הנעת עובדים: כך תדעו מה (באמת) מניע אותם

הנעת עובדים: כך תדעו מה (באמת) מניע אותם

האם בונוסים באמת מניעים את העובדים שלכם? אולי טיול של כל הצוות? למה לנחש - פשוט תשאלו אותם

שיתוף
עובדים נלהבים

עובדים נלהבים

הנעת עובדים, למטרת עמידה ביעדים ותרומתם להצלחת הארגון, היא פעילות מרכזית של מחלקות משאבי אנוש כיום, אך לא רק. כל מקום עבודה, קטן ככל שיהיה, מבקש להעסיק עובדים בעלי מוטיבציה להצלחה, כאשר ידוע כי כל עובד יכול להיות מונע מגורם אחר.

כאשר נתבקש לזרוק לאוויר גורמים שונים להעלאת המוטיבציה של עובדים, יעלו רעיונות שונים שיתכן שיתאימו לעובדים מסוימים ולאחרים לא. עובד אחד מונע מהרצון להרגיש שייכות לחברה, עובד אחר מונע מהרצון להשפיע. האחד מונע על ידי הערכה והכרה על ידי הממונים עליו. אחרים מונעים על ידי תמריצים ותגמולים כספיים.

לפני שיוצאים בתוכנית פעולה לצורך הנעת העובדים, הכרוכה לרוב בהוצאות כספיות רציניות, כדאי לעצור ולבדוק מה באמת מניע את העובדים, מה למעשה גרם להם להצלחה בעבר ומה לדעתם יגרום להם להצליח בעתיד. לאחר מכן, ניתן לשלב במסגרת תוכנית פעולות נוספות שיגרמו להם נחת ורצון עז להצליח ולקדם את החברה אל עבר ההצלחה.

ניתן לפזר שאלון בין כל עובדי החברה, שאלון עם פרטים מזהים של כל עובד. ניתן לסכם את תוצאות השאלון ולבצע את הפעולה שתניע את רוב העובדים. יתכן כי רוב הסיכויים שלא תוכלו להיענות לכל סוגי הגורמים המניעים את כולם, אך ניתן לבצע ניתוח של התוצאות, שאולי יאפשרו בכל זאת להיענות לכל צרכי העובדים.

במקום או בנוסף לשאלון הכללי שיופץ לכלל העובדים, ניתן לערוך מולם בירור שמומלץ לבצע בשלושה שלבים:

במפגש הראשון של המנהל עם העובד, ביומו הראשון בעבודה. לעובד חדש יש עדיין "דף נקי". הוא נמצא בתחילת המסלול, וגם הדף שלכם אצלו, כמנהלים וכארגון עדיין נקי. הוא עדיין אינו מכיר את הנפשות הפועלות, את היתרונות והחסרונות של העבודה, של עמיתיו, של מנהליו ושל הארגון. במרבית המקרים (אם לא בכולם), מגיע העובד החדש לעבודה בשיא המוטיבציה שלו. זה הזמן לשאול אותו מה ישאיר לו את המוטיבציה ואת הרוח הרעננה לאורך זמן.

אחת לרבעון, בהתאם לתפוקותיו של העובד, שאלו אותו מה הביא אותו להצלחה, באילו קשיים נתקל וכיצד גבר עליהם, באופן יומיומי. כמובן בהתאם, ניתן לשאול עובד שלא עמד ביעדים מה עמד בדרכו מלעמוד בהם. יתכן מאוד שגורם הקשור בהנעה שלו חסם את דרכו ליעד הנכסף.

עובד שמחליט לעזוב יוכל לומר לכם את האמת לאמיתה מה הניע אותו במהלך התקופה בה עבד, והוא יספר גם הרבה על מה שלא הניע אותו.

הנעת עובדים היא פעולה חשובה של מנהלים ישירים ושל מחלקת משאבי אנוש בארגון. ממש כפי שמטפלים ומטפחים נבט, כדי שיצמח ויהיה לפרח, כך הצורך בהשקעה וטיפוח העובדים היא הכרחית לכל מי שמעוניין לגדל עובדים, מוצלחים, בארגונו. שאלה ישירה תגלה לכם מה באמת מניע את העובדים שלכם, תתן לכם כלים, וכך תחסוך זמן ומשאבים רבים בהשקעה בערוצים הלא מתאימים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה