שיתוף

שחיקת עובדים היא נושא קריטי שעלול להשפיע לרעה, במידה משמעותית, על הפרודוקטיביות, על שביעות הרצון בעבודה ועל החוסן הארגוני הכללי.

למנהלי משאבי אנוש יש תפקיד קריטי בזיהוי שחיקה אצל עובדים, במניעתה ובטיפול בשחיקה כשהיא מתרחשת, כדי לשמור על כוח עבודה חסין, מחויב ופרודוקטיבי.

להלן 12 שיטות המאפשרות למנהלי משאבי אנוש להתמודד ביעילות עם שחיקת עובדים:

1 אינדיקטורים התנהגותיים:

יש לחפש שינויים בהתנהגות עובדים כגון היעדרות מוגברת, ירידה בתפוקה, עצבנות והמנעות מפעילויות הצוות. סימנים אלה יכולים להיות סימנים מוקדמים של שחיקה.

2 תסמינים רגשיים:

יש להיות מודעים לתסמינים רגשיים כמו עייפות כרונית, תחושות ציניות, ניתוק וחוסר התלהבות או מוטיבציה.

עובדים עשויים גם להביע תחושות שמעידים על תחושה של טביעה בעבודה או מירמור על חוסר הערכה.

3 תסמינים פיזיים:

יש לזהות תסמינים גופניים כגון כאבי ראש תכופים, בעיות במערכת העיכול ובעיות בריאות אחרות הקשורות לסטרס. עובדים שחוקים עשויים גם להתלונן על הפרעות שינה ותשישות.

4 סידורי עבודה גמישים:

יש להציע לוחות זמנים גמישים לעבודה, אפשרויות עבודה מרחוק ושבוע עבודה של ארבעה ימים.

גמישות יכולה לעזור לעובדים לנהל את חייהם האישיים והמקצועיים בצורה יעילה יותר.

5 לעודד את העובדים לצאת חופשה:

יש לעודד את העובדים לקחת את ימי החופשה שהוקצו להם ולנצל הפסקות במהלך היום. הפסקות קבועות חיוניות למילוי מצברים ולמניעת שחיקה.

6 הגבלת שעות נוספות:

יש לבצע מעקב אחר עומסי עבודה כדי למנוע שעות נוספות מוגזמות. יש לעודד את המנהלים לחלק את העבודה בצורה שווה ולקבוע מועדים ריאליים כדי למנוע עומס יתר על העובדים.

7 תקשורת פתוחה:

יש לטפח מדיניות של דלת פתוחה שבה העובדים מרגישים בנוח לדון בגורמי הלחץ והדאגות שלהם. יש לעודד שיחות אישיות קבועות בין מנהלים לעובדים כדי לאפשר שיחות כנות.

8 תוכניות סיוע לעובדים:

יש לספק לעובדים גישה לתוכניות סיוע המציעות להם שירותי ייעוץ, סדנאות לניהול מתח ומשאבים אחרים כדי לתמוך ברווחה הנפשית והרגשית שלהם.

9 רשתות תמיכה:

יש ליצור רשתות תמיכה בארגון, כגון קבוצות תמיכה מצד עמיתים, שבהן העובדים יכולים לחלוק את חוויותיהם ודרכי ההתמודדות שלהם.

10 תוכניות בריאות:

יש ליישם תוכניות בריאות מקיפות הכוללות פעילויות כמו יוגה, מדיטציה, אתגרי כושר ובדיקות במסגרת הארגון. יש לקדם השתתפות בתוכניות אלה כדי לשפר את הרווחה הכללית של העובדים.

11 הדרכה בנושא ניהול מתחים:

כדאי להציע לעובדים מפגשי הדרכה על טכניקות ניהול מתחים, כגון מיינדפולנס, ניהול זמן ותרגילי הרפיה. חינוך עובדים על טכניקות אלו יכול לעזור להם לנהל לחץ בצורה יעילה יותר.

12 פעילויות גיבוש צוות:

יש לארגן פעילויות לבניית צוות כדי לחזק את הלכידות הצוות ולשפר את היחסים במקום העבודה.

אינטראקציות חברתיות חיוביות יכולות לשפר את שביעות הרצון בעבודה ולהורידת את רמות הסטרס.

 

כנס משאבי אנוש במגזר הציבורי

כנס פיתוח ארגוני

כנס AI למשאבי אנוש

כנס דיני עבודה

אין תגובות

השאר תגובה