כמה עצות ליצירת תחושה של אחדות בתוך הצוות:

יצירת פורום לדיאלוג פתוח לגבי מטרות הצוות

לאחר שחברי הצוות מתיישבים יחד וחשים נוח אחד עם השני, עליך כמנהל להסתכל על הגדרות הפלטפורמה. באמצעות פלטפורמה זו, חברי הצוות יוכלו לדון באחריותו של הצוות על הפרויקט כקבוצה, להבין כיצד המומחיות האישית שלהם מעצבת את תפקידיהם, וכיצד הם משתלבים בתמונה הרחבה יותר, כולל תפקידים אחרים של חברי הצוות.

קביעת נגישות לידע חיצוני

יהיו פעמים בהם הצוות שלך יזדקק לעזרה נוספת או לידע חיצוני. הגישה הרגילה לפתרון "הכל בתוך הבית" עלולה להשאיר את חברי הצוות מתוסכלים ואומללים. ברמת הקבוצה, חברי הצוות צריכים להסכים על הדרך בה הם יטפלו בסוגיות ובעיות שהן מחוץ לתחומי המומחיות שלהם, זאת על ידי ההכרה מראש כי הצוות לא יכול לקבל את כל התשובות והפתרונות בעצמו. כך למעשה, אתה בונה תרבות של פתיחות לבקשת עזרה וסיוע חיצוני. בסופו של דבר, זה יוביל לתוצאות טובות יותר.

לחנך את חברי הצוות לשיתוף פעולה

עליך להזכיר לחברי הצוות כי הם עובדים כיחידה אחת ועליהם לתת דין וחשבון ביחד, על ההצלחה או הכישלון של הפרויקט. ברוב החברות המודרניות התחרותיות, המיקוד עשוי להדגיש בעיקר את המשימה העומדת על הפרק ולקדם את האינדיווידואליזם במקום לעבוד יחדיו כיחידה. עם זאת, בארגונים המודרניים, התמקדות רק ביחסי משימה בודדים, הימנעות או התנגדות לשיתוף פעולה מייצרים חוסר אמון וחוסר תקשורת. לכן, עליך כמנהל לחנך את חברי הצוות לשיתוף פעולה, להראות להם כיצד זה מקדם את כולם ומה הם מרוויחים מכך.

היענות לחברי צוות וירטואליים

כמנהל צוות, עליך להקים תרבות של היענות לכל חברי הצוות שלך. לעתים קרובות חברי צוות מפוזרים שעובדים מרחוק או מהבית, לא נוכחים בפגישות הצוותיות ומעורבים פחות, אך הם בכל זאת חלק מהצוות ומהחברה ואסור שהם יישארו בחוץ. ע"י הכרה במאמצים ועירוב חברי הצוות המרוחקים שלך, הצוות שלך יוכל ליהנות מתחושה מוגברת של נאמנות גם בקרב עובדים מפוזרים.

חשוב גם לאמץ תקשורת וההיענות כחלק מהתרבות הארגונית. על מנת לקדם את אמון חברי הצוות, על כל חברי הצוות לתקשר באופן עקבי עם כולם, ללא קשר לעובדה שהם אינם נמצאים באופן פיזי במשרד.

קבע נהלים טובים לניהול פגישות

זיהוי והסכמת על לוחות זמנים תקופתיים לדיווח על התקדמות משמש כדי לשמור את כולם במסלול ומודעים לעבודה השוטפת המתקדמת. זה גם עוזר ליצור תחושה של הנעה בקרב חברי צוות אשר עשויים להיות לא מחויבים לפרויקט כמו עמיתיהם, מצב המכרסם בין אמון חברי הצוות.

על ידי הפעלת כיוון ברור מלמעלה, כל אחד בצוות שלך יכול להבין את החשיבות, את הדחיפות, ואת המטרות של המשימה מהיום הראשון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה