סביבת עבודה אידיאלית להגדלת מעורבות העובדים

סביבת עבודה אידיאלית להגדלת מעורבות העובדים

על מנת לגרום לעובדים להיות מאושרים, ארגונים שמים יותר ויותר דגש על יצירת סביבת המעודדת יצירתיות, פרודוקטיביות וחדשנות ומגדילה את מעורבותם של העובדים

שיתוף

להלן כמה דרכים לשנות את סביבת העבודה בעלות סבירה להגדלת מעורבות העובדים:

 שטחי עבודה פתוחים

לשטחים פתוחים במשרד (Open Spaces) יש חשיבות רבה בפיתוח והפצת רעיונות חדשים. כמציבים מחסומים בצורת קירות ודלתות בין העובדים, הם יתקשו יותר לשתף רעיונות חדשים עם הקולגות שלהם לעבודה, ובכך ימנעו סעורי מוחות שהינם חיוניים לצורך בחינת איכות הרעיון והפוטנציאל הפיתוחי כמו גם העסקי שלו.

משרדים פתוחים מקלים על העובדים לקיים ביניהם אינטראקציה בתדירות גבוהה יותר, שהיא אחת הדרכים הטובות ביותר לעודד שיתופי פעולה. תקשורת זורמת בונה אחווה בין העובדים, מטפחת עבודת צוות ומשפרת את זרימת המידע. לכן אחת הדרכים הברורות להגדלת מעורבות העובדים היא ליצור שטחי עבודה פתוחים במקום משרדים הבנויים מקירות ודלתות.

 סביבת עבודה ארגונומית

סביבת עבודה ארגונומית בריאה תורמת למעורבות העובדים, לפרודוקטיביות גבוהה ולמניעת היעדרויות בגין מחלות. כאשר לעובדים נוח ונעים בסביבת העבודה שלהם, מידת הריכוז, היצירתיות והפרודוקטיביות שלהם עולה, הם חיוניים יותר ומעריכים את הארגון שהשקיע בסביבת עבודה נוחה ודואג לרווחתם. יצירת סביבת עבודה ארגונומית באמצעות שולחן מיוחד, כיסא משרדי תומך גב, מקלדת ארגונומית לשמירה על מפרקי היד בעת ההקלדה, כדור פיזיו שניתן לשבת עליו בזמן העבודה, וכד'.

 תאורה

מקור האור במקום העבודה יכול להשפיע באופן חיובי או שלילי על הפרודוקטיביות של העובדים. אורות פלורסנט חזקים יוצרים תחושה מלאכותית ולא נעימה, ומשדרים תחושה של "חדר חקירות" יותר מאשר סביבת פיתוח. תאורה טבעית היא הטובה ביותר לעידוד יצירתיות ופרודוקטיביות ולהגדלת מעורבות העובדים באמצעות סביבת עבודה טבעית ככל האפשר.

עובדים שנחשפו מעט מידיי לאור טבעי במהלך עבודתם, דיווחו על שינה טובה פחות בלילה, על הישגים נמוכים יותר בעבודה ועייפות תמידית. לכן חשוב להקפיד על חלונות גדולים במשרד ונוף פתוח, המגובים בתאורה משרדית איכותית, עדינה ובהירה.

חימום וקירור

עובדים לא יכולים להיות פרודוקטיביים כשהם רועדים מקור או לחילופין כשהם נוטפי זיעה בחודשי יולי אוגוסט. בדרך כלל ישנם כמה עובדים החולקים סביבת עבודה ולרב יש להם העדפות שונות לגביי עוצמת הקירור והחימום. על מנת שלא ליצור מצב בו אחד מהעובדים נהנה מקרירות המזגן בעוד שעובד אחר נאבק בהיפותרמיה, יש לכוון את התרמוסטט של המזגן בצורה שתתאים למרבית העובדים ולהשאיר את ניהול הטמפרטורה למנהלים, כך שלא יהיו מריבות בין העובדים לגביי הטמפרטורה. כנ"ל גם לגביי חימום המשרד בחודשי החורף. יש לחמם, אך לא להגזים. אלו הסובלים מקור תמיד יכולים להביא איתם בגדים חמים יותר.

 עיצוב

סביבת עבודה מעוצבת, צבעונית ושמחה, מעלה משמעותית את מעורבות העובדים ואת מידת היצירתיות שלהם. הרבה יותר נעים לעבוד בסביבה של קירות בגווני פסטל, שולחן עבודה צבעוני, תמונות על הקיר, מדפים להנחת ספרים, ספל קפה אישי, וכד'. וודאי שהרבה יותר מאשר לעבוד מול קירות לבנים וריקים המשדרים תחושת שעמום וניכור. קירות ירוקים משרדים רוגע, צבעי אדום וצהוב מעוררים וממריצים – כדאי לשלב בצורה חכמה את כל הצבעים הללו במידה נכונה, על מנת לייצר סביבת עבודה צבעונית ונעימה לעובדים, שתשרה עליהם אווירת יצירה ופיתוח ותגדיל את מעורבותם. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה