קול קורא: העלאת נושאים לוועדה לבחינת חוק שעות עבודה ומנוחה במשרד התמ"ת

קול קורא: העלאת נושאים לוועדה לבחינת חוק שעות עבודה ומנוחה במשרד התמ"ת

העמותה למשאבי אנוש קוראת לכם להעלות נושאים והצעות לדיון בוועדה לעדכון חוק שעות עבודה ומנוחה

שיתוף

שעות עבודה ומנוחה

העמותה לניהול, פיתוח וחקר משאבי אנוש קוראת לכם, אנשי משאבי אנוש, להציע הצעות ורעיונות לוועדה שתתכנס מטעם משרד התמ"ת בנושא חוק שעות עבודה ומנוחה, אשר תבחן את האפשרות לשנות ולעדכן את החוק. העמותה מברכת את היוזמה להקמת הוועדה, שתתייחס לראשונה מזה עשרות שנים לחוק מרכזי וסוציאלי, והגישה בקשה לקחת חלק מהוועדה שהוקמה – להיות הגוף המקשר בין הוועדה לאנשי משאבי האנוש בשטח, ולקחת חלק פעיל בדיונים אודות החוק.

העמותה התבקשה על ידי יושב ראש הוועדה, אלי פז, להגיש מסמך שמייצג את התחושות והדברים הנעשים בשטח במקומות עבודה וכן להשתתף בישיבה הראשונה, בה יועלו נושאים וכיוונים הקשורים לחוק.

חוק שעות עבודה ומנוחה הנו החוק המסדיר את זכותם של עובדים למנוחה שבועית, את היקף שעות העבודה המותר ואת התשלום עבור השעות הנוספות. החוק נחקק בשנת 1950, ומשרד התמ"ת מבקש לבחון את נושא התאמתו למאה ה-21.

הוועדה תבחן היבטים חברתיים וכלכליים התואמים את העידן הנוכחי, ותשקול לשנות את החוק בהתאם.

העמותה שהוקמה לפני כ-8 שנים, מייצגת 700 חברים מתחום משאבי האנוש, רובם בעלי תפקידים בכירים במגזר העסקי. היא מבקשת לייצג בוועדה את "קולו של השטח", את המנהלים העוסקים באופן יומיומי ביישום חוק שעות עבודה ומנוחה ונתקלים גם בקשיים ובלבטים העולים ממנו.

עולם העבודה מורכב מעובדים שונים כמו סטודנטים, הורים, חיילים משוחררים ועוד, שהנם בעלי שאיפות, רצונות וצרכים שונים של שעות עבודה גמישות. כמו כן ישנם ארגונים שהחוק אינו תואם לצרכיהם, מפאת היותם ארגונים גלובאליים העובדים מול מדינות שונות.

זוהי הזדמנות יוצאת דופן לקחת חלק בשינוי אפשרי של החוק והתאמתם לשינויים המתרחשים בעולם העבודה. העמותה קוראת לאנשי משאבי אנוש להעלות נושאים וסוגיות הקשורות לחוק, שיועלו על ידה בוועדה.

שלחו אלינו את ההצעות: news@hrus.co.il

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה