תרופה לשעות נוספות

תרופה לשעות נוספות

חברת התרופות השוודית Novartis תשלם 99 מיליון דולר להסדיר תביעה של 7,700 עובדים, על רקע אי תשלום עבור שעות נוספות

שיתוף
תביעת עובדי ה-FDA
תביעת עובדי ה-FDA

בפני יצרנית התרופות השוודית Novartis עומדת תביעת ענק של 7,700 עובדי מחלקות המכירות בחטיבה האמריקאית, בגין אי תשלום עבור שעות נוספות.

על פי דיויד סטנפורד, עורך הדין המייצג את 7,700 העובדים והעובדים לשעבר: "העובדים טוענים כי משנת 2000 לא שילמה להם החברה על שעות עבודה חריגות וכן על עבודה מחוץ למשרד. לקח לנו קרוב לשש שנים לעבוד על כתב התביעה ולהגיע לבית המשפט כדי להבטיח שהעובדים יזכו לפיצוי הולם."

 בית הדין הפדרלי אישר את הגשת כתב התביעה ואף נקבע מועד לדיון ראשון בבית המשפט. הנהלת Novartis טענה, כי אנשי מכירות אינם זכאים לתגמול עבור שעות נוספות מאחר ושכרם מורכב מאחוזים על מכירות ואלו, לטענת החברה, מתגמלים אותם על העבודה המאומצת כמודל חלופי. אולם בטרם יכריע בית המשפט הפדרלי בנושא, הציעה יצרנית התרופות הסכם פשרה, במסגרתו היא תשלם לעובדים פיצוי בסך 99 מיליון דולר, קרי כ-13,000 דולר בממוצע לכל עובד) כדי לסלק את התביעה. מניות Novartis צנחו ב-2.2% בסיום יום המסחר בו התפרסמה עסקת הפשרה עם העובדים.

בעוד פרשה זו נסגרה מחוץ לבית המשפט, בית המשפט העליון בארה"ב צפוי לדון בתביעה דומה, של עובדי מחלקת המכירות של יצרנית התרופות GlaxoSmithKline plc, התובעים אף הם לפיצוי בגין שעות עבודה נוספות ובלתי שגרתיות. 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה