ירדו מהעץ: נתניהו הבטיח פורום מנכ"לים – והשביתה ברשויות הסתיימה

ירדו מהעץ: נתניהו הבטיח פורום מנכ"לים – והשביתה ברשויות הסתיימה

בפני הפורום יידונו דרישות ראשי הרשויות ששבתו, כמו תעריפי המים והארנונה. חלוקת רוויח מפעל הפיס תיוותר בעינה

שיתוף

בתום יומיים של שביתה ברשויות המקומיות, הגיעו אתמול (יום ג') ראשי השלטון המקומי להבנות עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר.

נציגי השובתים חזרו מהם מרוב דרישותיהם בסופו של דבר, ובמהלך היומיים הללו ספגו ביקורות "מבית", מצד ראשי רשויות שהתנגדו לשביתה\ כמו גם מארגוני הורים וחינוך מיוחד.

מהלך ה"ירידה מהעץ" של מרכז השלטון המקומי בתוך זמן קצר יחסית, נזקף לזכותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. שני הצדדים חתמו על הבנות לפיהן יוקם פורום מנכ"לים לליבון הסוגיות בשיתוף השלטון המקומי.

בראש הפורום יעמוד לוקר עצמו והוא יכלול את מנהלי משרדי הפנים, הרווחה והשירותים החברתיים, החינוך, הממונה על התקציבים באוצר ומנכ"ל מרכז השלטון המקומי.

בפני הפורום תידון דרישת ראשי הרשויות להורדת תעריפי המים, וחלוקת רווחי מפעל הפיס תיוותר כמו בעבר. אשר לנוהל התרומות לשלטון המקומי, יימצא פתרון בניסיון לאפשר המשך תרומות למגזר העסקי.

בנושא חקיקת הארנונה, נתניהו יסכל יוזמות חקיקה פופוליסטיות בכנסת. שר הפנים, אלי ישי, יבחן מחדש את רפורמת הארנונה תוך 45 יום ולא יקדם בינתיים חקיקה בנושא. כמו כן, שרי הפנים והאוצר יפעלו להורדת מחירי המים בדגש על השכבות החלשות.

שלמה בוחבוט, יו"ר השלטון המקומי אמר, "אנו מקווים שתוך 45 יום יגיעו להבנות משמעותיות בכל הנושאים ויובילו להוזלות. נקים שולחן עגול על מנת למנוע את השביתות ואת העובדה שאין עם מי לדבר." בנושא מפעל הפיס בוחבוט ציין כי "תוך שבועיים נגיע להסכמים עם האוצר כדי שהמצב יישאר זהה. חוזרים לעבודה. אני מקווה שלא אצטרך לאיים בשולחן העגול בשביתה. יש לנו שר אוצר שעומד מאחורינו כסלע ומנכ"ל משרד רה"מ מצוין."

נתניהו בירך על ההסכם ואמר כי "אני שמח יחד עם תושבי הערים שהשביתה הסתיימה וכי השירותים יחזרו לפעול כרגיל". הוא הוסיף כי "מאז הוקמה הממשלה הנוכחית, היא פעלה לחיזוק השלטון המקומי והקצתה 13.5 מיליארד שקל לפעילות במגוון תחומים לחיזוק הרשויות המקומיות והיא תמשיך לעשות כך גם בעתיד".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה