בוס, יש לי אישור להביא לעולם ילד?

בוס, יש לי אישור להביא לעולם ילד?

סין: תאגיד אשראי גדול קבע מדיניות שמחייבת עובדות לקבל רשות להיכנס להריון. בנק מרכזי מחייב אותן לדווח בתחילת השנה. לאן זה יגיע???

שיתוף
נשים עובדות

ידיעה שפורסמה לאחרונה בתקשורת, בין היתר באתר משאבי אנוש HR Grapevine מציגה תמונה די מדאיגה של זכויות האישה העובדת בסין. המגמה המדוברת היא ניסיון של חברות לנהל את "לוח הלידות" של העובדות בדיוק כפי שמנהלים לוח חופשות ללא תשלום או יומן פגישות. אחרי שנים מרובות שבהן ממשלת סין ניהלה את הילודה (בעיקר הגבילה את הילודה) וזוגות או נשים לא נשואות חלילה היו זקוקים כולם לאישור הממשלה להביא חיים לעולם, כעת החברות הפרטיות מנסות לנהל אף הן את נושא הילודה. 

תאגיד אשראי גדול הוציא לפועל מדיניות חדשה לפיה העובדות אינן רשאיות להיכנס להריון "סתם כך". על פי המדיניות החדשה שתכנס לתוקף במידי, רק העובדות הנשואות שהצטרפו לחברה לפני שנה לכל הפחות יהיו זכאיות להגיש בקשה להיכנס להריון. הבקשות ירשמו וההנהלה תחזור אל העובדות אם אישורים, לפי תוכנית ארגונית מסודרת, ורק אז תהיה העובדת זכאית להיכנס להריון.

מה צפוי לעובדת שנכנסת להריון מבלי שקיבלה רשות מההנהלה? ראשית כל, העובדת שנכנסת להריון ללא "אישור הריון" צפויה לקנס בסך 103 יורו. כמו כן, היא לא תזכה בקידום מקצועי והבונוסים שלה ושאר זכויות והטבות ישללו ממנה מידית.

מהנהלת התאגיד נמסר כי השנה נקלטו אחוז ניכר של עובדות צעירות, בוגרות אוניברסיטה, וכי תוכנית ההיריון נועדה לשמור על החברה מפני מצב שבו "כל העובדות יכנסו להריון בבת אחת".

בנק גדול בסין central province of Henan אמנם מנהיג מדיניות טיפה יותר מקלה אך גם לו יש מדיניות הריון. הבנק מחייב את העובדות לדווח על התוכנית להיכנס להריון, בכל תחילת שנה, כך שאם העובדת מתכננת לידה, היא חייבת לדווח עליה בתחילת השנה הקלנדרית.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה