שיתוף

האתגר לאתר ולגייס טלנטים, שהינם המועמדים המתאימים ביותר, בצורה המדויקת ביותר לצורכי הארגון, הולך והופך מורכב משנה לשנה. אחד הפתרונות הוא הטכנולוגיות המיועדות לספק מענה לנושא זה באופן ספציפי. ואין ספק שטכנולוגיות אלה הולכות ומשתכללות מרגע לרגע. ואכן, כדי להצליח לנצח במאבק על טלנטים יכולים, אמנם, מנהלי הגיוס ומנהלי משאבי האנוש להשתמש בכלים של בינה מלאכותית, רובוטים וכד'. אבל הטכנולוגיות לבדן לא יצליחו להוות פתרון מספק.

כדי להיות מסוגלים להתייצב בחוד החנית של שוק הגיוס, צריכים מנהלי הגיוס ומנהלי משאבי האנוש להשתמש בכל השיטות שפותחו במהלך עשרות שנים על ידי מנהלי שיווק ומכירות. אסטרטגיות מוכרות מתחום השיווק יכולות להקפיץ את יכולות הגיוס של הארגון בכמה מדרגות אל מעבר לכל מה שמוכר וידוע בתחום משאבי האנוש.
אם כן, אילו שיטות ומהלכים יכולים מנהלי השיווק ללמד את מנהלי הגיוס ומנהלי משאבי האנוש:

1. היכן לאתר מועמדים רלוונטיים

מנהלי שיווק מאתרים לקוחות פוטנציאליים בכנסים, תערוכות ואירועים אחרים, המיועדים לתחום מקצועי ספציפי. הם יודעים בדיוק אילו לקוחות פוטנציאליים ישתתפו באיזה כנס, והם יודעים מי רלוונטי עבורם ומי לא. גם מנהלי הגיוס ומשאבי אנוש צריכים לבסס נוכחות במקומות שכאלה, דוגמת כנסים, תערוכות ואירועים שונים, בהם מרוכז מספר גדול מאוד של מועמדים פוטנציאליים בתחום מסויים.

2. איך לקבל את פרטי הקשר של המועמדים הפוטנציאליים

באירועים כמו כנסים, תערוכות ואירועים מסחריים אחרים, מקימה כל חברה שמשתתפת ביתן בו נמצאים אנשי השיווק והמכירה. תפקידם הוא לדבר עם הלקוחות הפוטנציאליים המתעניינים במוצרי החברה ולהסביר להם אילו יתרונות יש במוצרים שלהם, ואיך הם יכולים לשרת אותם (את אותם לקוחות פוטנציאליים). ומה שיותר חשוב, אנשי שיווק משופשפים יודעים היטב איך לקבל מהלקוח הפוטנציאלי את פרטי הקשר שלו כדי לשמור איתו על קשר גם לאחר הכנס ולשלוח לו הצעות.

באותו ביתן (או בביתן צמוד) ניתן להציב נוכחות של מנהלי גיוס ומשאבי אנוש. הם יכולים ללמוד מאנשי השיווק להשתמש באותן שיטות, כדי להבין איך לנהל שיחה עם מועמד פוטנציאלי כדי להבין מהו הרקע המקצועי הספציפי שלו, ואיך לקבל ממנו את פרטי הקשר שלו, כמו גם הסכמה לשליחת הודעות והצעות עבודה לאחר הכנס.

3. פילוח המועמדים

לאחר האירוע שבמהלכו נאספו פרטי הקשר של מועמדים פוטנציאליים, יש לפלח את המועמדים על פי מקצועות, סוגי מיומנות, הכשרות שעברו, מקומות עבודה קודמים, וכו, כדי להתמקד במועמדים המתאימים ביותר. פילוח שוק היעד הוא אחת ההתמחויות המרכזיות של מנהלי השיווק. מנהלי הגיוס יכולים ללמוד מהם רבות איך לפלח את שוק היעד שלהם, כדי להגיע רק אל המועמדים המתאימים ביותר. זה יחסוך הרבה מאוד זמן ומשאבים שעלולים ללכת לאיבוד בפנייה למועמדים שלא מתאימים בצורה מלאה.

4. איתור מועמדים רלוונטיים ברשת

מנהלי השיווק יודעים זה עשרות שנים איך להגיע אל הלקוחות הרלוונטים על ידי פילוח. ברגע שיש בידם פילוח מדוייק הם יודעים איך היכן המקומות שהכי כדאי לפרסם בהם. אם בעבר היו אלה עיתונים רלוונטיים, הרי שכיום יש בלוגים מובילים כמעט בכל תחום, יש קבוצות לינקדאין רלוונטיות ויש קבוצות פייסבוק רלוונטיות. מנהלי הגיוס יכולים למוד ממנהלי השיווק איך לפלח את המועמדים הרלוונטיים, מהו סוג הפרסום המועדף עליהם ואיך למצוא את המקומות שהם נמצאים בהם כדי לפרסם בהם את ההצעות למשרות המבוקשות.

5. שוברי מתנה וקופונים

כפי שכתבנו בכתבה "6 דרכים יצירתיות לפתרון מצוקת איתור וגיוס טלנטים", מנהלי השיווק יכולים ללמד את מנהלי הגיוס ומשאבי האנוש איך ליצור שוברי מתנה וקופוני הנחות למוצרי החברה, או למוצרים של חברת בנות של החברה, חברות אחיות שלה, או שותפים עסקיים. איך להסיק מה הן ההעדפות שלהם ואיך לבנות מערכת שוברים וקופונים עם הנחות שהולכות וגדלות ככל שהמועמד מתקדם בתהליך הגיוס.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה