עליה משמעותית בהשקעה בטכנולוגיות לניהול משאבי אנוש במובייל

עליה משמעותית בהשקעה בטכנולוגיות לניהול משאבי אנוש במובייל

דו"ח Sierra-Cedar2016 מציג עלייה של 70% בהשקעת ארגונים בטכנולוגיות לניהול משאבי אנוש במובייל וצפי לעלייה נוספת של כ- 20% השנה

שיתוף
עמוד קריירה בנייד

עמוד קריירה בנייד

השימוש האינטנסיבי באפליקציות מובייל אינו פוסח על תחום משאבי האנוש כפי שנראה בדו"ח Sierra-Cedar2016, המציג עלייה של 70% בהשקעת ארגונים בטכנולוגיות לניהול משאבי אנוש במובייל ומראה צפי לעלייה נוספת של כ- 20% השנה.

על פי הדו"ח, 24% מהעובדים כבר משתמשים השנה ביישומי HR במובייל – כפול מאשר בשנה שעברה. עליה דרמטית בתהליכים המבוצעים במובייל כגון סידור עבודה, בקשות היעדרות, דיווחי נוכחות ושכר.

עליה נרשמה גם בתהליכים נוספים של ניהול המשאב האנושי, כגון: גיוס עובדים (פרסום משרות ותיאום ראיונות), כמו גם הערכת עובדים ושיחת משוב.

נתון מעניין נוסף עליו מצביע הסקר, הוא שבעוד שבעבר דיווחי הנוכחות של העובדים נקלטו מהמחשב האישי, או באמצעות שעוני נוכחות, שעונים ביומטריים וקודנים, הרי שהשנה 18% מהארגונים משתמשים במובייל כאמצעי הראשי למעקב נוכחות – כפול מאשר בשנה שעברה.

הסוקרים מצביעים על כך, שככל שהארגונים מבוזרים יותר, עם יותר ויותר עובדי שטח ועובדים מרוחקים, השימוש במובייל עולה. סיבה נוספת לעלייה בשימוש במובייל, היא שבעוד שבעבר הטכנולוגיה נועדה לשמש בעיקר את מנהלי משאבי האנוש, הרי שעכשיו הן חלק מ"חווית העובד" במטרה לסייע לעובדים להתנהל טוב יותר, לשפר תפוקות ואפילו ללמוד ולהתפתח.

הסקר מצביע גם על כך שכיום 24% מהעובדים משתמשים ביישומי משאבי אנוש במובייל, כפול מאשר בשנה שעברה. יתרה מזאת, סקרים נוספים מצביעים על כך שמחצית מהעובדים מצפים שהארגון בו הם עובדים, יאפשר להם גישה למידע בנושא, באמצעות המובייל שלהם, מכל מקום ובכל זמן. ככל שמדובר בדורות הצעירים של העובדים, הנתון גבוה בהרבה.

מחקר של Bersin by Deloitte, מעלה כי עובדים מצפים שאפליקציות ה-HR יהיו פשוטות לתפעול, מבוססות מיקום, חברתיות ויאפשרו מגוון שירותים. לדברי החוקרים, נראה שבטווח הקרוב רוב יישומי ה-HR יוסבו למובייל, כפלטפורמה המרכזית.

לדברי אבנר מימון, מנכ"ל EMEA בסינריון מערכות: גם בסינריון מבחינים בדרישה הגוברת למידע באמצעות במובייל ואפילו בשיעורים חדים יותר מאלה שעליהם מצביע המחקר. ארגונים דורשים יותר ויותר מידע שיהיה נגיש במובייל. זו הסיבה שאנו מוסיפים כל הזמן פונקציונאליות, הן בתחום של ניהול המשאב האנושי, כמו גם בנושאים נוספים. השנה אפילו הוספנו לפונקציונאליות ספר טלפונים ארגוני, המאפשר לכל עובד לתקשר בקלות עם עמיתיו לארגון, מכל מקום ובכל זמן, גם אם אינם מופיעים בין אנשי הקשר שלו. זהו חלק חשוב מחוויית המשתמש, ומעבר ליעילות המושגת, יכולות כאלה משפיעות גם על רמת המחוברות של העובד לארגון".

כנס משאבי אנוש

כנס הגיוס השנתי 2024

כנס רווחה וחווית העובד

אין תגובות

השאר תגובה