האוצר צפוי להעניק לעסקים קטנים פטור מדיווח שוטף על הפקדה לגמל

האוצר צפוי להעניק לעסקים קטנים פטור מדיווח שוטף על הפקדה לגמל

במסגרת טיוטת תקנות שפרסם משרד האוצר מוצע לפטור מעסיקים להם עד 5 עובדים מחובת הדיווח. במטרה להקל על יישום התקנות הן צפויות להידחות בשנה

שיתוף
דיווח Photo by jannoon028

משרד האוצר פרסם אתמול (ג') טיוטת תקנות במסגרתה מוצע לפטור מעסיקים להם עד 5 עובדים ממסירת פרטים במועד הפקדת תשלומים לקופת גמל. זאת, בתנאי שהמעסיק כבר מסר בעבר את הפרטים הרלוונטיים לחברה המנהלת את קופת הגמל ולא חל בהם שינוי, והוא הורה לחברה לגבות את התשלומים באופן קבוע באמצעות כרטיס אשראי או הרשאה לחיוב חשבון. 

דיווח Photo by alexisdc"מעסיקים קטנים נוהגים לכרות הסכם עם חברה מנהלת לפיו, בכפוף למתן הרשאה לחיוב חשבון או פרטי כרטיס אשראי, גובה החברה תשלום קבוע מדי חודש מחשבון הבנק של המעסיק בשל תשלומי המעסיק בשל עובדיו", מסבירים באוצר את סיבת השינוי. 

באוגוסט 2014 פורסמו תקנות הפיקוח על שירות פיננסיים המסדירות את התשלומים לקופות גמל, וקובעות את אופן הפקדת התשלומים לקופת גמל, פרטים שעל המעסיק למסור לחברה המנהלת את קופת הגמל במועד הפקדת התשלומים ובעת הפסקת הפקדת התשלומים, וכן ארבע סוגים של היזונים חוזרים. 

בהתאם לתקנות, החל מינואר 2016 כל מעסיק לו למעלה מ- 10 עובדים מחויב לדווח על הפקדות לחיסכון פנסיוני באמצעים דיגיטליים בלבד ובקובץ דיווח אחיד, שנקבע על ידי משרד האוצר, והחל מינואר 2017 יחולו הוראות התקנות על כלל המעסיקים במשק. בנוסף, התקנות מחייבות את כל הגופים המוסדיים לתת משוב למעסיק על אופן קליטת הכספים במערכות המידע של הגופים. 

על מנת לאפשר לגוף המנהל את קופת הגמל להשלים את תהליך קליטת הכספים לפני שליחת ההיזון החוזר למעסיק, מוצע לחייב אותו בשליחת היזון חוזר ראשוני בתוך 12 שעות (במקום 3 שעות) ממועד קבלת הדיווח מהמעסיק, ובשליחת היזון חוזר מסכם בתוך 6 ימי עסקים (במקום 3 ימי עסקים) ממועד קבלת הדיווח מהמעסיק.

עוד מוצע לקבוע שמשלוח היזון חוזר מסכם שנתי למעסיק ייעשה בכפוף לכך שהאחרון העביר דיווח בשל כל ההפקדות בשנת המס בקובץ ממוכן ובמבנה אחיד שקבע הממונה על שוק ההון. היזון חוזר יישלח גם למעסיק שהפקיד תשלום והיה פטור מחובת דיווח. הגוף המנהל אינו יכול להעביר היזון חוזר למעסיק שלא העביר דיווח במבנה אחיד, שכן היזונים אלה מכילים פרטים המופיעים במבנה בקובץ הדיווח במבנה האחיד בלבד. 

תחילתן של חלק מהתקנות נקבעו ל-1 בינואר 2016, אולם במטרה להקל על הליך יישום התקנות מוצע לדחות את מועד התחילה של התקנות האמורות לגבי אלו המעסיקים בין 30 ל-50 עובדים ל-1 ביולי 2016, ולגבי מעסיקים להם פחות מ-30 עובדים ל-1 בינואר 2017.

 

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה