שיתוף

התחרות העזה על טלנטים בעלי מיומנויות, יחד עם המחסור הגובר בשוק העבודה בבעלי מיומנויות, יוצרים למנהלי משאבי האנוש אתגר שמאלץ אותם להיות מאוד יצירתיים בכל הקשור לשימור עובדים, ולכן גם בכל הקשור לקידום עובדים.

אחרי הכול, שימור לאורך זמן של עובדים מוכשרים בעלי מיומנויות מחייב את הארגון להציג לטלנט מסלול התקדמות והתפתחות.

אלא שלפעמים, מכורח הנסיבות, דברים משתנים על פני זמן וכחלק מכך, גם תוכניות הקידום של הארגון לגבי עובדים מסויימים משתנות. בנקודה זו נכנס לתמונה הקידום הרוחבי וניידות פנימית של עובדים.

עובד שחש שמיצה עצמו בתפקיד, והקידום שקיווה לו, לא נראה באופק, עלול לעזוב את החברה ולחפש אתגרים חדשים במקומות אחרים.

אלא אם כן מנהל משאבי האנוש מגלה יוזמה ומחפש עבורו מסלול קידום חדש, ביחידה אחרת של הארגון. מדובר בניידות פנים ארגונית שתוסיף לידע ולמיומנות של העובד ותהווה עבורו קידום מקצועי.

קידום כזה יכול, בין השאר, לכלול העברת העובד לתפקיד שבו הוא יכול לפתח מיומנויות שכבר יש לו, ושלא באו לידי ביטוי בתפקידו הקודם.

הנהלות של חברות יכולות להיות מופתעות לטובה מהמיומנויות הרבות שמתגלות אצל עובדים, ושכאמור, לא בהכרח חלו על תפקידם הנוכחי.

אסטרטגיית ניידות פנימית שכזאת יכולה לסייע רבות לארגון בניצול יעיל ביותר של כישרונות וכישורים שיש לעובד.

כדי לממש את הפוטנציאל הזה, כדאי לנהל רישום מסודר של כישוריו של כל אחד מהעובדים, ניסיונו ותחומי העניין שלו. בדרך זו ניתן יהיה למצוא אותם בעת הצורך ולקדמם לתפקיד הרלוונטי.

כאשר יש לארגון מאגר מסודר של רשימות הכישורים והמיומנויות שיש לעובדים שלו, גם אם הם לא משתמשים בהם התפקידם הנוכחי, יש לכך יתרונות חשובים מאד כאשר נפתחת משרה חדשה.

ראשית, העובדה שבארגון כבר יש עובד שיש לו הכישורים למלא את המשרה שנפתחה, מאגר כזה מספק שני יתרונות בעת ובעונה אחת: הוא מאפשר לקדם במהירות עובד שמחכה לקידום ובה בעת חוסך את הליך הגיוס היקר של מועמדים מחוץ לחברה.

בנוסף, קידום של עובד שכבר מכיר את החברה והוא כבר משולב בתרבות הארגונית שלה, חוסך זמן יקר לעומת מצב בו מגייסים עובד חדש שמגיע מחוץ לחברה.

פרט לכך, חברה שעושה שימוש בניוד עובדים בין תפקידים ומחלקות מאפשרת לעצמה לבנות עתודה ניהולית שמכירה את החברה לרוחב ולאורך, ומנוסה במגוון רחב של תפקידים בחברה.

הניסיון שעובד כזה צובר במהלך עבודתו בכמה מחלקות הוא בעל חשיבות רבה ביותר לתפקיד ניהולי שאליו ניתן יהיה לקדם אותו בבוא היום.

אל כל היתרונות הללו מצטרף היתרון של מחוברות גבוהה של העובד לארגון וכתוצאה מכך שמירה על רמת מוטיבציה גבוהה והחלשת השחיקה של אותו עובד. ובסופו של דבר, עובד מאושר זה עובד שיהיה שגריר מצויין של מותג המעסיק של החברה.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה