האם פייסבוק עדיף על לינקדאין עבור מחפשי עבודה?

האם פייסבוק עדיף על לינקדאין עבור מחפשי עבודה?

פייסבוק הכי גדולה, אבל לינקדאין הכי ממוקדת, אז איזו רשת חברתית יעילה יותר עבור מחפשי העבודה?

שיתוף
משאבי אנוש ברשתות החברתיות

רוב האנשים שמשתמשים במדיה החברתית כדי לחפש עבודה פונים אוטומטית ללינקדאין, שלה יש מוניטין כרשת החברתית המקצועית הגדולה ביותר. לשם הולכים כדי ליצור קשר עם מגייסים, לשמור על קשר עם אנשים שפגשתם באירועים מקצועיים ולגלות הזדמנויות חדשות. אולם, כיוון שפייסבוק היא למעשה הרשת החברתית הגדולה ביותר, האם היא המקום הטוב ביותר לחיפוש משרה חדשה?

אלאן קצמן מ-youtern.com חושב שהתשובה לשאלה הזאת היא חיובית. על פי הניתוח שלו, פייסבוק מציעה למחפשי העבודה את האפשרות להתחבר לחברות ברשת ולשתף אותן בתכנים שלהם. כאשר עושים זאת, "מתחילים לזהות אנשים אמיתיים מעבר למסך של החברה," כותב קצמן. "חשוב במיוחד היא האפשרות שהם (המעסיקים) יתחילו לזהות אתכם כעוקבים נלהבים, אולי כשגרירי מותג. זה קורה לעתים נדירות בלינקדאין – ומייצג יתרון עצום עבור מחפשי עבודה המשתמשים בפייסבוק כדי להיות מקושרים למעסיקים פוטנציאליים."

מחפשי העבודה נבלעים בים התוכן

בכל מקרה חשוב להבין כיצד מנהלי הדפים של החברות רואים אנשים שמתקשרים עם מותגים בפייסבוק, אומרת קלי קליי מ-PayScale. אם מחפשי העובדה הופכים מעורבים עם מותג גדול במיוחד, סביר להניח שהערותיהם על דף החברה לא יקבלו תשומת לב כמו מאות האחרות שמתפרסמות כתגובות לפוסטים בדף של אותו המותג. גם אם מחפש העבודה מגיב על כל דבר ודבר שהמותג עושה, הוא עדיין יוותר אנונימי מבחינתו של מנהל הדף, שתפקידו ליצור תוכן ולתחזק את המוניטין של המותג. כתוצאה מכך סביר להניח שהערותיו של מחפש העבודה ייבלעו בים התוכן, ובעיקר – לא יזכו לתשומת לב מהאנשים החשובים ביותר עבורם – הבוסים הפוטנציאלים, שסביר להניח שאינם האנשים שמנהלים את דף הפייסבוק, או על ידי המגייסים.

נכון שמספר גדל והולך של מגייסים פונים לפייסבוק כדי למצוא מועמדים מתאימים, אך הם עושים זאת בעיקר בשלבים מתקדמים של תהליך המיון כחלק מבדיקת רקע ברשתות החברתיות. למועמדים שיש להם כוונות רציניות עבור משרה מסוימת עדיף לפנות ללינקדאין על מנת ליצור קשר עם המותגים שעבורם הם רוצים לעבוד. יש בפייסבוק הזדמנויות מצוינות ליצירת רשתות קשרים, בעיקר אם מצטרפים לקבוצות ספציפיות של התעשייה. אבל בסופו של יום האנשים שמחפשי עבודה רוצים למצוא ורוצים שיימצאו על ידיהם נגישים יותר בלינקדאין.

מהצד של הארגון צריך להכיר בכוחו של פייסבוק גם אם אינו נחשב לרשת מקצועית, כיוון שכולם נמצאים שם, חלקם גם בקבוצות מקצועיות שעשויות להיות רלוונטיות ביותר לתעשייה שלכם ולכלול אנשים שהייתם רוצים לראות בארגון. אז אולי כדאי לפנות לפייסבוק לא רק לשם בדיקות רקע של מועמדים, אלא ממש לאיתור מועמדים פעילים או פאסיביים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה