4 תחומים שאולי לא ידעתם שהם באחריות משאבי אנוש

4 תחומים שאולי לא ידעתם שהם באחריות משאבי אנוש

ארבעה תחומים חשובים ומרכזיים של מחלקת משאבי אנוש, שלא כולם מכירים

שיתוף
תחומי אחריות משאבי אנוש

תחומי אחריות משאבי אנוש

אנשי משאבי אנוש אחראים על הרבה יותר מאשר רק להתמודד עם מילוי ניירת עבור עובדים חדשים.

תפקידו העיקרי של מנהל משאבי אנוש הוא להבטיח כי כל החוקים והתקנות מיושמים. תפקידו של מנהל משאבי אנוש אינו מוגבל למשימה מסוימת. יש מאות דברים שעליו לעשות החל מניהול העובדים דרך ניהול תהליכי הגיוס, השכר וההטבות, תכניות הרווחה ועוד.

להלן 4 תחומים באחריות מנהל משאבי אנוש:

ניהול יחסי העובד

חלק גדול המה שעושה מנהל משאבי אנוש מקצועי הוא לנהל את תלונות העובדים. כל תלונה שעשויה להתעורר בארגון, צריכה לעבור ולהיות מנוהלת במחלקת משאבי אנוש. מנהל משאבי אנוש צריך לתעד ולחקור את כל האירועים המדווחים, זה יכול לקחת חלק גדול מהעבודה שלו כיום בחברה גדולה. הוא אחראי לשמירה על חוקי העבודה הרלוונטיים למדינה שבה הארגון פועל. עבור חברות גלובליות, מנהל משאבי אנוש צריך לדעת את החוקים בכל המדינות בהן הארגון פועל ויש לו סניפים בהן.

יצירת מקום עבודה בטוח

אנשי משאבי אנוש מחזיקים במידע ובנתונים רבים על כל המועסקים בחברה. מידע זה יכול לשמש ליצירת מקום עבודה בטוח יותר עבור העובדים. בחברות חברות רבות, מחלקת משאבי אנוש צריכה לכתוב את המדיניות שהיא חלק בלתי נפרד של העסק. זה כולל הנחיות כגון: טיפול בבעיות אלימות במקום העבודה ובמדיה החברתית, מערכות יחסים רומנטיות בין עובדים, ועוד. מנהל משאבי אנוש צריך להיות בקיא בשיטות עבודה של החברה ולדעת מי יהיו המנהיגים הבאים בארגון. מנהל משאבי אנוש אחראי על בניית מדיניות ונהלים, יצירת משרות לעובדים, ניהול משכורותיהם, פוליסות ביטוח, סידורי חופשות, ועוד.

טיפול בענייני תגמול והטבות

חברות המציעות ביטוח בריאות לעובדים צריכות שמחלקת משאבי אנוש תנהל משא ומתן עם ספקי הביטוח. הם צריכים לקחת בחשבון את העלות לחברה לעומת ההטבה לעובדים, ובנוסף, הם גם אחראים לקביעת שיעורי הפיצויים. חלק מהמשוואה הזו מכילה את שנות הוותק של העובד בחברה. על מחלקת משאבי אנוש לקבוע את הסעיפים בהסכמי הביטוח המתאימים ביותר לעובדים ולהתאים את התכנית לכל החברה כולה.

סיוע ברילוקיישן

אם העובד צריך לעבור לסניף אחר של החברה בחו"ל, מחלקת משאבי אנוש תסייע לו לטפל בתהליך. ישנן גם חברות חיצוניות שמציעות לווי וייעוץ רילוקיישן לעובדים – ומחלקת משאבי אנוש צריכה לבחור בחברה הטובה והמתאימה. יש לתאם מכן עם נציגי החברה והעובד ולקיים פגישות שיקלו על העובד בהבנת מורכבות תהליך הרילוקיישן וביצעו עד הצד הטוב ביותר. אם העובד נתקל בקשיים כלשהם במהלך התהליך, מחלקת משאבי אנוש היא האחראית לפתרון. חברות מסוימות מציעות דיור זמני לעובדים עד שהם ימצאו בחו"ל בית קבוע. מנהלי משאבי אנוש בחברות מסוימות אף מחברות בין העובד וסוכני הנדל"ן במדינה אליה הוא עתיד לעבור, כדי לסייע לו בהמציאת דירה באזור החברה.

אין תגובות

השאר תגובה