המדריך המלא להעסקת עובדים מדור ה-Baby Boom

המדריך המלא להעסקת עובדים מדור ה-Baby Boom

מייקל אדאמס, נשיא חברת Environics לייעוץ ופיתוח אסטרטגי, התראיין למגזין HR Reporter, על אחד מתחומי ההתמחות שלו: ייעוץ בנושא העסקת בייבי בומרס

שיתוף
גיוס עובדים
גיוס עובדים

הבייבי בומרס הם הדור שנולד אחרי מלחמת העולם השנייה (מ-1946 ועד 1964) כך שמדובר על שכבת העובדים הבוגרת ביותר במשק (מגיל 48 ועד 66).

מייקל אדאמס: הדבר הראשון שחשוב לזכור, כשמדברים על דור הבייבי בום, הוא שזה דור שאוהב לעבוד. זה דור ששואב סיפוק, עניין וגאווה מהעבודה. הם מחפשים להשתלב בשוק העבודה כדי להתעשר או לשמור על רמת החיים לה הם הורגלו בעבר אבל הם באים גם לעבודה כדי לצאת מהבית. הם לא דור שמסוגל לשבת בבית ולראות טלוויזיה כל היום או לדוג…

גמישות
העבודה היא מרכיב חשוב מאוד בחיים של דור הבייבי בום ואני מאמין שארגון יכול להפיק תועלת רבה אם הוא ישכיל לקלוט אותם ולנהל אותם נכון. הכלל החשוב ביותר בהעסקת בייבי בומר הוא גמישות. בין אם מדובר על שעות עבודה גמישות, עבודה מרחוק ואפילו חופשות ארוכות, הבייבי בומר לא יסכים לעבוד במסגרות נוקשות. כדי לשמור אותם צריך לשחרר, זו המשוואה.

התמקצעות
הבייבי בומרס לא אוהבים לעסוק באדמיניסטרציה. הם בעלי מקצועות נדרשים והם באים לארגון כדי לעסוק במקצוע שלהם ולהתפתח מקצועית. כל מה שקשור בניהול צוותים, פיקוח, גיוס עובדים, הדרכות, שכר ועוד פשוט לא מדבר אליהם. הביביי בומרס צריכים לעבוד על פרויקטים נטו – התחלה, אמצע וסוף. גם אם הם מנהלים פרויקט, הם מוכנים לנהל רק את הצד הטכני המקצועי ולא האדמיניסטרטיבי.

עבודת צוות
הבייבי בומרס הם דור שרגיל לעבוד בצוות. הם אוהבים להיות חלק מצוות מקצועי, רגילים לחלוקת תפקידים ברורה והגיונית מה שמאפשר להם לשמור על עצמאות (וגמישות) מצד אחד ולהיות חלק מצוות מהצד השני. הבייבי בומרס אוהבים לעבוד בקבוצות וצוותים רב-גוניים (מבחינת גיל, מין, רקע תרבותי וכיו"ב). לא צריך לצוות אותם ביחד, אחד עם השני, רק משום שהם בני אותו דור, להיפך, הם מצפים להשתלב בקבוצות מגוונות.

עצמאות
בייבי בומרים רבים מחפשים, כמו הדורות הבאים, לעבוד במודל גמיש יותר כפרילאנס, יועץ חיצוני, עובד במשרה חלקית על פי פרויקטים וכיו"ב. אלו עובדים שלא מחפשים להשתלב בארגון אלא בפרויקט או בתפקיד ואין להם בעיה לעבוד מול כמה ארגונים במקביל. הארגון צריך לספק להם את הכלים הטכנולוגיים ושאר כלים ופתרונות כך שהם יצליחו לעבוד בתנאים האלה.

לכן, כשארגון בוחר לקלוט עובדים מדור הביבי בום הוא צריך לוודא שהנהלים והרגולציות שלו מתאימים לסגנון העסקה של הבייבי בומרס. אם קיימים בארגון נהלים נוקשים של שעת עבודה וסיום לדוגמה, אז הוא יתקשה לגייס או לשמור על הבייבי בומרס. יש ארגונים שבהם יש חוקים מאוד ברורים לגבי הפרדת חיים אישיים מעבודה. אני נתקל בספרי נהלים של חברות שבהם כתוב במפורש שאסור לעובד לדבר בטלפון או לגלוש ברשת אם זה לא לטובת העבודה. הגבולות הברורים הללו, בין האישי למקצועי, הם גבולות שהבייבי בומרס לא יעבדו על פיהם. זה דור שיש לו ילדים גדולים והורים מבוגרים. יש לו אחריות כפולה וזה בא לידי ביטוי באחריות האישית שלו ובסדר העדיפויות. אם לעובד יש בת באוניברסיטה ואמא בבית אבות, ברור שהוא ירצה לדבר איתן, לשמוע שהכול בסדר ולטפל בכל מיני עניינים קטנים ואדמיניסטרטיביים (פרטיים) במהלך היום. ארגון צריך להכיר בצרכים הללו ולאפשר את הגמישות הזו כדי לשמר את העובדים.

 

סדר עדיפויות
הבייבי בומרס, בגלל שיש להם ילדים והורים, הם דור שמאוד חשובה לו היציבות הכלכלית. לכן, בתנאי העסקה שלהם יש לשים דגש על תנאים סוציאליים ובפרט על ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות והסדרים פנסיונים מטיבים.

חיזוק חיובי
מניסיוני, למדתי שהבייבי בומרס, בדיוק כמו כל עובד אחר, זקוקים להערכה. הם אולי מצהירים שהם לא זקוקים לחיזוקים אבל הם כן שואפים (גם אם בסתר) לקבל חיזוקים חיוביים. הם צריכים לדעת שהם מוערכים מבחינה מקצועית וזה נכון לגבי מי שעובד בארגון בדיוק כפי שזה נכון לגבי מי שעובד מרחוק או באופן חלקי. הם זקוקים לחיזוקים. אבל הטיפ החשוב ביותר שאני יכול לתת לארגון הוא לזכור שמדובר על דור (של 19 שנים) ואנשים כמו אנשים הם שונים. צריך לדבר עם כל עובד בנפרד, לראות מה מניע אותו, מה חשוב לו, מה הוא אישית צריך כדי לתרום לארגון. זה דור שמגיע עם ידע, ניסיון, משמעת עבודה, ערכים והרבה מאוד קשרים אישיים ומקצועיים. ארגון שישכיל להעסיק נכון עובדי בייבי בומרס יוכל להפיק תועלות עצומות.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה