שיתוף

הטכנולוגיה היא חלק מחיי היומיום של הארגונים ובשנתיים האחרונות הולכת חשיבותה וגוברת, בין השאר, בכל הקשור לניהול המשאב האנושי.

לכן, כל ארגון צריך להחליט בימים אלה, איזה תפקיד הוא רוצה שהטכנולוגיה תמלא בחיי היומיום של הארגון, כמה הוא מוכן להשקיע ואילו יישומים נמצאים בעדיפות הגבוהה ביותר מבחינתו.

הדרך שבה הטכנולוגיה משולבת במקום העבודה יכולה לסייע לארגון לספק חווית עובדים טובה יותר, חווית מועמדים טובה יותר וגם חווית שירות לקוחות טובה יותר.

אף שהטכנולוגיה לא יכולה להוות תחליף לאינטראקציה אנושית, היא יכולה לסייע רבות בניהול המשאב האנושי.

בנוסף, הענקת כלים טכנולוגים מתאימים לעובדים, יכולה להגביר את הפרודוקטיביות שלהם ולסייע להם לשפר את ביצועיהם.

לשם כך יש צורך ללמד את העובדים הרגלי טכנולוגיה טובים ולהראות להם שניתן להשתמש במכשירים טכנולוגים – כדי להתייעל ולחסוך בזמן – לא רק בחיים האישיים אלא גם בעבודה.

ראשית, יש חשיבות רבה לבחירת התקשורת הטובה ביותר בין עובדים לעובדים אחרים, בין עובדים למנהלים, ובין עובדים ללקוחות ולספקים.

תקשורת הווידאו סיפקה אמנם מענה חשוב לכל מה שקשור לעבודה מהבית, אבל ארגונים צריכים להתחיל לנוע קדימה אל הדבר הבא. המשמעות היא בין השאר, תקשורת באמצעות כלים של מציאות מדומה.

אין זה אומר שצריך לנטוש את שיחות הווידאו, אבל בצד שיחות הווידאו חשוב להתחיל לבחון דרכים נוספות לתקשורת, ומתי להשתמש בכל אחת מהן.

השימוש בטכנולוגיית שיחות וידאו פרץ אמנם את כל הגבולות – הפסיכולוגיים והפיזיים – אלא שכעת הוא הגיע לנקודה בה קיימת עייפות מסויימת ויתכן שהסיבה לכך היא שלא פותחו מספיק כללי התנהגות מקובלים אוניברסליים בשיחות וידאו.

גם כאשר חלק מהעובדים חוזרים לעבוד מהמשרדים בחלק מהזמן, שיחות הווידאו צפויות להמשיך להיות אירוע קבוע.

לכן כדאי לנסח רשימה של כללי התנהגות בווידאו בעבודה. אחת הסוגיות בנושא זה היא הימנעות מהתעמרות בעובדים והטרדת עובדים באמצעות שיחות הווידאו.

סוגייה נוספת היא שימוש באימוג'ים בעבודה. השימוש באימוג'ים יכול להיות תקין כל עוד משתמשים בהם נכון.

לכן, כדאי ללמד את העובדים והמנהלים כאחד, שלפני שהם מקישים על כפתור ה"שלח", ישאלו את עצמם האם הם בטוחים שהאימוג'י שהם שולחים מעביר את המסר הנכון והרצוי בהקשר שבו נשלחת ההודעה.

היבט מסוג אחר של הכנסת הטכנולוגיה בהיקפים מאסיביים לשגרת העבודה, הוא ההיבט של אבטחת המידע.

המעבר המאסיבי לעבודה מהבית, וכעת המעבר לעבודה מהבית ומהמשרד לסירוגין, מחייבים את הארגונים להיערך לקראת אבטחת מידע מוגברת.

כל ארגון חייב להקים מערך הגנה מאסיבי – הכולל את מחשבי העובדים הנישאים או המחשבים בבתי העובדים – מפני תוקפים פוטנציאליים שמשקיעים כבר עתה מאמצים גדולים כדי לפרוץ אל מערכות המחשוב של הארגונים.

העובדה שלכלל המחשבים שיש להגן עליהם כיום מפני תקיפות, נכנסים כעת המחשבים הניידים של העובדים כמו גם המחשבים הנייחים בבתי העובדים, בהיקפים שמעולם קודם לכן לא היו מוכרים לשוק העבודה, מחייבת את הארגון לתכנן אסטרטגיה חדשה ושונה לחלוטין בכל הקשור לאבטחת המידע של הארגון.

במקביל, מצב זה מחייב את מנהלי משאבי האנוש לתקשר לעובדים את החשיבות של השמירה על אבטחת המידע, ולרתום אותם למאמצים לשמור על אבטחת המידע ולהקפיד על כל כללי אבטחת המידע.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה