בעבר לא הייתה לנו בעיה לגייס את עובדי HP, היום אנחנו רוצים...

בעבר לא הייתה לנו בעיה לגייס את עובדי HP, היום אנחנו רוצים עובדי Google!

ראיון עם מנהלת משאבי אנוש בענקית המחשבית הסינית לנובו, המעסיקה 27,000 עובדים

שיתוף
מנהלת משאבי אנוש
מנהלת משאבי אנוש Lenovo

מנהלת משאבי אנוש בחברת המחשבים לנובו Lenovo, ג'ינה קיו Gina Qiao, התראיינה לאתר הבריטי HR Magazine, בנושא תפקידה (מנהלת משאבי אנוש) בחברה המוערכת ב-21 מיליארד דולר, אשר נחשבת ליצרנית המחשבים הגדולה ביותר בסין. לנובו נסחרת בבורסה לניירות ערך בהונג-קונג ולה פעילות מסחרית ב-160 מדינות. בלנובו מועסקים כיום 27,000 עובדים, כאשר במחלקת משאבי אנוש מועסקים 20 עובדים. ג'ינה קיו עומדת בראש המחלקה.

ג'ינה קיו: אסטרטגיית ה-HR מבוססת על עקרון השימור והגידול. מצד אחד אנחנו משקיעים מאמצים אדירים בשימור העובדים הטובים משום שהם נכס ומצד שני אנחנו כל הזמן גדלים ולכן כל הזמן מחפשים אחר טאלנטים חדשים שיצטרפו אלינו. אנחנו משקיעים מאמצים רבים בשמירה על תדמית גבוהה בקרב האוכלוסיה בכלל ובפרט בקרב סטודנטים ובוגרים. לנובו מגיע למקום הראשון או השני בכל הסקרים האחרונים בהם נשאלים הסטודנטים לניהול היכן היו רוצים לעבוד כשיגדלו. כיום, כשאנחנו מפרסמים משרה בסין, אנחנו מקבלים מאסה של קורות חיים בסדר גודל של פי 100 ממה שאנחנו צריכים. המטרה שלנו היא שבעתיד הקרוב, גם כשנפרסם משרה בבריטניה או בארה"ב, נזכה לאותה הענות לפחות.

אבל השם הטוב שלנו הוא גם בעוכרנו כי זה אומר שחברות אחרות בסין רוצות את העובדים שלנו וזה אומר שאנחנו תמיד צריכים לשמור על יתרון יחסי. אנחנו כל הזמן מוודאים שתנאי העסקה שלנו הם מהטובים ביותר ושאנחנו מתגמלים בצורה נכונה והולמת את הטאלנטים שלנו. בנוסף, אנחנו מעודדים מצוינות תוך דגש על שימור המצוינים במערכת כך שאנחנו בונים מסלולי הכשרות וקידום דוגמת הפרויקט ללימודי אנגלית. אנחנו שולחים את העובדים הטובים למסלולים אקדמיים ללימודי אנגלית. בנוסף על לימודי אנגלית, אנחנו מכשירים אותם למסלולי ניהול ובכך מייעדים להם קריירה ניהולית בפעילות הבינלאומית של החברה.

האתגר האמתי שלנו כיום, כשהעולם פונה לאפליקציות טכנולוגיות חדשות על חשבון ה-PC, הוא לשנות את סדרי העדיפויות מדגש על החומרה לדגש על אינטגרציה בין ביצועים לעיצוב. כדי לעשות זאת, לנובו – ענקית המחשבים – צריכה לגייס כישרונות מהתחום של פיתוח הסלולארי, פיתוח תוכנה ועיצוב מולטימדיה. אנחנו צריכים למשוך אנשים יצירתיים ויזמים מתחומי עיסוק טכנולוגיים חדשים.

בעבר, כאשר התמקדנו בפיתוח חומרה, לא הייתה לנו בעיה למשוך עובדים מחברות כמו HP  או DELL. כיום אנחנו מחפשים אחר עובדי גוגל, נוקיה ואפל. זה אתגר לא פשוט. האפיקים הראשיים שלנו הם כמובן גיוס עובדים באמצעות מדיה חברתית ומומחי גיוס חיצוניים. כמו כן, אנחנו משקיעים בסטודנטים כדי למשוך אותם אלנו מיד עם סיום הלימודים.

לפני פחות מחצי שנה (בספטמבר 2011) לנובו הצהירה שהיא עומדת לפתוח פרויקט חדש בעיר הסינית הפאי Hefei ולשם כך אנו נידרש לגייס למעלה מ-20,000 עובדים אד הוק בנוסף על גיוסים שוטפים למשרדי החברה בסין וגיוס עובדים לטובת הפעילויות הבינלאומיות.

היתרון החזק ביותר שלנו כמעסיק הוא התרבות הארגונית הייחודית לנו הנשענת על ארבעת העקרונות הבאים:
1. תכנון קודם לביצוע
2. ביצוע תוך מטרה לעמידה בהבטחה
3. טובת החברה קודמת
4. שאיפה יום יומית ללמידה והתקדמות מקצועית

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה