"גם ברפת, כמו בהיי-טק, צריכים אנשי פיתוח"

"גם ברפת, כמו בהיי-טק, צריכים אנשי פיתוח"

אחרי שניהלה אלפי עובדים בחברות היי-טק בינ"ל, איריס תמיר היא מעכשיו סמנכ"ל משאבי האנוש בחברת הטכנולוגיות לרפתות SCR. ראיון

שיתוף

מהמשרדים המצוחצחים של ההיי-טק – לניחוחות הרפת והדיר: איריס תמיר (48), תושבת מודיעין, מנהלת בשלושת החודשים האחרונים את תחום משאבי האנוש של חברת SCR.

למי שלא מכיר, SCR  עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות ממוחשבות לרפתות ודירי צאן. החברה נוסדה כבר ב-1976 ומיקומה באזור התעשייה פולג בנתניה, ומעסיקה כ-200 עובדים.

עד היום, מתארת תמיר, בוזרו מטלות הכוח-אדם בחברה בין כמה בעלי תפקידים. אלא שעם הרחבת הביקוש למוצרי החברה בעולם והקמתן המתהווה של שתי חברות בת (אחת כבר פועלת בארה"ב והשנייה בקרוב באחת ממדינות אירופה), נוצר צורך מובהק בפונקציה מקצועית אחת שתרכז את כל "התחום האנושי" בארגון.

בחמש השנים האחרונות טרם הצטרפותה ל-SCR ניהלה תמיר את תחום משאבי האנוש בנוקיה סימנס נטוורקס ישראל המפתחת תשתיות תקשורת לגופים גדולים כמו רכבת ישראל, בזק ו- 013 נטויז'ן. קודם לכן הייתה סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת ההיי-טק נייטיב נטוורקס, שנרכשה על ידי אלקטל לוסנט.

בראיון לחדשות HRus, התייחסה תמיר למעבר החד מסמנכ"ל משאבי אנוש המנהלת חברה המעסיקה עשרו אלפי עובדים בכל העולם (נוקיה סימנס) לתפקיד דומה בחברה צעירה עם 200 עובדים בסך-הכל, שבה צריך להתחיל כמעט הכל מהמסד ולתפקד גם כרכזת גיוס, מנהלת רווחה ופיתוח ארגוני. "זו לא פעם ראשונה שאני עושה שינוי מהסוג הזה", הודתה תמיר, "הדגשים הם אחרים, העשייה היא אחרת. בחברות גדולות יש לך תשתיות ואתה צריך להוציא לפועל תוכניות שפותחו. בחברות קטנות יש לך הזדמנות לבנות את הדברים לסיטואציה שהחברה נמצאת בה. בסוף אתה עושה משאבי אנוש בסיטואציה קצת אחרת".

איך עושים את הסוויץ' בין שני התחומים האלה השונים בתכלית?

"סוג התפקיד אינו שונה בתכלית. אני באה לפה כדי להקים תחום משאבי האנוש שבעבר נעשה על ידי מספר אנשים שכל אחד עשה צורך מסוים. החברה גדלה מאוד בשנים האחרונות. בהסתכלות קדימה, החברה הולכת להתפתח ולהפוך גלובלית, ויש צורך בפונקציה של משאבי אנוש שמקימה את כל התשתיות ובוודאי לנהל את משאבי האנוש ביום יום.

"אכן אני עושה מעבר בין תחומים מההיי-טק אבל יהיה לי דמיון בגלל מבנה החברה. אם מסתכלים עליו, כרבע מאנשי החברה הם אנשי פיתוח שמפתחים מוצרים טכנולוגיים לניהול רפתות ודירים. גם בהיי-טק היו אנשי פיתוח".

אחרי 20 שנה בענף, יש לך אג'נדה מקצועית שמזוהה איתך או שבמרוצת הזמן אימצת תפישות מקולגות לשעבר שמובילות אותך כיום?

"בוודאי שאני מגיעה עם האני מאמין שלי. כשאני מסתכלת על מקומם של משאבי אנוש בארגון, לפונקציה הזאת יש אחריות על העלאת היכולת הארגונית והטמעתן כדי לתמוך ביישום האסטרטגיה והשגת היעדים של החברה. הכל ייגזר מהיעדים האלה ובדרך הזאת אתה צריך לבנות את היכולות שלך ולתת מקום להתפתחות של המשאב האנושי".

מרבית עובדי SCR הם עובדי ייצור (40%). כרבע מתוך כלל העובדים עוסקים בפיתוח, 15% בהנדסה, תפעול ולוגיסטיקה, שיעור דומה בשיווק והשאר בתפקידי מטה. לפי הערכתה של תמיר, עד סוף 2012 תגדל החברה בשיעור מתון של 10% נוספים בעיקר בשל גיוס צפוי לתפקידי שיווק ופיננסיים.

SCR נחשבת ליצרנית הגדולה בעולם של מדי חלב אלקטרוניים ותגים חכמים למעקב אחרי פוריות ובריאות הפרה. לפי דיווחי החברה, יותר מ- 11 מיליון פרות בעולם עושות שימוש  במוצריה. 90% מתוצרת החברה משווקת בחו"ל, ורק 10% בישראל. למרות זאת, אומרת תמיר, "ברור לנו שהביקוש בעולם הוא בתחילת דרכו. החברה התפתחה לאט מאוד בעשרות השנים האחרונות ובכל פעם פיתחו מוצר אחר שנמכר ללקוחות שונים ובשווקים שונים. השוק של סין, למשל, רק מתפתח עכשיו בכל הנוגע לתעשיית החלב".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה