ההכרזה על פיטורי כ-2,900 עובדים הסתיימה בקריעת בגדי מנהל משאבי אנוש מגופו

ההכרזה על פיטורי כ-2,900 עובדים הסתיימה בקריעת בגדי מנהל משאבי אנוש מגופו

מנהלי החברה נמלטו מהפגישה שנערכה לצורך דיון בנושא הפיטורים | רולס רויס מפטרת כ-400 עובדים על רקע ירידת מחירי הנפט

שיתוף
פיטורים Photo by Stuart Miles

מנהלי אייר פרנס מצאו עצמם אתמול (ב') נמלטים מפגישה שערכו במטה הראשי של משרדי החברה בנמל התעופה שארל דה גול בסמוך לפריז בעקבות המון עובדים זועם. מטרת הפגישה היתה לדון בקיצוץ של כ-2,900 עובדים עד לשנת 2017 ולהוריד 14 מטוסים מהצי של החברה.

אלימות Photo by Stuart Milesבמסגרת התייעלות חברת התעופה לצורך מיקסום הרווחים מתכננת אייר פרנס לפטר כ-1,700 צוותי קרקע, 900 צוותי תא טייס ו-300 טייסים. זאת, לאחר כישלון מו"מ עם עובדים אלה שנוהל במטרה להמשיך להעסיקם בחברה בתמורה להסכמתם לעבוד שעות ארוכות יותר תמורת שכר נמוך יותר. חברת התעופה הצרפתית מבקשת להתמודד עם לחץ עצום מצד המתחרים המציעים טיסות לואו-קוסט שהפכו לפופולריות באירופה במהלך השנים האחרונות. 

תכנון שביתה בת שעתיים על ידי צוות הקרקע אמש הפך למצור של מאות עובדים על החדר בו נוהלה ישיבת ההנהלה, שהסתיים בקילופם מבגדיהם של מנהל אייר פרנס, פייר פליסונייה, ושל מנהל משאבי האנוש בחברת התעופה, חוויאר ברוסטה. 

"אלימות זו בוצעה על ידי אנשים אלימים במיוחד, בודדים, כאשר עד לאירוע התקיפה המחאה נערכה בצורה שלווה ורגועה", אמר דובר אייר פרנס. בכוונת החברה להגיש לנקוט בצעדים משפטיים נגד התוקפים בעקבות האירוע.

ובתוך כך, ענקית הרכבים רולס רויס הודיעה על כוונתה לפטר כ-400 עובדים בחטיבה הימית שלה, המונה כ-5,800 עובדים ב-34 מדינות. זאת, על רקע נפילת מחירי הנפט. למעלה ממחצית ההכנסות של החטיבה הימית מגיעה מתעשיית הנפט והגז, ורבות מההזמנות של אניית ייחודיות בעיצוב רולס רויס בוטלו.

להערכת החברה, הקיצוצים יחסכו כ-40 מיליון אירו בשנה. "לאחר שנים של ביצועים חזקים עד לשנת 2013, בזכות צמיחה טובה בענף הנפט וגז, מספר ההזמנות שלנו ורמת הרווחיות הושפעו לרעה מהירידה החדה והמתמשכת במחיר הנפט", אמר נשיא החטיבה הימית בחברה, מייקל מקייאן. "צמצום כוח העבודה שלנו אינו החלטה קלה, אולם בשל מחיר הנפט הנמוך והצורך להתמודד עם המתחרים , מדובר במהלך הכרחי אם אנו מעוניינים לבנות בסיס חזק שממנו אנחנו יכולים להגדיל בהצלחה את העסקים בעתיד".

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה