שיתוף

שוק העבודה אמנם הפך את פניו והשתנה לבלי היכר, אבל ושא גיוס עובדים נותר מאתגר מאוד עבור מנהלי משאבי האנוש ומנהלי הגיוס.

יתכן שביוני, לקראת תום תקופת דמי האבטלה האוטומטיים, תהיה לפתע נהירה של מועמדים אל הארגונים, אבל זה כלל אינו בטוח.

יתרה מכך, גם אם יהיה לפתע היצע ענק של מועמדים, עדיין, כל ארגון צריך לדעת לבחור את המועמדים המתאימים לו ביותר, ורצוי גם המיומנים והמוכשרים ביותר.

מכיוון שכך, ראיונות העבודה ממשיכים להיות משימה מאתגרת עבור מועמדים ומנהלי גיוס ומשאבי אנוש כאחד.

לכן, בדיוק כפי שהיה לפני פרוץ משבר הקורונה, וכפי שככל הנראה ימשיך להיות לאחר שמשבר הקורונה יהיה הרחק מאחורינו, ריאיון עבודה הוא אירוע שיווקי.

המשמעות היא שארגון שרוצה לגייס את הטלנטים המוכשרים והמתאימים לו ביותר, חייב להציג במסגרת ריאיון העבודה מהן התועלות שהארגון שלכם מציע לטלנט.

פרט לכך, חשוב לזכור ששימור העובדים העתידיים מתחיל בהליך הגיוס. לכן, כבר במהלך ריאיון העבודה יש חשיבות לשלב בראיון את הקונספט של שימור עובדים, כלומר להדגיש איזה ערך מהווה הארגון עבור המועמד.

לכל אורך התהליך, ובפרט במהלך ריאיון העבודה, הארגון חייב להראות למועמד שהוא מעניק לו ערך מוסף ושכדאי לו להצטרף לארגון ולהשאר בו לאורך זמן.

זאת ועוד, כל עוד הליך הגיוס לא מתבצע על ידי רובוטים ובינה מלאכותית בלבד, הריאיון הוא החלק החשוב ביותר שבו ניתן לוודא בצורה היעילה ביותר את מידת ההתאמה של המועמד לארגון.

לפני שמתחילים את הריאיון כדאי לבדוק את מידת הרצינות של המועמד ורצינות כוונותיו כלפי הארגון.

כדי לבדוק זאת, יש לנסח מראש שאלות שיבדקו באיזו מידה המועמד ניסה ללמוד על החברה לפני הגיעו לריאיון.

אם הריאיון מתבצע בזום, כדאי לשאול שאלות שהתשובות להן הן מעבר לתשובות שניתן לספק כאשר מציצים בזריזות בגוגל.

לדוגמה, ניתן לברר מה המועמד יודע על הערכים של החברה, על ידי כך שתשאלו אותו עם אילו מערכי החברה הוא מזדהה מאוד, עם אילו ערכים הוא מזדהה אבל פחות, על מה יש לו השגות ואילו ערכים כלל לא מדברים אליו.

אותו דבר ניתן לעשות לגבי שיטות הניהול של החברה, התרבות הארגונית שלה, ופרטים רבים נוספים שקשורים לחיי היומיום של העובדים.

לאחר שהסתיים שלב הבירור של מידת הרצינות של המועמד לגבי הארגון שלכם, ולאחר שווידאתם שהוא אכן מגיע לתקופה ארוכה ולא מתכנן להגיע לארגון שלכם לתקופת מעבר בדרך למקום אחר, כדאי לשאול אותו האם יש לו שאלות משלו.

כמו כן, לאחר שפירטתם איזה ערך יכול לנבוע למועמד כתוצאה מעבודתו בארגון שלכם, כדאי לשאול אותו מה לדעתו יהיה ערכו שלו עבור הארגון ובאילו דרכים הוא יכול לתרום לארגון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה