רוזה שני, מיקרוסופט: " חוויית העובד במיקרוסופט מציבה אותו במרכז"

רוזה שני, מיקרוסופט: " חוויית העובד במיקרוסופט מציבה אותו במרכז"

לדברי רוזה שני, מנהלת ה- Employee Experience במרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, חוויית העובד משקפת תפישת עולם שמחבקת את העובדים

שיתוף

מרכז השירות לעובד המופעל על ידי הצוות של שני, ממחיש נקודה זו: המרכז משמש כ-One Stop Shop לכמעט כל צרכי הפרט של העובד, החל בחנות החברה שמציעה למכירה מגוון מתנות לעובד ובני משפחתו, דרך שירות שמאפשר קבלת חבילות אישיות של העובד מחו"ל במקום להשחית זמן בדואר, חוגי כושר יומיים ומגוון הרצאות העשרה ועד לבית-קפה שבו הבריסטה מכירה את העובדים בשמותיהם.

קשת הפעילויות והשירותים הללו גורמים לעובדים להרגיש שהם במרכז, ושמישהו ישב וחשב על הדברים שהם באמת מחפשים – ומצליח לגעת בכל עובד באמצעות מארג של חוויות חיוביות (Employee Experience). האתגר הוא כמובן להציע בכל פעם מחדש שירות שעונה על הצרכים הללו.

"המפתח להבין את ניהול חוויית העובד בארגון כמו שלנו הוא שאין פתרון אחד שמתאים לכלל העובדים", אומרת שני, שתהיה אחת המרצות בכנס הרווחה 2016 שיתקיים ב-19 ביולי בכפר המכביה.

"מרבית העובדים שלנו באים מרקע מקצועי דומה – תכנות ופיתוח – אבל המרקם האנושי מאוד מגוון, הן מבחינת גילאים, והן מבחינת רקע דמוגרפי ותחומי עניין: באותה קבוצת פיתוח אתה יכול למצוא מהנדסים ערבים, מנהלי פיתוח חרדים, וסטודנטים מקהילת הלהט"ב מתל-אביב. ולכן, הפעילות שלנו בנויה על אינספור נגיעות קטנות לאורך כל השנה, שמטבע הדברים לא כל העובדים מתחברים אליהם באופן זהה, אבל מגוון הפעילויות מייצרת מארג עשיר ותחושת שייכות הגדולה מסך חלקיה. לדוגמא, מדי חודש אנחנו עורכים Happy Hour לכלל הארגון בתימה מתחלפת. האירוע האחרון נערך יומיים לפני מצעד הגאווה והיה ברוח זו. באירוע אחר שנערך בשנה שעברה, עובד מסורתי הציג פרשנות לפרשת השבוע".

לדבריה, תחום ה-Employee Experience דינמי מאוד, ומצריך את העוסקים בתחום לעקוב אחד צרכים מפתחים של הארגון ולחשוב כל יום מחדש איך אפשר לגעת ולספק שירות שעולה על ציפיות העובדים ומספק ערך מוסף לאוכלוסייה מגוונת. דוגמא לכך היא שירות שאטלים יומי מתל אביב למשרדי החברה מדי בוקר וחזרה בערב שהושק לאחרונה, לאור ריבוי עובדים צעירים ללא משפחות המתגוררים בלב העיר והחליטו לא לקחת רכב ליסינג האופייני כל-כך לעולם ההייטק הישראלי. מסלול הנסיעה נתפר בהתאם לרחובות שבהם מתגוררים העובדים, ומנוהל בזמן אמת באמצעות קבוצתWhatsApp ייעודית.

"חשוב להבין: להוציא כסף על אירוע לעובדים זה החלק הקל. החוכמה היא לזהות את אותם צרכים שמתן פתרון להם יגרמו לעובד להרגיש גאווה ושייכות עם הארגון, וכאן חשובה היצירתיות לא פחות מהתקציב. לדוגמא, בשנה האחרונה יצרנו פלטפורמה הנותנת במה לעובדים בעלי כישרון מיוחד, שאינו קשור לתחום עבודתם, ורוצים לחלוק את המומחיות שלהם עם יתר העובדים: אחד המנהלים העביר קורס צילום, אחרת שיתפה חוויות מפסטיבל יוצא דופן שהשתתפה בו בחו"ל, וראש צוות שהוא גם קונדיטור מוסמך העביר קורס על טימפרור שוקולד. הדרך הקלה היתה להביא מרצה מבחוץ ולשלם לו כסף, אבל הפעילות שבחרנו לעשות מעצימה את העובד שמציג מול קהל ונחשף לכלל הארגון, שוברת מחיצות בין קבוצות ויוצרת קשרים בין עובדים שלא הכירו או עבדו יחד קודם."

מה המוטו שמוביל אותך ביצירת חווית עובד?

"התפקיד שלנו הוא לייצר סביבת עבודה שעונה על צורך אמיתי של העובד – אפילו אם הוא עצמו לא מודע לו – ופוגשת את העובד באופן מחבק, לא צפוי ונעים.

מה עומד מאחורי הרצון המתמיד להציע סביבת שירות אישית לכל עובד?

"מיקרוסופט מתמודדת מול מגוון חברות טכנולוגיה על אחד המשאבים החשובים ביותר בתחום שלנו: עובדים מוכשרים. החוויה שאנחנו משדרים לעובדים היא שהם במרכז – וזה משהו שניכר לעין כבר בביקור הראשון במשרד של מועמד שמגיע לראיון עבודה במיקרוסופט, וניכרת בחיי היום יום בארגון. מעטפת חווית העובד תומכת בארגון באופן בולט, והופכת את מרכז הפיתוח של מיקרוסופט בישראל למקום שעובדים רוצים להישאר בו. אנחנו יודעים גם להגיד שחוויית העובד מהווה שיקול משמעותי עבור מועמדים המחליטים להצטרף אלינו".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה