טכנולוגיות בשירות גיוס עובדים – הזדמנות או מעמסה?

טכנולוגיות בשירות גיוס עובדים – הזדמנות או מעמסה?

שימוש בתוכנות וכלים טכנולוגיים נוספים בתהליך גיוס העובדים נהפך נפוץ יותר ויותר. אך שימוש נכון בטכנולוגיות בשירות תהליכי גיוס עובדים יכול לחסוך ולייעל את התהליך

שיתוף
כלי הערכות תעסוקה

כלי הערכות תעסוקה

כניסתם של כלים טכנולוגיים מתקדמים זו אחת התמורות הבולטות שחלו בשנים האחרונות בתחום הגיוס.

ארגונים רבים כבר הבינו ששימוש נכון ומושכל בטכנולוגיות אלו יכול להשפיע דרמטית על תהליך הגיוס, החל מחסכון משמעותי בעלויות, דרך קיצור זמן הגיוס ועד למיתוג כמעסיק אטרקטיבי.

יחד עם זאת, עבודה עם מגוון טכנולוגיות עלולה להביא למצב בו "הגולם קם על יוצרו" ובמקום שהטכנולוגיות יעבדו בשבילנו, אנו עסוקים בסנכרון המידע ביניהן ויוצרים לעצמנו מעמסה ארגונית מיותרת.

מערכת הגיוס היא בוודאי לב הפתרונות הטכנולוגיים. רוב המערכות המובילות יודעות לקלוט את קורות החיים בצורה אוטומטית, ובכך מאפשרות לצוות הגיוס לטפל בכמות גדולה יותר של מועמדים, כאשר מועמדים שכבר נמצאים במערכת או נפסלו בעבר אינם מגיעים כלל לעיון הצוות.

בנוסף, ישנן מערכות גיוס אשר יודעות לתייג את קורות החיים לפי השכלה, ניסיון ותחומי ידע רלוונטיים ומאפשרות לבצע חיפוש מועמדים חכם בהתאם לדרישות התפקיד ולמיקוד של המנהל המגייס.

שיתוף מנהלים מגייסים בתהליך הגיוס באמצעות שימוש במערכת התראות וממשקים נוספים מוריד מצוות הגיוס עומס אדמיניסטרטיבי מיותר ומקל את המעקב אחר התקדמות מועמדים, תגובות מנהלים וזיהוי צווארי בקבוק. ארגונים אשר משקיעים בהטמעת מערכת הגיוס לכלל הארגון, מרגישים לטווח ארוך כיצד התהליך הופך חלק יותר, ומאפשר לצוות לעסוק בנושאים נוספים כמו איתור מועמדים פאסיביים במאגר וברשתות חברתיות, ניתוח התהליך ועוד.

פרסום המשרות ברשתות חברתיות הפך בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מתהליך פתיחת משרה במספר גדל והולך של ארגונים. יחד עם זאת, ארגונים רבים אינם מנצלים את מגוון הכלים הטכנולוגים הקיימים היום אשר מאפשרים לפרסם את המשרה בפרסום ממותג, עם Look & Feel ארגוני, לרתום את עובדי הארגון ואת חבריהם כשגרירים ולתגמל אותם כחלק מתכנית "חבר מביא חבר". הניסיון שלנו מראה שבכדי שגיוס ברשתות חברתיות יצליח יש להשקיע בתכנון קמפיין ארגוני תומך, ולהתאים את המסרים לאופי הארגון.

עמוד הקריירה הינו מקור גיוס אסטרטגי נוסף אשר אינו זוכה לעיתים למספיק תשומת לב. הפתרון לשמירה על עמוד עדכני ואטרקטיבי הוא לייצר ממשק בינו לבין מערכת הגיוס, כך שבכל פעם שנפתחת משרה צוות הגיוס יכול לפרסם אותה גם באתר בלחיצת כפתור.

מלבד טכנולוגיות "תומכות" גיוס, יותר ארגונים נעזרים גם במערכות אבחון ממוחשבות אשר מסייעות למנהל המגייס ו/או לצוות הגיוס לקבל מידע אובייקטיבי, השוואתי ובזמן אמת על כישורי המועמד ומאפייני האישיות שלו. בניגוד למערכת גיוס, אשר לעיתים נמכרת כמוצר מדף, כאן יש צורך במערכת מבחנים דינאמית, אשר ניתן לבחון באמצעותה למגוון תפקידים ורמות אבחון תוך כדי הקפדה על תוקף סטטיסטי מהימן.

לסיכום, לרשותו של צוות הגיוס עומדים כיום מגוון כלים טכנולוגיים אשר מסייעים בניהול תהליך הגיוס. בטרם מקבל הארגון החלטה באיזו טכנולוגיה לבחור עליו לקחת בחשבון משתנים כמו וותק המוצר בשוק, לקוחות קיימים אשר יכולים להמליץ, בסיס סטטיסטי וכמובן לא לשכוח  צרכי הארגון.

יחד עם זאת, לצד ההזדמנויות הגלומות בפתרונות הטכנולוגיים חשוב גם להימנע ממצב בו "הגולם קם על יוצרו" ולקחת בחשבון את יכולות ההתממשקות בין הכלים או לבחון טכנולוגיות אשר מספקות פתרונות משולבים.


* נכתב ע"י: גיל פלדמן, המשמש כאחראי שיווק, הדרכה והטמעה בחברת Talent Systems מבית פילת, אשר מציעה ללקוחותיה את חבילת טכנולוגיות הגיוס "הכל כלול".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה