שיתוף

כיום ישנם כמה דורות עובדים כמעט בכל ארגון וחברה, וקבוצת דור נוספת עתידה להיכנס לעולם המקצועי בעוד כעשור. הדורות הקיימים כיום: דור הבייבי בום, דור המילניום, דור ה- Y, דור ה- X, הדור הבוגר ודור המבוגרים.

במקום עבודה ניתן לראות כ- 3 דורות בממוצע, מה שמהווה מקור פוטנציאלי לחיכוכים, וכן אתגר של ממש למנהלים, למשווקי המותג, ולמגייסים.

עבור דור המילניום, מותג מעסיק שכולל זהות ותרומה חברתית, הוא מהותי. לדור ה- X המותג חייב להיות רב-לאומי, עבור הבייבי בום ישנה חשיבות למוניטין של המותג.

להלן 5 הצעות לשמירה על מותג גמיש לטובת כל הדורות וליצירת אחדות ועבודה משותפת:

רלוונטיות

העבודה חייבת להיות רלוונטית עבור כל קבוצות העובדים. היא צריכה לספק ערך וחשיבות עבור עובד בן 60, כמו גם עבור צעיר בן 23. זאת למרות שהמשמעות של 'רלוונטי' עשויה להיות שונה עבור כל אחד מהם. מנהיגים תמיד צריכים לתקשר את הרלוונטיות של המשימה לכל דור עובדים בחברה בצורה שונה וייחודית. כאשר המשימה רלוונטית, המותג הופך להיות רלוונטי, עבור כולם.

דין וחשבון

ישנם אנשים אחראיים מטבעם. אנשים אחרים נדרשים לתת דין וחשבון. הרבה כבר נכתב על חוסר האחריות של בני הדור הצעיר, אך זה לא בהכרח נכון. לעתים זה רק עניין של תקשורת. מנהיגים חייבים להיות ברורים מאוד לגביי מה זה אומר להיות אחראי במקום העבודה. עובד בן 45 יכול לראות את העבודה שלו או שלה, כתורמת בשורה התחתונה, עובד בן 25 יכול לראות את זה כמשימה מופרדת, ולהחמיץ את התמונה הגדולה. עובדים בני 60 עשויים לראות משימה מסוימת כמבוי סתום. מנהיגים צריכים להמחיש לכולם את האחריות שלהם בכל משימה ואת השפעותיה על כלל החברה. לעובדים יש אחריות כוללת בארגון, ועליהם להסתכל מעבר לעצמם.

מוטיבציה

מוטיבציה יכולה להיות בגדר תעלומה עבור מנהיגים. מנהיג קונבנציונלי יכול לראות את המשכורת כמוטיבציה מספקת, בעוד שמנהיג אסטרטגי יראה בפרודוקטיביות, מוטיבציה. לוקח זמן להבין מה מניע עובדים וזו השקעה משמעותית ללמוד זאת, אך זה הכרחי. עובד ללא מוטיבציה לא יעבוד בצורה טובה ואפקטיבית וזה עשוי לפגוע בארגון כולו.

אמון

כשעולם העבודה הופך מונע יותר ויותר ממדיה חברתית וטכנולוגיות חברתיות, האמון הופך להיות חשוב יותר. אנשים יכולים לדבר מבחוץ על המותג שלכם ולא תמיד באופן חיובי. יש לאנשים אינטרסים רבים ושונים לפגיעה במותג, במיוחד בעידן תחרותי ודינמי. לכן, המנהיגים מוכרחים לעבוד קשה על מנת לרכוש את אמונם של העובדים, מכל הדורות השונים.

חיבור רגשי

אין ערך חשוב יותר מאינטליגנציה רגשית. מנהיג עם אינטליגנציה רגשית מבין את הצורך בקשר הרגשי עם כולם במקום העבודה. לא מוכרחים להיות החברים הכי טובים, אך צריכה להתקיים מידה רבה של רגישות לאחר ותחושת קרבה וחברות במקום העבודה. במקרי של פערי דורות, הדבר מאתגר אף יותר, אך אינו בלתי ישים.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה