שיתוף

"בשנים האחרונות אתגרי גיוס העובדים הולכים וגדלים בגלל שיעורי האבטלה הנמוכים בכלל השוק בישראל. אתגר זה הינו גדול אף יותר בתחום ה-low tech ובתפקידי 'רצפת ייצור', שכן העלייה לישראל קטנה משמעותית, האוכלוסייה הוותיקה יוצאת לפנסיה ודור ה-Y מאופיין בחוסר יציבות תעסוקתית", אומרות לינור ברוך, סמנכ"לית משאבי אנוש ב-ISS ישראל וליאת לחמן, מנהלת האקדמיה להכשרה ופיתוח ארגוני ב-ISS ישראל בשיחה עם HRus. קבוצת ISS ישראל מספקת שירותי הסעדה, ניקיון, אחזקה וקייטרינג תעופתי לכ-700 לקוחות ומעסיקה כ-7500 עובדים בפיזור כלל ארצי.

"הארגון שלנו עוסק בתחום ה-low tech ועל כן, אנחנו מתמודדים עם תחלופה גבוהה של עובדים ועם מורכבות גדולה בשימור עובדים", מסבירות ברוך ולחמן. "אתגרי שימור העובדים נובעים גם מאופי החברה, המעניקה שירותים באתר הלקוח.

"מצב זה עלול לייצר בקרב עובדי ומנהלי החברה, שנמצאים יום יום באתר הלקוח, תחושת שייכות למקבל השירות ולא לחברה שמעסיקה אותם.

"עובד שיישאל לדוגמה היכן הוא מועסק, עשוי לנקוב בשם של אחד מלקוחותינו, כמו למשל אינטל או התעשייה האווירית. מסיבה זו, יש חשיבות עליונה מבחינתנו ליצור לעובדים זהות ארגונית ולחזק את תחושת השייכות שלהם לארגון".

איזה פרויקט משמעותי קידמתם לאחרונה כדי לשמר את העובדים ואת המוטיבציה שלהם?

"מאחר שאנחנו עובדים בארגון גדול ובפיזור גיאוגרפי נרחב עם מחלקת משאבי אנוש קטנה יחסית, החלטנו להקים מאפס אקדמיה לניהול עבור מנהלי החברה בדרגים שונים.

"מדובר במנהלים שנמצאים בקשר ישיר ביום יום עם כלל העובדים, והם אלה שמנהלים את הממשק עם הלקוח.

"לכן יש להם השפעה רחבה על עובדי הארגון כולו. האקדמיה מתקיימת בשעות העבודה עצמן, והמרצים הם מנהלים בקבוצת ISS ישראל.

"בדרך זו נשמר הידע הארגוני של החברה ומועבר בין כל העובדים, מהדרגים הגבוהים ביותר ועד הנמוכים ביותר. השיעורים באקדמיה מקנים לסטודנטים כלים ניהוליים ומקצועיים, לדוגמה קורסים שונים במיומנויות ניהול, תכנים מקצועיים כדוגמת סטנדרטיזציה בתכניות ושיטות עבודה והקניית ידע בנהלי הארגון".

מה הן המטרות העיקריות שניתן להשיג מאקדמיה מסוג זה?

"יש מטרות רבות שניתן להשיג באמצעות האקדמיה. ראשית, חשוב לחזק את תפיסת התפקיד של המנהלים ואת אחריותם הניהולית, שכן, יש לכך השלכות ישירות על שימור העובדים ותחושת השייכות לארגון בו הם עובדים, ולא רק ללקוח לו הם מעניקים שירות.

"בנוסף, באמצעות האקדמיה אנחנו שואפים להשיג שיתוף פעולה בין החברות השונות בתוך הקבוצה, בעיקר בין חברת הניקיון, וחברת ההסעדה והאחזקה. וכמו כן, מאפשרת האקדמיה לחזק את ממשקי העבודה בין מטה החברה למנהלים והעובדים בשטח. כל זאת על ידי קורסים משולבים לכל קבוצות הסטודנטים.

"האקדמיה, אותה השקנו החודש (ינואר 2019), מתקיימת במטה החברה עצמה, והינה פרויקט ראשוני מסוגו שטרם פגשנו בקרב חברות low tech בכלל, ובענף השירותים בפרט".

כיצד הקמת אקדמיה בתוך ארגון גדול יכולה לסייע לאג'נדה של החברה?

"ארגון שהעובדים שלו חשובים לו, והוא מבין שהעובדים הם המשאב יקר ביותר שלו – שם את העובד במרכז (בין השאר, כפי שהסברנו בכתבה: איך למקסם את מימוש הפוטנציאל של הארגון ואת הקשר: ארגון-עובד-לקוח).

"כאשר זו האג'נדה שמובילה את הארגון ברמה האנושית, הארגון ייצור עבור העובדים שלו פרויקטים ומהלכים שיסייעו להעצמה ולפיתוח שלהם, ויחזקו את תחושת השייכות שלהם. כפועל יוצא מתחזק גם המותג של החברה.

"מהלכים מסוג זה, ובפרט האקדמיה, מגבירים את המוטיבציה של העובדים, ובסוף היום אנחנו רואים עובדים שמחים יותר ומסופקים יותר, אשר עושים את עבודתם נאמנה.

"בארגון שמספק שירותים זה חשוב עוד יותר, כי עובד מסופק, בעל מוטיבציה, שיודע שיש לו גב ארגוני – יבטא זאת ביחס ובעבודה שלו מול הלקוח שמקבל את השירות".

 לכתבה השנייה בסדרה: איך למקסם את מימוש הפוטנציאל של הארגון ואת הקשר: ארגון-עובד-לקוח

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה