שיתוף

תחלופת עובדים גבוהה נחשבת לגרועה בכל ארגון. תחלופת עובדים יכולה להוביל לביצועים באיכות נמוכה ומשימות שלא הושלמו במקום העבודה.

חסרון נוסף וברור של תחלופת עובדים הוא עלויות גבוהות. זה יותר יקר לאבד עובדים ולגייס חדשים מאשר לשמור על עובדים קיימים. לכן, אם הארגון שלכם חווה תחלופת גבוהה בשנים האחרונות, עכשיו זה הזמן הטוב ביותר לבחון אסטרטגיות שימור חכמות.

להלן כמה מהטכניקות הטובות ביותר למניעת תחלופת עובדים:

גמישות

חשוב להיות גמישים עם העובדים שלכם. כשאנחנו חושבים על עבודה גמישה, אנו מקשרים אותה לרב עם עבודה מהבית. גמישות בעבודה מתרחשת גם כאשר מנהלים בכירים מאפשרים לחברי הצוות לעבוד מכל מקם, לפחות כמה פעמים בשבוע. הם יכולים לעבוד מבתי קפה כשהם מחוברים לאינטרנט, מעמדות עבודה חיצוניות, ואפילו מהפארק, אם החוויה תורמת לשלווה וליצירתיות שלהם. אנשים מרגישים מועצמים ומייצרים תוצאות טובות יותר, כאשר הם מורשים לאוטונומיה בבחירת המקום ממנו הם עובדים. כך גם הם בוחרים את הסביבה שמאפשרת להם להיות הכי פרודוקטיביים. גמישות בעבודה, היא אחת ההטבות המועדפות על פני דור המילניום.

מעורבות

האם חברי הצוות שלכם נלהבים בעבודה? מעורבות הצוות מאוד חשובה לשימור עובדים ולמניעת תחלופה גבוהה. היא נבחנת ע"י יצירתיות בקרב העובדים, והשתתפות בפעילויות שלאחר שעות העבודה. אינדיקטור נוסף בולט למעורבות בחברה, הוא הפחתת התלונות בשל עומס העבודה. עובדים מעורבים אוהבים לקחת על עצמם משימות ככל האפשר. כאשר העובדים שלכם חשים שהם משחקים תפקיד משמעותי בצמיחה של החברה, התחושות הללו יתורגמו בפועל לרווחים כלכליים.

תמריצים ותגמולים

חשוב להוקיר ולתגמל את העובדים עבור מאמציהם. עובדים שמאמציהם מוכרים והצלחותיהן מתוגמלות בהתאם, ירגישו מעורבים יותר וישמחו להישאר במקום העבודה לאורך זמן. לעומת זאת, עובדים אשר מגלים כי המאמץ שלהם לא עולה בקנה אחד עם התגמול וההוקרה, יאבדו את הדחף לביצוע.

איזון בין חיי העבודה והבית

האם המנהלים בחברה מעודדים את האיזון המיוחל בין חיי העבודה והבית? כיום איזון בין עבודה לבית חשוב יותר לעובדים ממה שרוב האנשים חושבים. אפשר לזהות סימנים של שחיקה בקרב הצוות וחשוב לאבחן זאת מוקדם ככל האפשר. אם חברי הצוות נוטים להיות עצבניים ומתוסכלים לעתים קרובות, נעדרים יותר מהעבודה, וכד', יש לבחון האם האיזון הזה אכן נשמר. אל תשכחו, שגם בני המשפחה של העובד לוחצים עליו מהצד השני, והעובדים "נקרעים" בין הציפיות של מקום העבודה ובני המשפחה.

עודדו עובדים לאיזון בין עבודה ובית, אפשרו להם לצאת מוקדם לפחות אחת לשבוע, ספקו גמישות במקום העבודה ועודדו חופשות משפחתיות והשתתפות באירועים משפחתיים חשובים.

טיולי גיבוש

ארגנו טיולי גיבוש בחברה. טיולי גיבוש הם השקעה מצוינת כיוון שהם מאפשרים לחברי הצוות להירגע וליהנות תוך שיפור קשרים מקצועיים. האפשרות להכיר אלו את אלו מבלי הלחץ של העבודה ובאווירה נוחה ונעימה יותר, מייצרת קשרי חברות שמשמרים מאוד את העובדים בחברה. בטיולי הגיבוש נסו אף אתם כמנהלים, להצטרף לחברי הצוות, לשוחח איתם ולהכיר אותם מעבר לפן המקצועי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה