עובדי רשויות מקומיות יקבלו תוספת שכר של עד 30%

עובדי רשויות מקומיות יקבלו תוספת שכר של עד 30%

מהפכת השכר ברשויות המקומיות יוצאת לדרך. עובדים יקבלו תוספת של עד 30% לשכרם

שיתוף

הסכם שנחתם בין ההסתדרות, האוצר ומרכז השלטון המקומי, בהמשך להסכם המסגרת, יביא כבר מהמשכורת הקרובה לעלייה בשכרם של עשרות אלפי עובדים, תוך דגש על צמצום פערים וחיזוק מעמדם של העובדים המשתכרים ברמות הנמוכות ועובדים חדשים

יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס חתמו לפני זמן קצר על הסכם היסטורי שיביא לשיפור דרמטי ומיידי בשכרם של כ-80 אלף עובדים מהרשויות המקומיות ברחבי המדינה.

בהסכם החל על כל העובדים השייכים לדירוג המנהלי ולדירוג המח"ר, נקבע כי העובדים יקבלו תוספת שכר בגובה 6.3%. כמחצית מהתוספת תהיה שקלית והיתרה תינתן כתוספת אחוזית. התוספת תינתן בפעימות, בהתאם למועדים אשר נקבעו בהסכם המסגרת. הפעימה הראשונה נכנסה לתוקף החודש, כך שהעובדים ייהנו משיפור שכרם כבר במשכורת שתיכנס לחשבונם בתחילת אוגוסט.

בנוסף לתוספת האמורה, כ-90% מהעובדים יקבלו גם תוספת שכר מיוחדת שתגיע עד ל-600 שקל בהתאם לדרגתם, באופן שיעניק לעובדים בדרגות הנמוכות יותר את התוספת הגבוהה יותר.

על פי ההסכם, אוכלוסיות "ייחודיות" כגון מזכירוֹת בתי ספר, אבות בית ושרתים, פקחי חנייה וחשבי שכר יקבלו תוספת שכר נוספת של 10%. תוספת זו תיכנס לתוקף מינואר 2017.

כל העובדים החדשים שהחלו עבודתם משנת 1999 ואילך ונמצאים בתפקידי ניהול, יקבלו תוספת שכר של 2.5% נוספים.

לכל התוספות שצוינו לעיל משמעות גדולה עבור עשרות אלפי עובדי הרשויות המקומיות, ועובדים מסוימים אף יקבלו במסגרתן עד כ-30% תוספת מצטברת לשכרם.

ההסכם גובש בשיתוף סגן הממונה על השכר במשרד האוצר, דיאא אסדי. את המו"מ לחתימת ההסכם מצד ההסתדרות הוביל יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד ולצדו מנהלי חטיבות הרשויות המקומיות בהסתדרות המעו"ף אלי טרבלסי, גיל בר-טל ורונן אהרוני.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה