הקוטג' והשוקו חוזרים למדפים: עובדי תנובה הקפיאו העיצומים עד לאחר הפסח

הקוטג' והשוקו חוזרים למדפים: עובדי תנובה הקפיאו העיצומים עד לאחר הפסח

בתוך הארגון מתנהל קרב הורדות ידיים והעובדים מקבלים הוראות סותרות מההנהלה ומהוועד. רווחי תנובה צנחו ב-2011 ב-90%

שיתוף

על רקע הצניחה החדה ברווחי חברת תנובה שפורסמה היום (ה') והסתכמה ב-50 מיליון שקל "בלבד" ב-2011, הודיע במפתיע הוועד הארצי של עובדי החברה כי הוא מקפיא את כל עיצומי אספקת המוצרים עד לאחר חג הפסח.

אך כלל לא בטוח שבהנהלה יכולים לנשום לרווחה, בטח לא לטווח הארוך. בשבועיים האחרונים הסב הוועד לחברה נזק מצטבר אדיר בגובה של כמה מיליוני שקלים מדי יום, שלא לדבר על הנזק התדמיתי בהיעדרם של מוצרי יסוד כמו קוטג', שוקו, יוגורט יופלה ומוצרים נוספים המזוהים עם המותג.

על פי ההערכות, ההחלטה בנדון התקבלה לאחר התקדמות מסוימת שחלה במהלך יום האתמול מול הנהלת החברה, בראשותו של המנכ"ל אריק שור. אך בוועד עדיין לא נחפזים ומגדירים את הקפאת העיצומים כ"מחווה" לצרכנים לרגל החג.

בוועד דורשים תוספת שכר לעובדים בגובה 5%, ואילו בתנובה מסכימים על 3%. כאילו לא די בכך, אמש (ד') פתחו עובדי דור ב', אותם אלו שהוועד דורש להשוות את תנאיהם לדור א', בשביתת אזהרה בת 24 שעות בכל מרכזי ההפצה של החברה. צעד זה גרר שיבוש משמעותי של אספקת כלל מוצרי החלב למאות נקודות מכירה, לרבות גבינות וחלב טרי. 74 קווי חלוקה בדרום הארץ הושבתו, 18 קווים במרכז ועוד 12 בצפון הארץ.

אבל למרות האופטימיות הזהירה שיכולה להשתמע מהפסקת העיצומים הזמנית, בתוך הארגון מתנהל קרב הורדות ידיים והעובדים מקבלים הוראות סותרות מההנהלה ומהוועד. בהנהלה הבהירו לחלק מהעובדים כי אין בכוונת החברה לשלם להם שכר נוכח העיצומים, והמליצה להם שלא להתייצב לעבודה.

מנגד, בוועד הורו לכלל העובדים להגיע לעבודה חרף הודעת ההנהלה, והסבירו כי מי שהחליט על הפסקה או צמצום הייצור היא ההנהלה ולא העובדים.

 

ירידה של 90% ברווחים

במגעים בין המנכ"ל שור לוועד העובדים נדונו דרישות הוועד: תוספת שכר של 5% בכל שנה, העברת עובדי דור ב', שתנאי העסקתם ירודים יחסית, למעמד של עובדי דור א' וזאת לאחר שבע שנות ותק בעבודה, הגדלת רכיבי השכר המחושבים לפנסיה, כגון פרמיות המשולמות לנהגי משאיות החלוקה של החברה וכן ביטול התוכנית לפטר 220-300 מעובדי החברה שפריונם מוגדר נמוך מהממוצע והחלפת הפיטורים בתוכנית לפרישת עובדים מרצון תמורת פיצויים מוגדלים.

הוועד גם מתנגד לרפורמה המקיפה בשיטת החלוקה של מוצרי תנובה לחנויות ולרשתות שיו"ר תנובה, שלמה רודב, יזם לדברי הוועד ללא היוועצות עמו. לטענת העובדים, ישום הרפורמה, שיש לה השלכות על אופן העסקתם, חייב להיות מתואם עמם.

יו"ר הוועד אחיאב שמחי, הדגיש ש"העובדים רוצים להתפרנס בכבוד, וראוי שההנהלה תבין זאת. אנו קוראים להנהלה לחזור בה מדבריה ולשבת אתנו למשא-ומתן ענייני בנושא הסכם השכר. אנחנו מייצרים את מוצרים, אנחנו מייצרים את הרווחים, ומן הראוי שנזכה לכבוד ולהתייחסות הראויים לנו כעובדים מסורים".

זמן קצר לפני הודעת עובדי תנובה פורסמו  נתונים מתוך הדו"ח השנתי של תנובה. הרווח הנקי  הסתכם ב-2011 בכ-50.5 מיליון שקל בלבד, צניחה של כ-90% לעומת הרווח ב-2010. הכנסות תנובה,גדלו בשנה שעברה ב-4.8% לרמה של 7.51 מיליארד שקל.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה