שיתוף

אאוטסורסינג לפיתוח מוצרים או פעילויות אחרות שניתן להוציא אל מחוץ לחברה, הינו שיטה יעילה להשגת מטרות עסקיות ואסטרטגיות עבור חברות רבות בעולם. כדי שעובדי מיקור החוץ יבצעו עבודה טובה וישמרו על המוניטין של החברה, יש צורך בבניית תוכנית אסטרטגית הכוללת תכנון קפדני, תוכנית פעולה סבירה, ותיאום ברמה גבוהה בין מחלקת הפיתוח של הארגון לזו של החברה שמבצעת את האאוטסורסינג.

חברות רבות מעדיפות להעביר את פעילותן למדינות אוף-שור, לא רק משום שהשכר הנהוג בהן נמוך יותר, אלא גם משום ששיעורי המס הן נמוכים מאוד או שכלל אין בהן מס.

למעשה, ההגדרה של חברת אוף-שור מדברת על חברות שמאוגדות (רשומות כחברה) במדינות שבהן שיעורי המס הם נמוכים במיוחד ואפילו אפס. המונח, שמשמעו 'הרחק מהחוף', רומז לכך שרוב המדינות הללו הן איים המשמשים מקלטי מס. אם כי, חלק ממקלטי המס הלו אינם איים, כמו למשל גיברלטר, ליכטנשטיין פנמה וכו.

זרוע נוספת המרחיבה את מצבת כוח האדם

יש לראות בחברת האאוטסורסינג  הממוקמת במדינה מרוחקת, זרוע נוספת של החברה שלכם. ולכן להתייחס אל עובדיה כאל הרחבת מצבת כוח האדם של הארגון שלכם.

מכיוון שכך, יש לוודא שיש זרימה חופשית של תקשורת יעילה בין עובדי שתי החברות, ושכולם (כלומר כל העובדים משני צידי האוקינוס) נמצאים ב'אותו עמוד', בנוגע לתהליכי העבודה ולוחות הזמנים.

למה ולמי כדאי להעביר חלק מהפעילות למדינות אוף-שור

ההחלטה החשובה ביותר מבחינת חברות רבות היא ההחלטה על שותף הפיתוח הנכון והמתאים ביותר במדינת האוף-שור. החברה צריכה לדעת שהיא יכולה לסמוך במאה אחוזים על שותף הפיתוח שלה, שידע לקחת את הרעיון שלה ולהפוך אותו למוצר עובד, בלי להפר את הפטנט של החברה.

יש הרבה סיבות טובות לטובת השיקול של העברת חלק מהפיתוח (או פעילות אחרת) למדינת אוף-שור. מה שהחל במטרה לחסוך עלויות, הוא כיום כבר הרבה מעבר לכך. בין היתרונות הנוספים (פרט לעלויות) ניתן למנות יעילות ואפקטיביות.

הנה כמה סיבות להכנס לשותפות עם שותף אאוטסורסינג:

1 חסכון בעלויות: אין ספק שעלות העבודה הנמוכה ושיעורי מס נמוכים במיוחד או מס אפסי, מהווים סיבה מצויינת לבחירת שותף פיתוח מוצר הממוקם בחו"ל.

2 גמישות בגיוס עובדים אד-הוק: שותף האוף-שור הינו גמיש מאוד בכל הקשור לגיוס עובדים. אם יש צורך לגייס חמישה עובדים לפרויקט בזמן מסויים הוא יכול לגייסם אותם מהיום להיום, ובשלב אחר הוא יכול לגייס 20 עובדים בהתרעה של יום. כלומר, שותף האוף-שור יכול לספק את כוח העבודה המתאים בזמן שאתם זקוקים לו.

3 עובדים שהם מומחים עתירי ניסיון: בחירה נבונה בשותף האוף-שור יוצרת לחברה הזדמנות לעבוד עם עובדים הנחשבים למומחים בתחומם. לכן חשוב מאוד לקחת את הזמן כדי למצוא צוות פיתוח מצויין לחברת האוף-שור. לעיתים קרובות מדובר בצוות שעובד עם חברות נוספות ולכן הינו עתיר ניסיון. כדי לוודא שאתם עובדים עם עובדים שהם מומחים, סקרו את תיק העבודות של חברת האוף-שור לפני שאתם מחליטים לשכור את שירותיה.

4 חסכון בזמן: עובדי חברת האוף-שור יכולים לחסוך לחברה שלכם זמן רב בהגעה לשוק. חברות שמתחרות מול מפתחים מחברות אחרות זקוקות ליתרון של זמן הגעה לשוק. כשאתם שוכרים חברת אוף-שור אתם מקבלים צוות עובדים מוכן ומנוסה, שכבר עבד יחד על פרויקטים רבים בחברות רבות. הם יודעים היטב את העבודה שלהם ויש להם כלים לביצוע המשימה ושמירה על איכות המוצר. כלומר, חברה שמוציאה פיתוח לאאוטסורסינג שכזה, מקבלת גישה לכל היתרונות הללו ועדיין שומרת על שליטה בתהליכים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה