ג'ף בזוס לעובדים: "אני לא מזהה את אמזון בכתבה, ואני מאוד מקווה...

ג'ף בזוס לעובדים: "אני לא מזהה את אמזון בכתבה, ואני מאוד מקווה שגם אתם לא"

התחקיר שפורסם לפני כשבוע בניו יורק טיימס ממשיך להכות גלים | לאחר שהואשמה חברת הענק בתרבות ארגונית רקובה, רבים מעובדי אמזון מהרו לפרסם פוסטים בשבחה

שיתוף
הנעת עובדים

"אני לא סבור שקיימת חברה כלשהי שתהיה מסוגלת לשרוד, ובטח שלא לשגשג בשוק תחרותי שכזה, אם היתה אמת בטענות שהוצגו בכתבה. אני לא מזהה את אמזון בכתבה, ואני מאוד מקווה שגם אתם לא" – כך כתב מנכ"ל אמזון, ג'ף בזוס, במייל שהפיץ לעובדי החברה בעקבות התחקיר המקיף שפורסם לפני כשבוע ב-New York Times, בו נטען כי אמזון מתעללת בעובדיה. "הכתבה לא מתארת את חברת אמזון שאני מכירה או את עובדי החברה האכפתיים שאיתם אני עובד", הוסיף.

עוד כתב בזוס לעובדים כי אמזון לא תהא מוכנה לשאת את הנהלים הקשוחים להחריד המתוארים בכתבה, וביקש מכל עובד בחברה שנחשף אליהם ליצור עמו קשר בהקדם. "יש לפעול למחיקת כל התנהלות חסרת אמפתיה בחברה, גם אם היא נדירה", הודיע לעובדים. יש לציין כי בזוס ומקורביו סירבו להתראיין לתחקיר המדובר, והכתבה התבססה על ראיונות עם למעלה מ-100 עובדים, שחלקם נחשפו בשמם המלא וחלקם בקשו להישאר בעילום שם בשל סעיפי הסודיות הקיימים בחוזי ההעסקה שלהם.

בתגובה לטענות המרואיינים בכתבה, לפיהן החברה אינה מתחשבת בנסיבות חיים אישיות של עובדים, כדוגמת חופשות לידה, מחלות וגירושין, אמרה קורטני הרטמן  כי היא עובדת כבר 6 שנים בחברה, יצאה לשתי חופשות לידה, נעדרה מספר פעמים בגלל ביקור אצל הרופא ובשל מקרי חירום הנוגעים לילדיה – ומעולם לא היו השלכות שליליות על הקריירה שלה.

עובד אחר אמר כי הוא מעולם לא ראה עובד היושב ליד שולחנו ובוכה. זאת, בתגובה לדברי אחד המרואיינים שטען כי יצא לו לראות את כלל העובדים שעבד עמם בוכים בשל תנאי העבודה ויחסי האנוש הקשים.

מנגד המשיכו עובדים נוספים שלא רואיינו בכתבה לטעון כי מדובר בחברה הרעילה ביותר בהם עבדו, ושבני זוגם נאלצו להקשיב לסיפורים מסמרי השיער שלהם שעות על גבי שעות.

תגובתו של בזוס גרמה להרמת גבות בקרב רבים מהעובדים. "כיצד ניתן לפנות למנהל שלך על מנת להתלונן בנוגע למדיניות הבלתי נסבלת הקיימת בחברה, בעוד המנהל עצמו הוא זה שאומר לך שהעבודה מסביב לשעון היא דבר שמצופה ממך?" תמה אחד העובדים.

אחד מעקרונות המנהיגות של אמזון קובע כי על כל עובד ועובד להיות פתוח לביקורת, וכעת נותר לקוות כי גם הנהלת החברה תגלה פתיחות לביקורת החריפה הנשמעת מצד רבים בחברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה