קנס בסך 174 אלף ש' לחברת כוח אדם שפעלה ללא רישיון בצפון

קנס בסך 174 אלף ש' לחברת כוח אדם שפעלה ללא רישיון בצפון

החברה העסיקה 18 עובדים במשרות שונות במשך חודשים אחדים. התמ"ת פתח בחקירה שהובילה לביה"ד האזורי לעבודה

שיתוף

הדימוי השלילי שקנו לעצמן חברות כוח האדם בשנים האחרונות, כמעסיקות קבלניות שאינן מקפידות לכאורה על תנאי ההעסקה של עובדיהן, קיבל השבוע חיזוק בבית הדין האזורי לעבודה בחיפה, כאשר השופט רמי כהן, נשיא בית הדין, גזר קנס בסך 129 אלף שקלים על חברת כוח האדם גלובוס ג.א משאבי אנוש בע"מ.

בלשון פסיקת החוק, החברה הורשעה ב"עיסוק כקבלן כוח אדם ללא רישיון כדין". בנוסף, הורשעו שני נושא משרה בחברה בביצוע העבירות והושת עליהם קנס נוסף בסך כולל של 45 אלף שקל.

חקירה שניהל המחוז הצפוני של האגף לאכיפת חוקי עבודה במשרד התמ"ת, הובילה לראיות ולפיהן העסיקה החברה 18 עובדים בעבודות שונות – בתי מלון, מאפיה, עובדי ניקיון ועובדים כלליים לאורך חודשים אחדים בעוד שאין בידיה רישיון לעסוק כקבלן כח אדם, בניגוד לחוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם.

מכאן הדרך להגשת כתב האישום הייתה קצרה. עו"ד איריס דוהן מהמחלקה המשפטית בתמ"ת ציינה, כי כתב האישום מייחס עבירות לפי חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, הן לחברה והן לשני המנהלים בה. לטענתה, "מדובר בהעסקה ממושכת על פני כמה חודשים, ולאור תכליתו של החוק והיעד של הסדרת ההעסקה באמצעות רישוי וחשיבותה של דרישת הרישוי וקביעת העבירה כעבירה פלילית בחוק, אין להקל עם החברה".

לדברי התובעת הראשית במשרד התמ"ת, עו"ד גלי לוי: "להרשעה הפלילית השלכות הן במישור האישי של נושאי המשרה והן בהתייחס להמשך פעילות החברה והאפשרות של התקשרות במכרזים בעתיד. המדובר במעסיק שהעסיק עובדים שלא כחוק באופן נרחב וחשוב שימוצה עימו הדין. מעסיק המפר חובותיו על פי חוק, צפוי להיות מורשע בפלילים ולהטלת קנסות משמעותיים, גם אם מעבר לעבירה לפי חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כוח אדם, לא היתה פגיעה נוספת בזכויות עובדים וגם נוכח ניסיון בשלב מאוחר יותר, לפנות לצורך הסדרת נושא הרישוי. עבירות פליליות במסגרת חוק קבלני כוח אדם, מהוות יעד מהותי במסגרת העשייה של המחלקה המשפטית, בשל אוכלוסיית המועסקים שהינה אוכלוסיית עובדים מוחלשת ובשל חשיבות הליך הרישוי שמבצע משרדנו", צינה עו"ד לוי.

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה