בריטניה: למרות המיתון, יותר ויותר אנשים עובדים מהבית

בריטניה: למרות המיתון, יותר ויותר אנשים עובדים מהבית

יותר ויותר אנשים עובדים מהבית וגם: גדל מספר האנשים שעובדים בדרך מהבית לעבודה ובחזרה

שיתוף
עבודה מהבית

עבודה מהבית

 במהלך חמש השנים האחרונות מספר האנשים העובדים מהבית עלה ב-13 אחוזים, כך פרסם קונגרס איגוד המסחר בבריטניה (TUC). הנתונים מראים כי שני שלישים מהעובדים מהבית הם גברים, אך מספר גדל והולך של נשים בחרו בתפנית כזאת בניהול הקריירה שלהן. נשים קיבלו או לקחו את החלק הגדול של משרות לעבודה מהבית שהוצעו במהלך 2012, אך ב-TUC אומרים שאחת הסיבות לכך היא ש-81 אחוזים מהצעות העבודה הללו היו במשרה חלקית, וכידוע במערב נשים נוטות הרבה יותר מגברים לאייש משרות חלקיות.

בנוסף לאנשים שעובדים מהבית באופן קבוע, רבים דיווחו שהם עובדים מהבית באופן מזדמן. על פי TUC, הגידול בעבודה מהבית – על אף חששם של רבים כי המיתון יעצור את אפשרויות התעסוקה הגמישות – מאשר שצורת התעסוקה הזאת הפכה למרכיב משמעותי בשוק העבודה של בריטניה. מחברי הדוח הוסיפו שההתקדמות הטכנולוגית וצמיחת מגזר השירותים, שבו עבודות רבות אינן מצריכות מכשור מיוחד או מגע של פנים אל פנים עם קולגות או לקוחות, סייעו להאיץ את המגמה.

לעבודה מהבית יש יתרונות רבים, ביניהם התאמת סדר היום למחויבויות שאינן קשורות לעבודה וחיסכון בזמן יקר ובהוצאות יקרות שקשורים בנסיעות. אך העובדים צריכים להיות מודעים לכמה חסרונות שאותם ניתן למנוע, כמו תחושת בידוד. עסקים יכולים להגן על מועסקים העובדים מהבית מפני תחושת הניתוק מהמועסקים האחרים וממקום העבודה עצמו על ידי קיום קשר קבוע איתם ושמירה על מעורבותם השוטפת בנעשה בארגון. המעסיק עצמו צריך לבטוח באופן מלא בעובד שאינו מתייצב במשרד בכל בוקר.

זהירות, עובדים בדרך!

בעוד יותר ויותר אנשים מעבירים את העבודה הביתה, סקר אחר בבריטניה מראה שגדל מספר המועסקים שעובדים בזמן שהם עושים את דרכם למשרד. זמן הנסיעה הממוצע התקצר, אך יש גידול במה שמכונה extreme commuters, "נוסעים קיצוניים", אנשים שמבלים יותר מ-90 דקות בכל כיוון. שילוב של לחץ גובר בעבודה וטכנולוגיה שמאפשרת זאת, גורם ליותר ויותר בריטים לעבוד בדרכים – המספר עלה מ-4.8 אחוזים ב-2008 ל-7.5 אחוזים השנה. 18 אחוזים מהעובדים חשו שהסמארטפונים והטאבלטים הפכו את העבודה בזמן נסיעה קלה יותר, כך עלה בסקר שכלל 2,300 ובוצע על ידי חברת הגיוס Randstad. עם זאת, 10 אחוזים מהנשאלים אמרו שהטכנולוגיה הגדילה את הלחץ המופעל עליהם בשל הציפייה שיספיקו לבצע מטלות בזמן שהם נוסעים.

מרק בול, סמנכ"ל Randstad בריטניה, אמר שמול הנתון המטריד על כך שיותר ויותר מועסקים נדרשים לעבוד כשהם בדרכים, המגמה הזאת מאפשרת להם לצאת הביתה מוקדם (שוב, כי הם יכולים לעבוד בדרך). את התופעה אפשר לראות כעוד מרכיב בנטייה הגוברת והולכת לאפשר לעובדים לבצע את המוטל עליהם גם מחוץ לגבולות המשרד.

אגב, מי שאומר לעצמו שלבריטים קל יותר לעבוד בדרכים כי אצלם התחבורה הציבורית מפותחת הרבה יותר מאשר בישראל ובאמת מאפשרת לשקוע בטאבלט במקום בהגה, לא לגמרי צודק. רוב הבריטים (53 אחוזים) מגיעים לעבודה במכוניתם הפרטית, מה שמעלה שאלות חשובות על בטיחות בדרכים. אולי עדיף שהעבודה מחוץ למשרד תהיה בבית ולא בדרך שבין שני המקומות האלה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה