שיתוף

מזל טוב, החלטתם לפתוח סניף במדינה מעבר לים. זהו שוק שטומן בחובו פוטנציאל מצויין עבור המוצרים שלכם, יש בו ביקושים טובים, והתחום שאתם עוסקים בו נמצא בהתפתחות, אולי אפילו מואצת, באותה מדינה. כבר התחלתם להקים את התשתית, כבר שלחתם את העובדים המתאימים לרהלוקיישן והם החלו להקים את המשרדים באותה מדינה.

כעת נותרו עוד כמה שלבים, שהראשון בהם הוא איתור עובדים מתאימים. ראשית, כפי שכתבתנו בכתבה איך פותחים סניף במדינה מרוחקת, מגייסים עובדים מקומיים ומשמרים אותם, יש  לאתר את הטלנטים המתאימים ביותר, בעלי הניסיון הרלוונטי ביותר ושהם מכירים את שיטות העבודה הישראליות משום שכבר עבדו בעבר עם חברות ישראליות אחרות.

כעת השאלות המהותיות הן: איך בכלל מתחילים לאתר עובדים מקומיים, איך בונים צוותים, ואיך מאתרים מנהלים שימשיכו לנהל את הסניף בצורה יעילה דיה כדי שהעובדים ששלחתם לאותה מדינה יוכלו לחזור לצוותים ולמחלקות שלהם בארץ.

בשלב זה עומדות בפניכם כמה אפשרויות ותאלצו לקבל החלטות תוך בחירה בין כמה אופציות:

1 גיוס עובדים מקומיים בלבד או שילוב עם עובדים ממדינות אחרות:

האם לגייס עובדים ומנהלים שהם אך ורק מקומיים, או שכדאי לגייס עובדים מקומיים בד בבד עם גיוס עובדים זרים שכבר חיים ועובדים שנים רבות באותה מדינה, מכירים את שיטות העבודה בה ואת דרכי ההתנהלות. לדוגמה, עובדים בכירים או מנהלים שהם למעשה בריטים, אבל חיים ועובדים שנים רבות בסין.

יתכן שתרצו לשלב אותם באותו סניף שפתחתם בסין. הסיבות לכך רבות ומגוונות, אבל העיקרית שבהן היא שיתכן שלאותם עובדים או מנהלים יש קשרים מצויינים עם לקוחות פוטנציאליים באותו איזור.

2 רהלוקיישן לעובדים ממדינות אחרות אל הסניף החדש במדינה מרוחקת:

האם תרצו לגייס לסניף שבפתחתם בסין או בהודו, עובדים ומנהלים אמריקאים שאמנם חיים בארה"ב אבל הם עבדו במשך שנים רבות מול השוק הסיני או ההודי, (לדוגמה). הסיבה: לעובדים או מנהלים אלה יש קשרים ענפים בשווקים אלה ועל פני שנים הם הוכיחו יעילות רבה בהתנהלות מול שווקים אלה.

אם אכן תחליטו לעשות זאת, יהיה עליכם לשקול להעביר את אותו מנהל אמריקאי לשוק היעד החדש שלכם. ושוב, כמו במקרה של הרהלוקיישן של עובדים ישראלים, תצטרכו לקחת בחשבון עלויות רהלוקיישן והתאמה לרהלוקיישן.

3 שמירה על תקשורת רציפה ומחוברות עובדים של עובדי הסניף במדינה המרוחקת:

לאחר שלמדתם על בוריים את המנהגים המקומיים, אתם יודעים ומבינים את לאתר, איך למיין ואיך לגייס ולשמר את העובדים לסניף החדש באותה מדינה מרוחקת, מגיע שלב בניית התקשורת ומחוברות העובדים המרוחקים לארגון. אסור שהעובדים בסניף המרוחק ירגישו מנותקים ממוקד ההתרחשות.

העובדים שעובדים במשרדי החברה מכירים את תהליכי זרימת עבודה ונמצאים בקשר פיזי יומיומי בינם לבין עצמם ועם המנהלים הישירים ולעיתים העקיפים שלהם. אבל עובדים שנמצאים מעבר לים, במקרים רבים לא מקבלים את העדכונים השוטפים, ולא תמיד מגיעים אליהם כל העדכונים.

חשוב מאוד לשמור על קשר רצוף עם עובדי הסניף המרוחק באופן שהם ירגישו חלק בלתי נפרד מהארגון. לכן חשוב מאוד לחבר אותם לאימייל הארגוני ולכתוב אימיילים פנימיים באנגלית. העובדים בסניף המרוחק חייבים להיות חשופים לתרבות הארגונית, לחזון של החברה, ולכל משימה שמוטלת עליה. חיוני לשתף אותם בעדכונים לגבי פרויקטים ולא למדר אותם רק משום שהם מרוחקים פיזית.

עובדי הסניף במדינה המרוחקת חייבים לקבל כל פרט מידע שמקבלים העובדים שבמטה החברה. בנוסף, חשוב מאוד לשתף אותם בפגישות חברה באמצעות ועידות וידאו, בין אם בסקייפ או בדרכים אחרות, תוך שמירה על איכות וידאו גבוהה. רק חיבור יעיל ואפקטיבי איתם יאפשר להם לחוש מחוברים לארגון ומחוייבים לחזונו ולמשימותיו.

כתבות נוספות בנושא זה:

 במה להשקיע יותר בעת הקמת סניף באירופה: בגיוס עובדים או בטכנולוגיה.

 איך פותחים סניף במדינה מרוחקת, מגייסים עובדים מקומיים ומשמרים אותם.

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה