הצעד הראשון לרילוקיישן בטוח

הצעד הראשון לרילוקיישן בטוח

רילוקיישן: אל תתנו לעובד לעזוב את הארץ לפני שדאגתם לביטוח כהלכה עבורו. וגם לאשה ולילדים

שיתוף
רילוקיישן
רילוקיישן photo by: Ambro

עובד אורז את חייו ואת משפחתו, עוזב את הארץ במסגרת תפקידו ועובר לגור בחו"ל לתקופה קצובה. רילוקיישן, איזה אקשן! העובד מתוח, העובד מתרגש, והוא צריך לקחת בחשבון את כל הלוגיסטיקה: מה לקחת ומה לא צריך, מה לא לעשות, ובמה להתחיל? קשיי המעבר, קשיי ההסתגלות, תרבות אחרת, שפה חדשה. מסגרת לילדים, תעסוקה לאשה.. ולא לשכוח את הדבר הכי חשוב שלשמו התחיל כל העניין: בסופו של דבר הוא צריך להתאקלם במקום עבודתו החדש, ולהצליח. כך שאין ספק שהדבר האחרון שצריך להטריד את העובד זה הביטוח הרפואי.

"תביא קבלה"

הנה נתון מעורר מחשבות: מתוך כ-60 אלף עובדים ישראליים שנמצאים כיום ברילוקיישן, רק כ-10,000 המריאו כשבידם ביטוח רפואי לשהייה ממושכת במדינת היעד. כל היתר נוחתים בתחושת "יהיה בסדר, אמרו לי להביא קבלה". כשהם מוצאים את הזמן בתוך ים הסידורים וחוסר הוודאות הראשון המלווה אותם, הם מתחילים בבירורים: אולי ביטוח כזה, אולי אחר? אולי כדאי לדאוג לכיסוי תרופות מסוג מסוים? אולי שהביטוח יכיל גם כיסוי בדיקות נוספות? ואולי בכלל זה סתם בזבוז? למי פונים בזמן אמת? לאיזה בית חולים מתפנים במקרה של אשפוז?

[adrotate banner="47"]בשאלות אלה ועוד – לא העובד צריך להתחבט. אנו, אנשי משאבי האנוש, צריכים לתת לעובד את המידע המלא אודות הביטוח הטוב ביותר שמגיע לו ולמשפחתו. עלינו להבין שזו התעסקות, חשובה, בנושא שהעובד אינו מכיר ואינו אמור להכיר. העובד צריך לארוז במזוודתו את הביטוח המלא, כדי שהוא ומשפחתו יהיו מבוטחים היטב מיד לכשירדו מכבש המטוס.

האחריות על רכישת ביטוח לעובד ולמשפחתו צריכה להיות על מנהלי משאבי האנוש בארגון. לא זאת בלבד, אלא גם על רכישת ביטוח טוב. כזה שהעובד יוכל לישון בשקט בלילות הזרים.

עובד לא צריך להגיע לזמן אמת שבו יפעיל את הביטוח, ולפתע יגלה שבדיוק מה שעובר עליו עכשיו לא מכוסה במסגרת הביטוח הזה.. מעבר לתסכול ולמצוקה האנושית, ובתקווה שהעניין הרפואי לא רציני, ברור כי העובד לא יוכל לתפקד בעבודתו. וכל אחד יכול להבין מדוע. כי גם אנו עלולים לחוות מקרים כאלה. אבל בבית.   

לסיכום, העובד צריך להיות עסוק בדבר אחד בלבד, בפרט בתקופה הראשונה של הרילוקיישן: בהתאקלמות שלו ושל משפחתו במדינה זרה, ובמקום עבודה חדש. העברת המידע או המומחיות שיש בידו של העובד למדינת היעד חשובה לארגון וזו אחת המטרות של רילוקיישן. על כן הדאגה לביטוח טוב צריכה להיות חלק בלתי נפרד מדאגה בסיסית ומשימור העובד: חלק מהשירות שמחובתנו להעניק, חלק מהשירות שאנו מחויבים לתת לעצמנו ולחברה: עובד רגוע יותר. והעיקר – שנהיה כולנו בריאים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה