מולטיטסקינג פוגע בזיכרון, בני דור Y הינם הנפגעים העיקריים

מולטיטסקינג פוגע בזיכרון, בני דור Y הינם הנפגעים העיקריים

לאף אחד אין זמן להספיק הכול ומפתה לעשות לפחות דבר אחד במקביל לשיחה בטלפון או לשיגור דוא"ל. אבל התוצאה לטווח הארוך אינה תפוקה רבה יותר, אלא פגיעה בזיכרון שפוגעת גם בתפוקה וגם באיכות העבודה.

שיתוף
מולטיטסקינג וריבוי משימות

ריבוי המשימות, שעל רוב העובדים והמנהלים להתמודד עמו בשגרה, גורם להם לעשות שני דברים במקביל פעמים רבות. בדרך כלל אחת הפעולות תבוצע בטלפון, למשל לדבר בנייד תוך כדי נהיגה או לעבור על הודעות דוא"ל באמצעות טלפון חכם בזמן ישיבות. טכנולוגיה, מתח ומולטיטסקינג משפיעים באופן עמוק על הזיכרון שלנו, מה שמשליך באופן ישיר על התפוקה בעבודה ועל איכות הביצועים. קבוצת האוכלוסייה שמציגה את הפגיעה הניכרת ביותר בזיכרון היא דור ה-Y, שגדל לעולם הרבה יותר טכנולוגי בהשוואה לדורות הקודמים.

סקר שפורסם ב-Huffington Post בדק כיצד פועל הזיכרון האנושי בגילאים שונים. בדרך כלל אנו מצפים להידרדרות בזיכרון שמתחילה בזקנה, אבל הסקר מראה שהשכחנים הגדולים הן בני ה-18 עד 34. נמצא למשל שיש סיכוי רב יותר שהצעירים ישכחו איזה יום היום בהשוואה לבני 55 ומעלה (15% לעומת 75%, בהתאמה). מה עוד מנבא פגיעה בזיכרון מעבר להשתייכות לדור ה-Y?

מגדר – הסקר מצא בקרב נשים נטייה רבה יותר לשכוח פרטים יומיומיים, כמו איפה השאירו את מפתחות המכונית. בדיקה מדוקדקת יותר של התוצאות מובילה לעובדה שהתופעה קשורה פחות לגיל או למגדר, וקשורה מאוד לסגנון החיים הנפוץ היום.

מאזן חיים-עבודה – אין שוויון. נשים עובדות ממשיכות לשאת בנטל של טיפול בילדים ותחזוקת משק הבית. מולטיטסקינג גורם הן לפיצול הקשב והן למתח. אם את עושה שלושה דברים במקביל (לענות לשיחה מהעבודה, לקפל כביסה ולשמור על הילדים, לדוגמה), קלושים הסיכויים שתצליחי לעשות אפילו אחד מהם באותה איכות ביצוע אילו עשית כל אחד מהם בנפרד. זהו אחד ההסברים לרמות השכחה הגבוהות הן בקרב נשים והן בקרב האנשים הצעירים של היום.

טכנולוגיה – הטכנולוגיה מאפשרת לאנשים לעשות יותר מולטיטסקינג, מה שבמבט ראשון עשוי ליצור את הרושם כמועיל לתפוקה. כפי שמראים מחקרי הזיכרון, יותר מולטיטסקינג מזיק לעיתים לתפוקה, מפני שאנשים שוכחים דברים ומבצעים משימות אחרות ברמה נמוכה יותר. גם המעבר בין משימה למשימה גוזל זמן בגלל הצורך לעשות "סוויץ'" במוח וגם בגלל סיבות טכניות כמו מעבר בין חלונות במחשב. מדובר בשניות, אבל ככל שאנחנו מקפצים יותר בין המשימות, השניות האלה מצטברות.

מאמר של ראסל פולדראק מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת לוס אנג'לס מסביר שהצורך במולטיטסקינג משפיע על המוח בדרכים מנוגדות. עבור מי שגדל עם טכנולוגיה ומולטיטסקינג, הלמידה קשה יותר מפני שאנשים לא למדו להתעסק בדבר אחד לאורך זמן (נקודה חשובה להורים שעדיין חושבים שילדים עם הפרעות קשב הם חריגים). זה עוזר להסביר את התוצאות העגומות שמשיגים אנשיי דור Y במבחני זיכרון.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה