איחוד האמירויות הערביות ביוזמה חדשה להכשרת עובדים

איחוד האמירויות הערביות ביוזמה חדשה להכשרת עובדים

פתיחת מרכזי הכשרות מקצועיות לעובדים זרים בענף הבנייה, בהם יוכשרו 50,000 עובדים ב-2015

שיתוף

הנהגת איחוד האמירויות הערביות שואפת לייסד רפורמה בסקטור הבניה, לפיתוח הענף ולהתאימו לסטנדרטים של המאה ה-21 במדינות מערביות. כדי לפתח את הענף, פונה ההנהגה לעבר העובדים הזרים  ממדינות אסיה והמפרץ, העובדים בסקטור הבנייה, באמצעותם היא מתכוונת להחיל את השינוי. הנהגת האמירויות מתעתדת להקים מרכזי הכשרה מקצועיים שיפתחו בכל מדינה החברה באיחוד האמירויות, כך על דיווח ב-Gulf News.

על פי התכנית, כבר ב-2013 יפתח מרכז הכשרה ייעודי לעובדים חדשים ולעובדים וותיקים בענף הבניה. על פי סעיד עבדאלה, האחראי על התעסוקה במועצה הפדרלית של איחוד האמירויות, כיום 85% מציבור העובדים בסקטור הבנייה חסרי הכשרה מקצועית פורמלית. מטרת ההכשרות הינה לפתח את ענף הבניה לא רק על ידי הגדלת מכסת כוח האדם אלא על ידי העלאת אחוז העובדים המוכשרים, להם הידע והכלים, לפתח את ענף הבניה במדינות השונות בהתאם לסטנדרטים מערביים / מתקדמים. מטרת ההכשרות הינה להקנות לעובדים ידע וכלים כדי שאלו יביאו את הקדמה לענף הבניה עם שיטות עבודה חדשניות ובשימוש בטכנולוגיה ייעודית לתחום.

על פי תכנית המתאר, בשלב הראשון של הפרויקט (כבר ב-2013) יוכשרו 5,000 עובדים, בשנת 2014 יוכשרו 20,000 עובדים ובשנת 2015 יוכשרו 50,000 עובדים.
המרכז הראשון צפוי להיפתח בהודו ולאחר מכן יפתחו מרכזים בבנגלדש ובפקיסטן, כדי לאפשר לעובדים לקבל הכשרה מקצועית במולדתם.  העובדים יאלצו לשאת בהוצאות ההכשרה אולם זו תהיה בגדר הוצאה מוכרת שכן לאחר שיעברו הכשרה מקצועית, הם לא יצטרכו לשלם למתווכים (מנהלי כוח אדם) כדי שאלו ייסיעו להם להשתלב בעבודה.

במקביל, מועצת האמירויות מינתה כמה גופים שתפקידם לנסח את האינדקס המקצועי לתחום הבניה ובו חוקים ונהלים בנוגע למדיניות גיוס, הכשרה, העסקה ומתן רישיונות לעסוק בתחום הבניה. המועצה הודיעה כי היא תחל לפקח על כוח העבודה בענף הבניה, במטרה לצמצם את מספר העובדים הבלתי מקצועיים ולקדם את העובדים שהוכשרו, במטרה להנחיל בענף דפוסי עבודה מקצועיים הנשענים על מתודולוגיות עבודה חדשניות ואמצעים טכנולוגיים מתפתחים.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה