דיווח: רדבול העולמית מצמצת פעילותה בישראל ותפטר עובדים

דיווח: רדבול העולמית מצמצת פעילותה בישראל ותפטר עובדים

אתר "דה מרקר" פרסם הבוקר כי בשל צריכה נמוכה של משקה האנרגיה בישראל, תעבוד החברה עם זכיין הפצה בלבד

שיתוף

האם ענקית משקה האנרגיה העולמית רדבול תדלל בקרוב משמעותית את פעילותה בישראל?

אתר דה מרקר דיווח הבוקר, כי מקור בכיר בענף העיד שרדבול העולמית עתידה בתקופה הקרובה לסגור את החברה שהקימה בישראל ב-2009.

שלוחת רדבול הישראלית מתפעלת כיום מחלקת שיווק, רכש ומכירות. משמעות הדבר, ככל הנראה, היא פיטורי עשרות העובדים ומעבר לעבודה במודל של זיכיון הפצה בלעדי לחברת הפצה מקומית, כפי שכבר נעשה בעבר. המודל הזה מצוי בשימוש רדבול העולמית במדינות שבהן צריכת המוצר נמוכה.

מאיגרא רמא

סיפורו המסחרי של המותג ידע עליות ומורדות חדים מאז נכנס לישראל בתחילת העשור הקודם. רדבול היה לחלוץ משקאות האנרגיה בישראל, ותפס תודעתית היטב עד כדי כך שהפך לשם גנרי לכלל משקאות האנרגיה המתחרים שעלו אחריו על המדפים. המשקה "וודקה-רדבול", הוא דוגמה מוחשית לכך.

באותן שנים החזיקה רדבול בנתח שוק אבסולוטי של 90% ושלטה בשוק ללא עוררין. אלא שב-2005 נכנסה XL לזירה, ובהדרגה נגסה מחלקה של רדבול.

עימותים משפטיים מול חברת ההפצה שלה, תימקו בירה, במאי 2007, הביא לכך שבמשך כמה חודשים מוצרי רדבול נעלמו מהמדפים. כאן החל למעשה תהליך ההידרדרות המהיר של המותג, שממנו לא הצליח להתאושש גם תחת חסותה של המפיצה חברת סידס.

לא זו בלבד, אלא שבתי העסק החלו למכור משקאות אנרגיה מתחרים במחירים נמוכים יותר, וברדבול המשיכו בניסיונות הנשמה מיתוגיים ומסחריים שכללו בין היתר מעבר בין מפיצים שונים והפקות אקסטרים בינלאומיות דוגמת הרדבול פלוגטג, מרוץ מכוניות מאולתרות בירושלים ועוד. כל אלו, כאמור, לא הצליחו להחיות את המותג הוותיק.

ברדבול ישראל לא הגיבו לדברים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה