5 סיבות לכך שההנהלה לא מאמצת את הרעיונות שלכם

5 סיבות לכך שההנהלה לא מאמצת את הרעיונות שלכם

כמנהל משאבי אנוש וכשותף עסקי לחברה, אתה וודאי חש בדחף מסוים להעלות רעיונות אפקטיביים לשיפור והתייעלות החברה, לצמיחתה והצלחתה

שיתוף

פעמים רבות הרעיונות האסטרטגיים של אנשי משאבי אנוש אשר מומחים בתחום יחסי האנוש, הם רעיונות מצוינים עטופים בעדינות הנדרשת מאחראים להון האנושי שיכולים לשפר באופן משמעותי את הצלחת החברה. עם זאת, לא תמיד הם מתקבלים בברכה ע"י בכירי ההנהלה.

להלן 5 סיבות לכך שהרעיונות שלכם נדחו ללא קשר למידת האפקטיביות שלהם:

חוסר אפשרות להתמקד

לעיתים המנהלים הבכירים כל כך ממוקדים במטרות ובמשימות העומדות לפניהם על סדר היום, שהם פשוט אינם מסוגלים להתמקד ברעיון חדש. ייתכן וכאשר הם שומעים את ההצעה שלכם, הם אפילו לא מקשיבים. הדבר לא נעשה מתוך אגוצנטריות, אלא מתוך עומס אובייקטיבי. לכן כשאתם מגבשים רעיון או הצעה שנראית להם ישימה ומצוינת, הקפידו לתאם מועד שנקבע מראש לשיחה עם המנהל, כך שהוא יהיה קשוב וממוקד בכם כשתגיעו אליו ותספרו לו על הרעיון שלכם.

רעיון מתורגם לעבודה

למנהלים הבכירים כאמור יש עומס עבודה שלעיתים מוכפל משלכם ותחומי אחריות המצריכים מהם שעות עבודה רבות וארוכות. לכן פעמים רבות הצעתכם מתורגמת באופן ישיר לעבודה נוספת עבורם, שהם אינם ששים לקחת. כל הצעה או רעיון חדש עליהם לבחון ביסודיות ולעומק ולהתייעץ לגביו עם גורמים בכירים נוספים בחברה. הדבר מצריך זמן ועבודה נוספת אשר מקשה עליהם. לכן, ישנה חשיבות רבה למועד הגשת הרעיון. חשבו מתי חברי ההנהלה עסוקים פחות, אולי בתקופת החגים, או בזמן פעילות חברה בה כולם רגועים ואינם עסוקים בעבודה, זה הזמן להעלות בפניהם את הרעיון שלכם.

חשש מתגובתם של יתר חברי ההנהלה

גם כאשר המנהל הבכיר ששמע כל הרעיון שלכם והחליט שהוא טוב, הוא לא יכול להבטיח כי יתר חברי ההנהלה יאמצו אותו. גם הם כידוע, עסוקים וטרודים ולא תמיד יש להם זמן להקשיב. לעיתים החשש של אותו מנהל הוא, כי יתר חברי ההנהלה לא יתפנו לשקול את הרעיון שלכם ולכן אם יקבל אותו הוא עשוי לבזבז את זמנו לשווא.

תחושת איום

רב המנהלים כיום הם מנהיגים של ממש, שאינם מפחדים להאציל סמכויות ולקבל רעיונות טובים מעמיתיהם. עם זאת, עדיין ישנם מנהלים "מהסוג הישן". אלו שמרגישים מאוימים מהרעיונות הטובים שלכם, שעשויים לחשוש שאם יקדמו את הרעיון שלכם ייתכן והם למעשה מקדמים אתכם.. לרשת את התפקיד שלהם. זו אומנם מחשבה קנטרנית וצרה, אך למרבה הצער היא עדיין קיימת אצל חלק מהאנשים.

הרעיון נוסה בעבר

גם אם הרעיון שלכם טוב ויעיל והמנהלים קיבלו אותו והיו מוכנים לאמץ אותו בחברה, ייתכן והרעיון הזה כבר הועלה בעבר וייתכן שאפילו נוסה. לעיתים הרעיונות הטובים ביותר כבר נשקלו בהיסטוריה של החברה וייתכן ואפילו שולבו בחברה. לא תמיד הפוטנציאל שלהם ממוש, אך ייתכן והסיבה לדחיית הרעיון שלכם היא שהוא לא רעיון חדש בעצם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה