מתקשים להירדם? רק 25% מהמבוגרים ישנים 8 שעות ויותר

מתקשים להירדם? רק 25% מהמבוגרים ישנים 8 שעות ויותר

לקט נתונים בנושא שינה, מתוך הסקר החברתי 2017 של הלמ"ס מראה, כי מרבית המבוגרים מתקשים לישון בלילה

שיתוף
בעיות שינה

בעיות שינה

על אף כי שינה טובה בלילה היא נדבך משמעותי בפרודוקטיביות והצלחה בעבודה, נתוני הלמ"ס מראים כי רק 25% מבני העשרים ומעלה, ישנים 8 שעות ויותר.

מתוך לקט נתונים בנושא שינה, מהסקר החברתי 2017 של הלמ"ס, 17% מבני ה- 20 ומעלה ישנים עד 5 שעות ביממה. 29% מהם ישנים 6 שעות, ו- 29% ישנים 7 שעות.

עוד על פי הנתונים, אחוז המתקשים להירדם או לישון בקביעות עולה עם הגיל –  מ-10% בגיל 44-25 עד ל-36% בגיל 75 ומעלה.

נתונים נוספים לגבי שינה:

12% דיווחו על דאגות המפריעות להם לישון לעתים קרובות בשנה האחרונה, 10% מהגברים ו-15% מהנשים.
54% חשים עייפות כלשהי במשך היום; 14% חשים עייפות רבה, 21% מבני 75 ומעלה.
28% חשים שהעייפות פוגעת בתפקודם; 6% חשים שהעייפות פוגעת מאוד בתפקודם.
7% נוטלים תרופות שינה במרשם רופא, 6% מהגברים ו-8% מהנשים, 30% מבני 75 ומעלה.
4% נוטלים תרופות שינה בכל לילה או כמעט בכל לילה, 23% מבני 75 ומעלה.

מה ארגונים יכולים לעשות לטובת שינה איכותית של עובדיהם?

ידוע כי סטרס הוא מרכיב משמעותי בהפרעות שינה. לכן, ארגונים צריכים לייצר ולשמר תרבות ארגונית מופחתת לחצים ככל האפשר.

עומס עבודה מוגזם, יכול לגרום לעובדים ללחצים כבדים ולחוש לחץ ועייפות תמידית. התוצאה הסופית היא שחיקה, אשר יכולה להשפיע על מצבו הנפשי של העובד.
כדי להימנע מכך, יש לסייע לעובדים ככל האפשר בניהול הזמן תחת עומס עבודה, ויצירת איזון בין חיי העבודה והבית, כך שמשעה מסוימת בשעות הערב יהיה ניתוק מוחלט מהעבודה, והעובד יוכל להתפנות לעיסוקיו הפרטיים.

מה לגבי שעות שינה ביממה?

על פי נתוני הסקר, 17% מבני 20 ומעלה ישנים עד 5 שעות ביממה, ללא פער בין גברים ונשים; 18% מהיהודים ו-12% מהערבים; 14% מבני 44-20, 18% מבני 64-45 ו-21% מבני 65 ומעלה.

29% מבני 20 ומעלה ישנים 6 שעות ו-29% נוספים ישנים 7 שעות ביממה.

25% מבני 20 ומעלה ישנים 8 שעות ומעלה, 23% מהגברים ו-26% מהנשים; 19% מהיהודים ו-48% מהערבים. 26% מבני 44-20, 19% מבני 64-45 ו-28% מבני 65 ומעלה.

על אף כי קשה לאבחן את מידת הלחץ של העובדים ועד כמה הם מסוגלים להתמודד איתה, בהחלט יש פתרונות להפחתת הלחץ במקום העבודה. פתרונות אלו מייתרים את הצורך למדוד את מידת הלחץ, והם מתאימים לכל סטרס מכל סוג שהוא.

שיטות שונות ומוכחות להרגעה כגון מדיטציה, יוגה ומיינדפולנס המוטמעות בארגונים ובחברות לטובת העובדים, נמצאו שוב ושוב כיעילות להפחתת המתח ורמות החרדה.

היום ניכר כי יותר חברות וארגונים מאמצים שיטות אלו כחלק מתכניות בריאות לעובדים, ומקיימות סדנאות עם מדריכים חיצוניים לתרגול השיטות.

אין תגובות

השאר תגובה