הוסיפו עוד שמן למנוע

הוסיפו עוד שמן למנוע

סקר חדש חושף: מנוע החיפוש גוגל הוא מקום עבודה טוב יותר מהרשת החברתית פייסבוק

שיתוף
דירוג משרות בגוגל

דירוג משרות בגוגל

הנהלת הרשת החברתית החזקה ביותר בתבל מאבדת את היתרון שלה כמעסיקה מול ענקית החיפושים האולטימטיבית גוגל. כך עולה מסקר של חדש של חברת Glassdoor, המספקת לנו הצצה נדירה לחברות המובילות מתוך סקרים אנונימיים של עובדים,  על שביעות רצונם ממקום העבודה. בסקרים הללו נלקחים בחשבון פרמטרים רבים ומגוונים כגון: מספר שעות העבודה הממוצע, שכר, בונוסים, תנאים סוציאליים, דירוג המנהלים על פי קריטריונים שונים, איזון בין עבודה למשפחה ועוד.

בנוסף על עובדי חברה, Glassdoor שיקלל אף נתונים של מועמדים לתפקידים ושל עובדים חדשים בשתי החברות הנבחרות. על פי הסקר, שתוצאותיו פורסמו השבוע במגזין HR journal, עולה כי גוגל עקפה את פייסבוק, לראשונה מזה ארבע שנים, כמעסיקה טובה יותר על פי חוות דעת העובדים והמועמדים.

גוגל הגיעה להישג נוסף כארגון שטוב לעבוד בו עם ציון משוקלל של 3.9 בעוד שפייסבוק הגיעה השנה, על פי דירוג Glassdoor לציון של 3.7 בלבד. מייסד ומנכ"ל גוגל, לארי פייג', זכה לתמיכה מקרב העובדים בשיעור של 94% בעוד שמייסד ומנכ"ל פייסבוק, מרק צוקרברג, זכה ברייטינג של 92% בלבד.

בדירוג על פי שכר, בונוסים ותנאים, פייסבוק עוקפת את גוגל בפחות מאחוז (פייסבוק זכתה ב-10% בעוד שגוגל זכתה ב-9% שביעות רצון העובדים על פי פרמטר השכר).

אולם מה שהפך את גוגל למקום טוב יותר לעבוד בו השנה, או מה שרגם לפייסבוק להתפס כמקום עבודה פחות טוב מבעבר – זה נושא השעות. עובדי פייסבוק התלוננו על שעות עבודה מקורות כגורם מקדם שחיקה. עובדי גוגל לא ציינו שעות עבודה מרובות כחיסרון אולם הם ציינו מתחים ופוליטיזציה בארגון כמקדמי שחיקה.

תוצאות הסקר שמפרסמת השבוע Glassdoor הם לא רק חדשות טובות עבור ענקית החיפושים גוגל, הם סיבה לפתוח בקבוקי שמפניה. במשך ארבעת השנים האחרונות גוגל אמנם נהנתה מתדמית מעסיק חיובית מאוד אולם העבודה ברשת החברתית 'קרצה' יותר הן למועמדים והן לעובדים. גוגל הפסידה מועמדים שהעדיפו לעבוד בפייסבוק וכן היא איבדה לא מעט עובדים ואפילו בחירים! שערקו למתחרים. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה