תפישת ה- Growth Mindset לשינוי וצמיחה של תרבות ארגונית

תפישת ה- Growth Mindset לשינוי וצמיחה של תרבות ארגונית

עם כניסתו של מנכ"ל מיקרוסופט העולמית סאטיה נדלה לחברה, הוגדרה תרבות ארגונית חדשה המבוססת על תפישת ה- Growth Mindset. ראיון עם אריאלה שינא, סמנכ"לית משאבי אנוש מיקרוסופט ישראל.

שיתוף

אריאלה שינא  סמנכ"לית משאבי אנוש מיקרוסופט ישראל משוחחת לקראת הרצאתה בכנס משאבי אנוש שיתקיים ב- 12 בינואר 2016, על הטמעת התרבות הארגונית החדשה בחברה על פי עקרונות תפישת ה- Growth Mindset לעידוד צמיחת הארגון כולו.


 

ב 4 בפברואר 2014, נכנס מנכ"ל מיקרוסופט העולמית החדש לתפקידו. סאטיה נדלה, שכיהן עד תאריך זה כסגן נשיא, האחראי על עסקי הענן והאנטרפרייז של החברה. נדלה הבחין עם כניסתו לתפקיד בכמה שינויים הנדרשים בתפישה הארגונית של החברה שבאמצעותם יוכל להמשיך ולהוביל את חברת הענק להצלחה מקסימלית.

אחד ההיבטים בראייתו הארגונית המושכלת של נדלה, הייתה תפישת Growth Mindset (צמיחת דפוסי חשיבה), הלקוחה מתחום החינוך דווקא, אך לתפישתו יכולה בהחלט לשמש כתרבות ארגונית מצוינת, לצמיחה וגדילה של כלל החברה. את התפישה הזו קבעה הסופרת קרול דואק והרחיבה על כך בספרה "The New Psychology of Success"" (הפסיכולוגיה החדשה של ההצלחה).

אריאלה שינא מספרת על תפישת Growth Mindset: "בהרצאתה של קרול דואק בטד היא אומרת – 'שמעתי על תיכון בשיקאגו שנותן לסטודנטים שלו, אלו שלא עברו את המבחנים, את הציון  Not yet וזה קסם לי מייד. כשאתה מקבל ציון not yet כחלופה לציון נכשל, אתה מבין למעשה שלא נכשלת, אלא שאתה במסלול לימודי."

"המחשבה הזו יצרה נקודת שינוי בקריירה של קרול דואק והביאה אותה לחקור את חשיבת ה- Growth Mindset לעומת ה- fixed Mindset . במחקרים שנערכו על סטודנטים בארה"ב, הסטודנטים חוברו למוניטורים שניטרו את פעילותם המוחית, בעת שאותגרו בבעיה שקשה עבורם לפתרון. הסטודנטים בעלי תפישת ה- Fixed Mindset לא הראו פעילות מוחית מיוחדת, הם ברחו מהתמודדות ולא רצו להתעמת עם הבעיה. לעומת זאת, הסטודנטים בעלי תפישת ה- Growth Mindset, הראו פעילות מוחית מוגברת, המוח שלהם לדברי החוקרים היה 'on fire'. הם עיבדו את הבעיה וגם אם לא פתרו אותה באותו הרגע, הם בכל זאת למדו ממנה."

כיצד מייקרוסופט מטמיעה את תפישת ה- Growth Mindset?

"כמו בתחום החינוך בו אנו שואלים את עצמנו, על פי עקרונות התפישה, האם אנחנו מחנכים ילדים ל'כאן ועכשיו'? לקבלת ציון ה- 100 הקרוב? או מחנכים אותם לחלומות גדולים ולחשיבה על פי עקרון ה- not yet, כך גם במייקרוסופט אנו מטמיעים בעובדים ובמנהלים, את תרבות הלמידה והשינוי כחלופה להישגים מידיים. סאטיה נדלה, המנכ"ל הנכנס של מייקרוסופט קרא את הספר של דואק והחליט ליישם את התפישה כתרבות ארגונית. הוא בא ואמר 'אני רוצה לעצב את החברה בצורה אחרת, על מנת שתמשיך לייצר הישגים לאורך זמן ותאפשר צמיחה ושינוי בהתאם לתחרות בשוק'."

כיצד התפישה מיושמת בחברה בפועל?

"תפישת Growth Mindset מעודדת למידה, לקיחת סיכונים, בחינת סיטואציות בזווית של למידה והתנסות, גם במקומות בהם פחות מצליחים. מדובר במנהיגות של המנהלים הבכירים בארגון והדרך בה הם מעבירים זאת לעובדים. כדי שארגון יהיה במצב של התפתחות, צורת החשיבה צריכה להשתנות. צריך לבוא ממקום של פתיחות ללמידה ולהתפתחות. גם לפגישות עם גופים חיצוניים, להגיע ממקום של פתיחות למה שיש להם לומר ולמידה מכך, במקום לבוא ממקום של 'אני יודע הכל'."

כיצד זה מתקשר לתחום משאבי האנוש בחברה?

"משאבי האנוש לוקחים חלק בהטמעת התפישה הזו. אנו מבחינים כיצד החברה עושה טרנספורמציה ומשנה את קווי המתאר שלה. החברה וגם אנחנו בהתאם, מבינים שצריך לעשות שינוי, כי בעידן הזה התחרות קיימת כל הזמן."

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה