ביה"ד לעבודה אסר על עובדי תדיראן לחסום שערי המפעל

ביה"ד לעבודה אסר על עובדי תדיראן לחסום שערי המפעל

במקביל, נמשכות השביתות בתדיראן ואלישרא, שתי החברות מקבוצת אלביט מערכות, בד בבד עם מגעים לסיומן

שיתוף

בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הוציא אמש (ד') צו האוסר על עובדי תדיראן מערכות לחסום את הכניסה למפעל בחולון, כחלק מהמאבק הארגוני הנוכחי שלהם.

השופט דגית ויסמן נענתה בכך לבקשתה של הנהלת אלביט מערכות, והורתה לעובדי חברת הנכדה תדיראן מערכות לאפשר את פתיחת שערי המפעל בלי קשר לשביתה שהם מקיימים. זאת בכדי שעובדים המועסקים באמצעות חוזים ועובדי קבלן יוכלו להגיע לעבודה ללא תקלות.

כזכור, עובדי תדיראן מערכות פתחו השבוע בשביתה, בגיבוי ההסתדרות, לאחר שדיוניהם מול ההנהלה עלו בתוהו. לטענתם, הנהלת החברה אינה נענית לדרישותיהם הכספיות והם דורשים, בין השאר, החזר ניכוי שבוצע משכרם בשיעור 4.2% לפני כמה שנים, כאשר החברה הייתה נתונה בקשיים.

הנהלת אלביט מערכות טענה בפני בית הדין לעבודה, באמצעות עו"ד יעקב מלישקביץ, שהעובדים חוסמים את שערי המפעל בחולון ואינם מאפשרים את כניסתם של קבלנים ועובדים בחוזים אישיים שאינם חלק מהשביתה. "מעשי העובדים הם השגת גבול ואינם בגדר שביתה לגיטימית", הלינה ההנהלה.

מנגד, השיבה ההסתדרות שאלביט מערכות מתנהלת בחוסר תום לב חמור, מאחר ומנהלי תדיראן מערכות נסוגו חד צדדית מההסכמות בינם לבין ועד העובדים וזה מה שהביא לשביתה הנוכחית. עוד הוסיפו המשיבים, כי האחריות לכישלון הדיונים לסיום הסכסוך מוטלת על הנהלת החברה.

בתוך כך נמשכת גם היום השביתה באלישרא, חברה אחרת מקבוצת אלביט מערכות והחברה האם של תדיראן מערכות. זהו היום השלישי ברציפות לשביתת העובדים במפעל בבני ברק, לאחר שגם אתמול לא חלה התקדמות במשא ומתן על דרישות העובדים.

לא מן הנמנע שהמגעים יימשכו גם היום, במאמץ לסיים את השביתה. עם דרישות העובדים נמנית, בין היתר, תוספת שכר לאחר ששכרם לא הועלה מזה תשע שנים, לדבריהם.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה