הון אנושי מגייסים באמצעות בינה מלאכותית

הון אנושי מגייסים באמצעות בינה מלאכותית

חדש מאוסטרליה: תוכנת הגיוס החדשה MyRecruit Online מאיימת להחליף את רכזי הגיוס ומעוררת מחלוקת בקרב הקהילה

שיתוף
תוכנת משאבי אנוש
תוכנת משאבי אנוש

תוכנת הגיוס MyRecruit Online, אשר פותחה באוסטרליה, מציעה למנהלי גיוס כלי אבחון אוטומטי, מבוסס על בינה מלאכותית, לסינון קורות חיים מתוך מאגרים עצומים. התוכנה נועדה לפענח ולסווג קורות חיים על פי פרמטרים מוגדרים, לבדוק התאמה מקסימלית של מועמדים למשרות שונות ולהעריך נכונה את הכישורים והיכולות שלהם לכל משרה ו/או לכל ארגון.

מנכ"ל החברה, אדם קרואו, מסר  בריאיון תקשורתי כי התוכנה נוסדה במטרה להעניק למגייסים לא רק פתרון אוטומטי לביצוע תהליכים (החוסך כאמור זמן וכסף) אלא כלי מתקדם לקבלת החלטות. התוכנה, המבוססת על בינה מלאכותית, יוצרת אצל המגייס גירוי אינטלקטואלי. היא מניעה אותו לראות נתונים בצורה אחרת, לבחון פרמטרים לעומק, לנתח ולהבין נתונים ברמה מקצועית, לשים דגש על פרטים קטנים שאולי היו מתפספסים, ועל סמך כך – להעריך את סיכויי המועמדים הרלוונטיים בצורה כמותית ואיכותית.

קרואו: "מאוד קשה לרכז גיוס לעבור על מאגר המכיל 500 קורות חיים. אחרי 100 הוא כבר מרגיש מיצוי ומיאוס. זה לא פייר כלפי שאר המועמדים אבל זה בעיקר לא נכון ולא מקצועי להפסיק. זו המתכונת לפספוסים. MyRecruit Online היא מערכת גיוס חכמה שסורקת את המאגר ומציגה למגייסים רק קורות חיים רלוונטיים על פי פרמטרים קובעים מראש לתפקיד ספציפי."

קרואו התבטא באמצעי התקשורת בנושא תוכנות משאבי אנוש והשימוש בבינה מלאכותית כתחליף לכוח אדם ואמר: "אם יש בארגון 20 רכזי גיוס, המעבר לבינה מלאכותית יכול לצמצם את המחלקה ל-5 רכזים בלבד. ברור שאלו שיישארו הם העובדים הטובים ביותר ולכן הטמעת התוכנה מבטיחה עליה משמעותית מידית באיכות הגיוסים."

התבטאויותיו של קרואו בנושא היכולת של התוכנה להחליף כוח אדם עוררו גל של תגובות נחרצות. פיטר אצסון, מנהל בחברת ההשמה Peoplebank הוא בין המתנגדים לעמדותיו של עמדתו של קרואו. אצסון: "המגייסים לא צריכים לחשוש. התוכנות לא יחליפו את מקומם. בין 60% ל-70% מהעבודה ה'איכותית' שמתבצעת במחלקת הגיוס לא תוכל להיעשות בצורה אוטומטית. בתהליך מיון קורות חיים יש מרכיב תרבותי מאוד דומיננטי וכאן התוכנות לא יכולות לתת מענה. בנוסף, אנחנו בעידן של 'גיוס רך' קרי אנחנו לא מחפשים רק אחר פרמטרים קבועים של ידע וכישורים טכניים אלא אנחנו מחפשים אחר פוטנציאל, אחר תכונות אופי כמו יכולת הסתגלות, יכולת למידה וכיו"ב. תוכנת משאבי אנוש יכולה לסייע בידי המגייסים לאתר מועמדים בעלי ידע טכנולוגי ספציפי אבל היכולת שלה לסייע בידיהם לאתר כישורים בין אישיים מפותחים או כושר מנהיגות – מוגבלת. על כן, השימוש בתוכנת משאבי אנוש יכולה לחסוך זמן ולסייע בידי המגייסים אבל היא לא יכולה להחליף אותם".

HRus עורכת כנס בנושא 'טכנולוגיית משאבי אנוש ויחסי הגומלין בין HR ל-IT'. הכנס יתקיים במלון כפר המכביה בר"ג, ב-2 במאי 2012. נשמך לראותך!

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה