חוק ההסדרים: ועדת הכספים עיכבה את העברת הטיפול בנפגעי עבודה לקופות החולים

חוק ההסדרים: ועדת הכספים עיכבה את העברת הטיפול בנפגעי עבודה לקופות החולים

הוחלט כי המהלך יאושר סופית בתנאי להתחייבות האוצר למימון הרפורמה באמצעות הגדלת תקציב הבריאות

שיתוף
רופאה Photo by stockimages

ועדת הכספים עכבה הבוקר (א') את מתן האישור הסופי לתיקון לחוק הביטוח הלאומי במסגרת חוק ההסדרים, לפיו הטיפול בנפגעי עבודה יועבר מהביטוח הלאומי לקופות החולים.

האוצר Vs. ועדת הכלכלהבתום הדיון הודיע יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי הוא דוחה את אישור הרפורמה עד שמשרד האוצר יתחייב להעביר את הסכום הדרוש למערכת הבריאות לצורך הוצאתה לפועל של הוראת החוק החדשה.

יצוין כי נקבע במסגרת החוק כי מי שיקבל טיפול רפואי בקופת החולים וטרם הוכר כנפגע עבודה, יקבל החזר אוטומטי על ההוצאות בתוך 45 יום לאחר שהקופה תקבל אישור מהביטוח הלאומי על היותו נפגע עבודה.

נוסח הצעת החוק, כפי שהונח על שולחן הוועדה על ידי האוצר, לא כלל ציון של תקציב שיועבר למערכת הבריאות עם העברת האחריות לטיפול בנפגעי עבודה למערכת הבריאות. "ב-2014 התקציב שיועד לטיפול בנפגעי עבודה עמד על 500 מיליון שקל, ואני רוצה לוודא שאין כוונה להפחית אותו במהלך העברת האחריות מערכת הבריאות", אמר גפני לנציגי האוצר. "אאשר את הרפורמה רק לאחר שבנוסח של התיקון לחוק יופיע הסכום של 500 מיליון שקל שיועבר מראש למערכת הבריאות לצורך כך. אחרת, הנטל ייפול על המערכת ללא כיסוי תקציבי הולם".

לדברי רכזת תחום ביטוח לאומי ורווחה באגף התקציבים במשרד האוצר, רבקה לויפר, מטרת המהלך הנה הקטנת הגירעון האקטוארי ההולך וגדל של הביטוח הלאומי, כך שמעתה הסכום שנדרש לפיצוי נפגע עבודה ישולם מסל הבריאות של קופת המדינה. הגירעון האקטוארי בביטוח הלאומי נובע, בין היתר, מכך שכיום עליו לשאת בעלויות של מרכיבים רבים שלא שייכים לביטוח הלאומי. לויפר ציינה כי יתרון הרפורמה הוא הקטנת הביורוקרטיה הרבה שכרוכה בהליך הטיפול בנפגעי עבודה.

בסיכום הדיון דרש גפני מנציגי האוצר להעביר לידי הוועדה בתוך חודש ימים, לפני אישור חוק ההסדרים והתקציב, נוסח מתוקן הכולל את התקציב הדרוש לצורך מימון הרפורמה. "לא אאפשר לבצע קיצוץ בתקציב הבריאות בדרך עקיפה", אמר והזהיר שלא יאשר את הוראת החוק אם לא יתקבל הנוסח המתוקן.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה