פעילות הרווחה בסטרטסיס משלבת פעילות ענפה בקהילה

פעילות הרווחה בסטרטסיס משלבת פעילות ענפה בקהילה

נאוה קזז, סמנכ"לית משאבי אנוש בסטרטסיס: "כחלק מפעילות הרווחה בחברה הוחלט לחגוג את הצמיחה במוטיב ירוק, במסגרתו החברה  תומכת ביצרנים מקומיים של מוצרים כחול-לבן"

שיתוף
נאוה קזז. צילום סמדר כפרי

נאוה קזז. צילום: סמדר כפרי

"חברת סטרטסיס מובילה את כל הפעילות שלה בגישה של people first. אנו שמים דגש גדול, עם השקעה רצינית מאחוריו, על חיבור האנשים שלנו לחברה ולקהילה דרך טכנולוגיית ההדפסה בתלת מימד", אומרת נאוה קזז, סמנכ״לית משאבי אנוש גלובאלית בחברת סטרטסיס, בריאיון ל-HRus.

"אנחנו דואגים לעובדים בשלושת המעגלים: המעגל הראשון – העובד עצמו. המעגל שני של פעילות לעובד ובני\בנות זוג, והמעגל השלישי של המשפחה כולה.

"הרעיון הוא לגעת בכולם, ולתת למעגלים הכי רחבים להשפיע, וגם ליהנות מהחדשנות והצמיחה שהחברה מביאה לעולם.

"חשוב לנו ליהנות מהדרך שאנו עושים בדרך לכיבוש לפסגות עסקיות כמובילי שוק גלובלי, ובמקביל להשאיר מקום חשוב לא פחות, לחגיגות במתחמים המתקדמים שלנו וגם מהבית, כשעובדים מרחוק". 

האם פעילויות הרווחה בארגון בתקופה הנוכחית שונות מסוג פעילויות הרווחה שהיה נהוג לקיים בחברה לפני משבר הקורונה?

"כן, ולא. כמובן שאנחנו מתאימים את עצמנו למצב, שנמשך כבר שנתיים, והעמיד אותנו בפני מגבלות התקהלות ועבודה מרחוק.

"אך, דאגנו גם כאן להביא חדשנות, ולהמשיך ׳לגעת׳ באנשים. במקום פעילויות של מאות עובדים יחד באתרים שלנו ברחובות ובקריית גת, ערכנו אירוע חברה דרך הזום, וכך יכולנו לפגוש גם את המשפחות ואת ילדי העובדים.

"במסגרת הנחיות הקורונה, ובהיצמדות לכללי ההתקהלות, פתחנו קייטנה לילדי העובדים בקיץ, בקפסולות כמובן, ולמשך שבוע באוגוסט, דבר שהתקבל בצורה נפלאה.

"הילדים נהנו מאד וההורים שמחו לדעת שהם חווים חוויה מיוחדת, שכללה סדנת הדפסה בתלת מימד, בתקופה מאתגרת שחלקם לא יצאו מהבית, אפילו ללימודים של אותה שנה.

"שלחנו לבתי העובדים מתנות, קיימנו תחרות ספורט מרחוק בסגרים, שלחנו שוברי פינוק ביום המשפחה וקיימנו שוק איכרים במשרדים, בתקופות שכן היה אפשר להיפגש במשרד.

"בחנוכה ערכנו תחרות עיצוב סביבונים עם 40+ משתתפים, שלושה זוכים, מסיבת גדולה בה חילקנו סביבונים מודפסים שילדי ועובדי החברה תכננו ועיצבו.

"אנו ממחישים לעובדים שלנו, דרך הטכנולוגיה והאירועים, קטנים כגדולים, את החשיבות שלהם בקידום חברת סטרטסיס, בדרך לצמיחה מחודשת".

מהי תפיסת החברה לגבי שילוב תרומה לקהילה במסגרת פעילויות רווחה?

"לחברה יש בדרך קבע פעילות ענפה בקהילה. חזון הפעילות היא לקחת את הטכנולוגיה שלנו ובעזרתה לגעת באנשים וקהילות דרך שיתופי פעולה, וליצור שינויים בחיי ילדים דרך מערכות החינוך וביישום פתרונות בעולם המדיקל.

"כל הפעילות שלנו בקהילה נתמכת על ידי רשת גלובלית של מתנדבי סטרטסיס. כך לדוגמה, יש שיתופי פעולה עם תעשיידע, והעובדים משמשים מנטורים להדפסה בתלת מימד, בתוכנית הפרימיום שלהם שמלווה יזמים צעירים בבתי ספר בלמידה דרך עשייה והקמת מיזמים.

"אנו גם משתפים פעולה עם ארגון restart בהאק-א-תון שנתי ליצירת פתרונות לשיפור איכות החיים, בכל מיני תחומים, עבור חיילים שנפצעו במהלך השירות".

האם יש פעילויות רווחה שנהוג לקיים בחברה באופן שוטף, שהיו גם לפני המשבר, המשיכו במהלך המשבר וממשיכות גם כעת, ומהן?

"כמעט כל הפעילויות המשיכו, אך במתכונת אחרת. לדוגמה, הופעה של חנן בן ארי או אבי נוסבאום בזום במקום באולם; הקייטנה שהתקיימה למרות מגבלות הקורונה; התנדבות מרחוק בשיחות למידה בזום; מתנות לציון ימים מיוחדים (עלייה של ילדים לכיתה א', גיוס, לידות, ימי הולדת וכד')".

לאחרונה יצאו מאות עובדי סטרטסיס ברחובות ובמפעלי החברה בקריית גת ל'יום שוק', מצויידים בסלי קניות מפלסטיק של פעם. 

היוזמה נולדה לאחר שנה וחצי של קורונה ואירועי מתיחות ביטחונית שהשפיעו על אתרי החברה הממוקמים בטווח הטילים מעזה מחד, ושל צמיחה עסקית ועומס עבודה מאידך.

כחלק מפעילות הרווחה בחברה הוחלט לחגוג את הצמיחה במוטיב ירוק, במסגרתו חברה ישראלית תומכת ביצרנים מקומיים של מוצרים כחול-לבן, בהם ירקות, גבינות, ריבות, חמוצים וזיתים, לחמים, טחינה, סילאן וחלווה – היישר מהמשק.

לדברי קזז, "היוזמה בה השתתפו כ-250 עובדים ברחובות ויותר מ-200 עובדים בקריית גת על שלושת מפעליה, נועדו להיות חגיגה של בריאות ואופטימיות.

"בחרנו לחגוג את היכולת של העובדים להתכנס ולהיפגש סוף סוף אחרי תקופה ארוכה של עבודה אינטנסיבית ומלאת אתגרים, תוך כדי מגבלות הקורונה שמנעו מאיתנו להתראות פנים אל פנים.

"מטרת פעילות זו, היא להביע הערכה לעובדים ולמשפחותיהם, תוך תמיכה ביצרנים מתוך הקהילה שלנו פה בישראל. מה יותר טוב משלל מוצרים תוצרת כחול-לבן, בריאים ושימושיים לכל ארוחה משפחתית, בשביל לומר תודה".

איך עלה הרעיון לקיים את הפעילות הנוכחית של רכישת מוצרים מיצרנים מקומיים?

"עם אסטרגיה חדשה והחזרה לצמיחה לנו בסטרטסיס – במיוחד בשנות הקורונה – חשוב לתת לקהילה ולהשפיע.

"אנחנו רואים בזה זכות ואחריות גדולה. החברה מהווה חלק חשוב במרקם הקהילתי בכל מיקום בו אנו יושבים, בכל עת, ובמיוחד בימים אלו.

"השותפות עם הקהילה המקומית תמיד מאד חשובה לנו, וזיהינו כאן הזדמנות נהדרת שכל הצדדים מרוויחים ממנה.

"ואכן היה אירוע יוצא דופן ומרשים, במסגרתו העובדים מאוד נהנו גם מעצם יום השוק וגם בידיעה שכל התוצרת היא כחול לבן ומהסביבה".

האם במהלך משבר הקורונה היו עובדים שעבדו מהבית, ואם כן, אילו סוגי פעילות רווחה התקיימו\מתקיימות בחברה לגבי עובדים מהבית?

"חברת סטרטסיס הינה חברה שמשלבת טכנולוגיה (תוכנה) עם תעשייה (חומרה: ייצור של חומרים ומדפסות). לכן דגלנו לאורך כל שנות הקורונה, עד כה, בניהול במודל היברידי.

"כל עובד שיכול לעבוד מהבית עבד מהבית בתקופות הסגר. מהנדסים ועובדי התפעול עבדו בקפסולות במשרדים ובמפעלים, כדי להבטיח עמידה במחויבויות ללקוחות.

"גם היום החברה ממשיכה במודל גמיש, עם יומיים מהבית לתפקידים בהם אפשרי לבצע את העבודה מרחוק.

עם זאת, אנחנו מאמינים (ורואים את זה כל פעם שנפגשים ביחד), שאין תחליף לעבוד ביחד מאתרי החברה. סטרטסיס היא חברה חמה עם אנשים טובים ומחוברים שאוהבים להיות ביחד וככה דוחפים את החדשנות שלנו קדימה".

קזז מוסיפה, כי "משרדי סטרטסיס הם מהמתקדמים בישראל. חזון החברה הוא לאפשר יצירה ללא גבולות.

"אנחנו מאמינים שתפקידה של הדפסה בתלת מימד היא להפוך את הייצור בעולם ליותר כלכלי, מותאם אישי ובר קיימא.

"העובדים שלנו רתומים לייעוד הזה ויצרו אותו יחד השנה. לצד תשתיות  state of the artכמו חדר כושר חדש, קפיטריה חדשה, אודיטוריום עם הציוד הכי חם שקיים, הרצאות למידה וחיבור לעובדים בעולם, עם הזדמנויות לפתח קריירה משמעותית לאורך שנים – זה בהחלט המקום הכי טוב לעבוד בו". 

חברת Stratasys היא חברה גלובלית המובילה את המעבר העולמי לייצור תוספי (additive manufacturing), עם פתרונות הדפסה תלת מימד חדשניים, בתעשיות דוגמת חלל, רכב, מוצרי צריכה ובריאות.

באמצעות מדפסות תלת מימד חכמות ומחוברות, חומרים פולימריים ומערכות תוכנה חכמות מספקת Stratasys יתרונות תחרותיים בכל שלב בשרשרת ערך המוצר.

כיום, הגופים והארגונים המובילים בעולם פונים אל Stratasys כדי לשנות את עיצוב המוצרים שלהם, להכניס גמישות ומהירות הגעה למערכי הייצור והאספקה שלהם ואף ​​לשפר טיפול בחולים.

 

 

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה