המנהלים שנגייס בעשור הבא

המנהלים שנגייס בעשור הבא

בכנס משאבי אנוש צפון יציג ארז אלמוגי, מנכ"ל Blanchard Israel, את האתגרים שיעמדו בפני המנהלים בשנים הקרובות

שיתוף
גיוס מנהלי העתיד

גיוס מנהלי העתיד

ארז אלמוגי, מנכ"ל חברת Blanchard Israel, יציג בכנס משאבי אנוש צפון הרצאת ווידאו ייחודית של ד"ר קן בלאנצ'רד – The One Minute Manager Enters The 21st Century  ארבעה עקרונות לניהול אפקטיבי.

בנוסף, ארז ישתף בממצאי מחקרים ומגמות עולמיות בתחום  הניהול/ המנהיגות ומהם אותם אתגרים ומורכבויות ארגוניות אתם יצטרכו ארגונים ומנהלים להתמודד בשנים הקרובות. בלנצ'ארד ישראל הנה חלק מקבוצה עולמית, המתמחה בכל הקשור בפיתוח תשתיות לצמיחה ארגונית באמצעות תהליכים ומתודולוגיות בתחום המנהיגות. היא אחת  מחמש החברות העולמיות המייעצת בתחום המנהיגות הארגונית, וקיימת למעלה מ-30 שנה.

ארז אלמוגי
ארז אלמוגי

מטה החברה שוכן בסן דיאגו, ארה"ב, ומעסיק למעלה מ-5,000 יועצים ומומחים ברחבי העולם. מאפיין בולט של קבוצת בלאנצ'ארד הינו המשאבים הארגוניים אותם משקיעה הקבוצה במחקר ופיתוח פתרונות חדשים, המתאימים למגמות שהמנהלים בעולם מתמודדים אתם (מידי שנה משיקה הקבוצה 3-6 פתרונות ארגוניים דוגמת – חבילת פתרונות בנושא Optimal Motivation, פתרונות ללמידה וירטואלית ועוד).

החברה ביצעה לאחרונה מחקר גלובלי במטרה לזהות את האתגרים שארגונים ומנהלים נדרשים להתמודד אתם. המחקר מראה שארגונים ומנהיגים עסקיים נדרשים להתמודד עם 3 נושאים/ מאפיינים מרכזיים:

–          לחצי צמיחה.

–          שינויים ארגוניים.

–          פיתוח דור המנהלים העתידי.

לדבריו של אלמוגי, המשמעות של ממצאים אלו באה לידי ביטוי ב 5 מאפיינים מרכזיים הנדרשים ממנהיגים של היום, שינהיגו גם בשנים 2015 עד 2020:

  1. יכולות מנהיגותיות והיכולת להתמודד עם השינויים התכופים שנעשים, כולל המורכבות הקיימת בארגונים, כדוגמת קיום תרבויות שונות בארגונים גלובליים.
  2. ראייה אסטרטגית ולא רק מצד המנהלים הבכירים. הבנה פיננסית, קריאת דו"חות כספיים, כאשר כיום ברוב הארגונים זה לא כך. ארגונים מבינים שהבנת משמעות האסטרטגיה מקלה על מימושה.
  3. Global leader – כישורי מנהיגות גלובליים. רלוונטיים בעיקר לארגונים בעלי היכולת לעבוד בסביבה וירטואלית, עם צוותים הטרוגניים (Diversity).
  4. Servant leader, הנחשבת כיום למגמה כלל עולמית. המנהלים, בכל הרמות, וזה כולל גם את הבכירים שבהם…, צריכים "לשרת" את אנשיהם ולסייע להם להגיע לרמת הביצועים הגבוהה ביותר. המנהלים צריכים להיות שם עבור אנשיהם, ותפקידם הוא לעזור להם לעמוד ביעדים. במקרים רבים מנהלים מגדירים מטרות יעדים ותוכניות ואז נעלמים, לא נמצאים שם כדי לפתח את יכולותיהם, חוזרים כעבור רבעון. נדרשת נוכחות חזקה בשטח, והדבר חייב להתבטא בראייה והתפישה שלהם את מונח המנהיגות.
  5. ניהול השונות – הבנת הערך של הגיוון, של ההטרוגניות, של החדשנות ביצירתיות הנותנת חוסן ארגוני. גם בעולם נדרשים להכיל כמה שיותר תרבויות.

נושאים נוספים שיועלו בהרצאה שתועבר בהמשך הכנס:

  • מחקר בינלאומי שגילה שהגיל הממוצע של מנהלים שעוברים תהליכי פיתוח מנהיגותי הוא 42. והגיל הממוצע שהם מקבלים תפקיד ניהולי הכרוך בכישורים מנהיגותיים הוא 33…
  • פחות מ-10 אחוזים מקבלים תוכניות לפיתוח היכולות המנהיגותיות מתחת לגיל 30. חוסר קורלציה זו מביא לכישלון בתפקידם.
  • Servant leader – "באז" בעולם המנהיגות! תפישה, מגמה המתחברת לתפיסה של בלאנצ'ארד המדגישה שתפקיד המנהלים הוא להיות בשטח. זהו תהליך, כי התפיסה הניהולית היא לרוב מובנית. המודעות של המנהלים לצורך שלהם להיות עבור עובדיהם היא גדולה. זהו דור שדורש מהמנהיגים להשתנות ולהתנהל אחרת. זהו דור שמחפש את המנהיגים שיעצימו אותם.
  • Be The Change – לא עוד לחכות לשינוי! להוביל אותו ולפעמים גם ליזום אותו. לייצר תרבות של ארגון שהוא גמיש לשינוי. ארגונים רבים אימצו מודל ניהולי "מארגן" לניהול שינויים, דבר המייצר שיטתיות בניהול שינויים הפוקדים את הארגון.
  • ברמת מגמות ושיטות עבודה, ישנן יותר ויותר חברות המייצרות שפה ניהולית אחידה, במטרה לייצר סטנדרטיזציה ניהולית.

לפרטים נוספים אודות כנס משאבי אנוש צפון לחצו כאן!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה