התנהגות בבית ספר תיכון מנבאת הצלחה תעסוקתית

התנהגות בבית ספר תיכון מנבאת הצלחה תעסוקתית

התנהגות בבית הספר תיכון מנבאת אם התלמיד יצליח בעתיד בקריירה שלו

שיתוף

מחקר חדש שפורסם לאחרונה ב- Journal of Personality and Social Psychology ניתח נתונים שנאספו על ידי המכונים האמריקאים למחקר מ- 346,660 תלמידי תיכון בארה"ב בשנת 1960, יחד עם נתוני מעקב מ 81,912 מתוך תלמידים אלו 11 שנים מאוחר יותר.

להיות תלמיד אחראי, להביע עניין בלימודים ולהציג מיומנויות קריאה וכתיבה טובות לא רק יעזרו לנער לקבל ציונים טובים בתיכון, אלא גם מנבאים הצלחה תעסוקתית עשרות שנים מאוחר יותר. זאת ללא קשר ל- IQ, למצב הסוציו-אקונומי של ההורים ולגורמי אישיות אחרים. כך על פי מחקר שפורסם על ידי האגודה הפסיכולוגית האמריקאית.

"חוקרים חינוכיים, מדענים וכלכלנים מתעניינים יותר ויותר בתכונות ובכישורים של הורים, מורים ובתי ספר מטפחים בילדים כדי לשפר את סיכויי ההצלחה בהמשך החיים". אמרה בפרסומים ד"ר מריון שפנגלר, דוקטורנטית מאוניברסיטת טובינגן. "המחקר שלנו מצא כי להתנהגויות ספציפיות בבית הספר התיכון יש השפעות ארוכות טווח לחייו של התלמיד מאוחר יותר."

שפנגלר (Spengler) ועמיתיה ניתחו נתונים שנאספו על ידי המכונים האמריקאים למחקר מ 346,660 תלמידי תיכון בארה"ב בשנת 1960, יחד עם נתוני מעקב של 81,912 מתלמידים אלה 11 שנים מאוחר יותר ושל 1,952 מהם 50 שנים מאוחר יותר. בשלב הראשוני, בחנו את מגוון ההתנהגויות של התלמידים בתיכון וכן תכונות אישיות, יכולות קוגניטיביות, מצב סוציו-אקונומי ו וגורמים דמוגרפיים. סקרי המעקב מדדו את ההישגים החינוכיים, ההכנסה ויוקרה המקצועית.

במחקר נמצא כי להיות תלמיד אחראי, בעל עניין בבית הספר נתקל ועם פחות קשיים בקריאה וכתיבה היה קשור באופן משמעותי עם השגת השכלה גבוהה יותר ומציאת עבודה יוקרתית יותר הן 11 שנים ו 50 שנים לאחר התיכון. גורמים אלו היו קשורים גם עם הכנסה גבוהה יותר.

בעוד הממצאים לא בהכרח מפתיעים, ציינה שפנגלר כיצד התנהגויות ספציפיות מהימנות שאנשים הראו בבית הספר הצליחו לחזות הצלחה מאוחרת יותר.
ניתוח נוסף של הנתונים העלה כי ניתן להסביר רבות מההשפעה החינוכית הכוללת, לדברי שפנגלר.

"מאפייני התלמידים והתנהגויות אשר תוגמלו בתיכון והובילו להישגים חינוכיים גבוהים יותר, בתורם היו קשורים ליוקרה תעסוקתית גבוהה יותר ולהכנסה בשלב מאוחר יותר בחיים", היא אמרה. "מחקר זה מדגיש את האפשרות כי להתנהגויות מסוימות בתקופות מכריעות יכולות להיות השלכות ארוכות טווח על חייו של אדם."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה