טרנדים מתקדמים בעיצוב סביבת העבודה

טרנדים מתקדמים בעיצוב סביבת העבודה

סביבת העבודה צריכה להיות מוארת ופתוחה, ולשלב אלמנטים רבים בחכמה כדי להפיק את מקסימום ההשפעה החיובית על העובדים

שיתוף
מודל המשרד הפתוח

מודל המשרד הפתוח

מעצבים משלבים פתרונות יצירתיים מיוחדים שהופכים את הסביבה המשרדית הבנאלית, למקום יפיפייה ונעים שכיף לעבוד בו. בסופו של דבר, זו המטרה.

להלן מספר טרדנים מתקדמים בעיצוב סביבת העבודה:

הסתרת החוטים

אחד הפתרונות המבוקשים ביותר בתחום העיצוב הוא להסתיר את חוטי החשמל והתקשורת, ולהסתיר את הכבלים כך שלא יבלטו. בסביבת העבודה יש הרבה חוטים וכבלים של מחשבים, התקנים ניידים, התקנים אלקטרוניים, תחנות עגינה, מטענים, ועוד. יש הרבה דברים שיכולים להפוך חדר לפלונטר של כבלים. גם שולחן בעלות 30 אלף שקלים יראה נורא, אם החוטים והכבלים אינם מוסתרים היטב. פתרונות להסתרת הכבלים בסביבת העבודה הם רבים ומתקדמים ומעצבים בוחרים בהם כדי לשמור על סביבת עבודה נקייה מחוטים.

להביא את הטבע פנימה

לטבע יש השפעה משמעותית בעולם העיצוב וחשוב לשלב אותו ככל האפשר בסביבה המשרדית, כדי ליצור תחושה טבעית ומרגיעה. זה יכול להיעשות ע"י שילוב מתקנים משוחזרים של לוחות עץ, ריצוף בטון חשוף ושילוב דפוסי צמחייה טבעיים, כמו גם עבודות אמנות הקשורות בטבע. כמה מהפרויקטים היפים ביותר עושים שימוש במגמה זו ומכניסים את הטבע למשרד.

אזורי לובי מעוצבים

את תחנות העבודה הקרות והנוקשות של פעם, מחליפות כיום חללים פתוחים ורווחים שמכניסים אור טבעי פנימה. בנוסף למשרדים המוארים, מעצבים מציעים לשלב מספר תחנות "לובי" בהם אנשים יוכלו לשבת ולעבוד יחד. גם תחנות הלובי מתוכננות לסביבה מוארת, רחבה ופתוחה, כך שהן יזמינו אנשים להיפגש ולשבת בהן ולדון בעבודה באווירה יצירתית.

ארגון משרדים לפי צבע

מומחי עיצוב רבים מאמינים, כי אם מארגנים את סביבת העבודה עם צבע, זה מסייע למחשבות של העובדים להיות מאורגנות וצבעוניות יותר. לדבריהם, הצבע אף מגביר את הפרודוקטיביות והיצירתיות. כיום אנו רואים משרדים שמשלבים יותר ויותר צבע בדרכים בלתי צפויות ולכן חשוב להיות בחוד החנית של ההיצע הרחב של ספקטרום הצבע הן באביזרים וברהיטים.

שולחנות קהילתיים

שולחן קהילה, שהוא טרנד עיצובי חזק שנכנס לאחרונה, מספק לאנשים אינטראקציה טובה יותר בעבודה ובמסגרות ציבוריות אחרות, כולל במסעדות ובבתי מלון שבהם משלבים שולחנות ארוכים משותפים לסועדים. שולחן הקהילה היה אובייקט משמעותי במשך מאות שנים, סמל של קרבה וברית וכיום הופך להיות חלק מהותי בסביבת העבודה. השולחן מתגלה כתכונה רלוונטית במקום עבודה מתפתח, המציג כיום מאפיינים רבים של מקום מגורים – רגועים יותר, ידידותיים יותר ומיצרי שיתופי פעולה.

שילוב טקסטורות שונות

טרנד עיצובי נוסף בסביבת העבודה כיום, הוא שילוב של טקסטורות שונות ע"י שימוש בחומרים מגוונים בכל סביבת העבודה, כדי ליצור סביבות המשפיעות על הבריאות והפרודוקטיביות. המעצבים עושים שימוש בחומרים מקוריים ומגוונים, בעלי צבע ומרקם שונה, כדי ליצור סביבת עבודה מגוונת יותר, ומעוררת השראה ואישית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה