הושגה הסכמה בנושא הפנסיה של גמלאי צה"ל

הושגה הסכמה בנושא הפנסיה של גמלאי צה"ל

הושגה הסכמה בין משרדי האוצר והביטחון בנוגע לתנאי הפנסיה של גמלאי צה"ל, לאחר משא ומתן מייגע שהתנהל על פני 3 שנים

שיתוף
פנסיה לגימלאי צה
פנסיה לגימלאי צה"ל

לאחר שלוש שנים של משא ומתן בין משרד האוצר למשרד הביטחון, נראה כי החל מאמש (שני) ישנה הסכמה לגבי סוגיית קצבת גמלאי צה"ל, אשר תוצמד למדד החל מכניסת החוק החדש לתוקף. בפגישה שנערכה בלשכתו של סגן שר האוצר, יצחק כהן, ובה נכחו גם מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף מיל' אודי שני, ראש אכ"א אלוף אורנה ברביבאי, הממונה על השכר באוצר אילן לוין וסגן ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, הוחלט לקבוע עקרונות וקווים מנחים לקביעת מנגנון עדכון לקצבת גמלאי צה"ל.

הנוכחים בפגישה אף הגיעו להסכמות נוספות בכל הקשור לזכויותיהם הפיננסיות של מי ששירתו את המדינה במשך שנים וכעת רוצים רק לחיות בכבוד, כשהחליטו כי לגמלאים יינתן פיצוי בגין השחיקה שהם סוחבים עימם. בנוסף, הוחלט על עריכת מתווה לפריסת התשלומים שיתחילו להיות משולמים החל מכניסתו של החוק לתוקף.

בכך כאמור, הסתיימו שלוש שנים של מאבק מצד גמלאי צה"ל שביקשו להצמיד את תשלומי הפנסיה שלהם למדד המחירים לצרכן כפי שנעשה החל משנת 2008, לתשלומי הפנסיה של עובדי המדינה, אשר מיוצגים על ידי ההסתדרות. בניגוד אליהם, תשלומי הפנסיה של אנשי הקבע לשעבר נותרו צמודים לשכר הפועלים, כפי שהיה נהוג במשק עד 2008.

כבר במאי 2009 החליטה הממשלה כי יש לתקן את העניין ולהצמיד גם את כספי הפנסיה של אנשי הקבע למדד המחירים. הממשלה הנחתה את משרדי הביטחון והאוצר, למצוא פתרון שיאפשר את ההצמדה מבלי לפגוע בכספים המשולמים לאנשי הקבע שעדיין נמצאים בתפקידם, ועם דאגה לכספי הפנסיה שיצטרכו להיות משולמים גם בעתיד.

במהלך הדיונים בין משרד האוצר למשרד הביטחון, התגלה כי שורש המאבק שניתץ בין שני המשרדים סבב סביב השאלה: האם הגמלאים יקבלו פיצוי רטרואקטיבי על השנים שעברו מאז ההסכם עם עופר עיני. יחד עם זאת, בשנה האחרונה לקראת ההסכם שגובש אמש, כבר הסכימו אנשי האוצר ואנשי משרד הביטחון על חלק מהנושאים בהסכם שגובש ביום שני בלילה. הם עשו זאת, תוך שבשני הצדדים מבינים כי הנפגעים העיקריים מחוסר ההגעה להסכם הם אנשי הקבע של צה"ל שפרשו.

כעת יחכו גמלאי צה"ל לאישור הכנסת לחוק החדש, בתקווה שיוכלו ליהנות מכספי הקצבה שלהם שתוצמד למדד ממש כמו יתר עובדי המדינה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה